fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 01:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: žhavicí svíčky
PříspěvekNapsal: 23 zář 2004 23:22 
Ahoj všem, znalcům zejména !
Zajímalo by mne, jestli žhavicí svíčky pro naftové motory mají také nějaké rozlišení kvality jako je u svíček pro benzínové motory tepelná hodnota vyjádřená číslem. Po pravdě řečeno v žádné příručce jsem nikdy na žádný rozlišovací znak nenarazil. Vždy se jenom mluví o různých výrobních značkách a s tím souvisejících různých cen. Teď mi však jeden mechanik tvrdí, že je třeba dodržet předepsané napětí ( 10 V nebo 11 V).
Co o tom víte ?
Díky Rosťa.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 zář 2004 16:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Pokud jsi v krame tak ti kazdej dobrej prodejce nabidne zhavice primo na typ auta(motoru)co potrebujes.Ja experimentoval a na 12V jsem dal 6V zhavice,ale zmeril jsem si jak dlouho zhavi(3s) a pak jsem tak zhavil rucne po vypojeni automatiky.Zhavice ale min vydrzely.Byl to ale starej Micak.Do esca davam ty cesky kvuli cene 160Kc(origos asi 500)Zhavi subjektivne stejne a maji i moznost prizhavovani za chodu motoru,tedy ochranu proti prehrati.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 zář 2004 23:35 
Díky Karle za tvoji zkušenost. Zeptám se ještě takhle : co vlastně údaj o napětí znamená? Je to max. dovolené napětí nebo nominální napětí na svíčce? A jaké jsou důsledky použití svíček různého napětí.
Mimochodem - v mém případě už to mechanik vyřešil tak, že odmítl namontovat jiné svíčky než ty, které tam byly (BERU 10V) a stála mě jedna svíčka 620,-Kč a to prý ještě díky množstevní slevě, kterou mechanik v daném obchodě má. Tak jsem skřípal zubama, protože se mi nabízely svíčky BRISK ale 11V za 160,-Kč. Mechanik tvrdil, že jejich použitím by se mohlo spálit spínací relé ?!
Zdraví Rosťa.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 zář 2004 10:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Ja je tam(rok a pul) mam a jsem spokojeny,zpocitej si kolikrat je muzu vymenit nez se dostanu na tvoji cenu. http://www.brisk.cz/cz/katalog_vystup.php Tvuj problem asi bude v roku vyroby mas novejsi auto.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 zář 2004 15:46 
Offline
Nováček

Registrován: 17 bře 2004 11:11
Příspěvky: 31
Bydliště: Praha
Je to rozlišený podle typu motoru. Já mám RFS a na ten bohužel Brisk svíčky nevyrábí, tak jsem kupoval nějaké kolem 350 Kč, protože když jsem tam jednou měl nějaké Equyem nebo jak to bylo, cca. za 220 Kč, tak mi vydržely asi 10 tis. km:-(( Jinak na těch, co jsem koupil mám najeto asi 25 tis. km a startování pořád v pohodě. No uvidíme, až přijde zima;-)

_________________
VláďaTP
dříve Ford Escort Combi 1.8TD Ghia (66kW), r.v. 1997
teď Škoda Octavia 1.9 TDI, MR2003


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 zář 2004 19:39 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
To Vlada:Podle me se mylis!
TECHNICKÉ INFORMACE FORD Escort TD,Turnier TD
MOTOR VHODNÉ SVÍČKY
LTR KW MOTOR DATUM SINGLE TWIN
1.80 66kW RFS,RFD,RFK 08.1990 - 07.1998 21S427


Legenda
LTR - obsah motoru v litrech
KW - výkon motoru v kilowatech
MOTOR - označení typu motoru
DATUM - rok výroby (od-do)
SINGLE - řada žhavících svíček s monospirálou
TWIN - řada žhavících svíček s dvouspirálou
* - Takto značené osazení se nejvíce přibližuje originálnímu
Podle Brisku je tam v pohode muzes dat a tvuj motor je tam taky.Ja je mam a spokojenost.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 zář 2004 11:16 
Offline
Nováček

Registrován: 17 bře 2004 11:11
Příspěvky: 31
Bydliště: Praha
Karel píše:
To Vlada:Podle me se mylis!
TECHNICKÉ INFORMACE FORD Escort TD,Turnier TD
MOTOR VHODNÉ SVÍČKY
LTR KW MOTOR DATUM SINGLE TWIN
1.80 66kW RFS,RFD,RFK 08.1990 - 07.1998 21S427


Legenda
LTR - obsah motoru v litrech
KW - výkon motoru v kilowatech
MOTOR - označení typu motoru
DATUM - rok výroby (od-do)
SINGLE - řada žhavících svíček s monospirálou
TWIN - řada žhavících svíček s dvouspirálou
* - Takto značené osazení se nejvíce přibližuje originálnímu
Podle Brisku je tam v pohode muzes dat a tvuj motor je tam taky.Ja je mam a spokojenost.


Zajimavé, ale to co jsem psal, jsem si rozhodně nevymyslel... byl jsem u prodejce a ten mi to ukazoval v katalogu Brisk.
Každopádně díky za info, až mi příště odejdou, vezmu ty od Brisku, jelikož s nima jsou poměrně dobré zkušenosti.

_________________
VláďaTP
dříve Ford Escort Combi 1.8TD Ghia (66kW), r.v. 1997
teď Škoda Octavia 1.9 TDI, MR2003


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 zář 2004 20:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Nevydrzi treba tolik jako originaly,ale kdybych je menil co rok tak jsem na tom financne o dost lip a muzu investovat treba do litaku.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 zář 2004 21:14 
Sleduji vaši diskusi a musím konstatovat, že hodnoty napětí vlastně vůbec neberete v úvahu. Opravdu by mě zajímalo odkud pramení informace těch, kteří tvrdí, že je to důležitá hodnota, kterou je třeba dodržet. Zkusím pátrat a určitě se s vámi podělím o zjištěné skutečnosti.
Dále mě zaujalo jak uvádíte typy motorů. Já nemám ani jeden z vámi uváděných kódů. V TP mám uvedený typ RVA, ale protože dalčí údaje v TP nejsou evidentně správné, nevěřím ani uvedenému kódu. Na víku hlavy válců mám velký nálitek ENDURA DE. Je to typ motoru ?
Zdraví Rosťa a těším se na vaše názory.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 zář 2004 18:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Jak nebereme v uvahu co tim myslis??? Vzdyt v mem prispevku je zhavic od 8/90-7/98 a ty mas 2000! Najed si na stranky Brisk .Jestli narazis na 6V do 12V tak si to poradne precti!

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Naposledy upravil Karel dne 01 říj 2004 16:37, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Výměna žhaviču
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 08:41 
Offline
Forďák

Registrován: 30 zář 2004 12:51
Příspěvky: 79
Bydliště: Brno
Jsem čerstvým majitelem Esca TD, můj dotaz zní, daj se žhaviče vyměnit doma? Co je u toho dále zapotřebí? Např. vždy nové těsnění atd. Díky.

_________________
Mazda Tribute, motor ZETEC 2,0i YFD (viz Mondeo)
výkon 91 kW, rok výroby 2002
LPG, sekvenční vstřikování, tartarini


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 08:47 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Zhavici svicky vymenis v pohode doma, jenom musis koupit ty spravny.... (tesneni neni zapotrebi, je to narocny asi jako u benzina vymenit normalni svicky)

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 16:14 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Majky me sly blbe odsroubovat matky!Je tam na ne blbej pristup , teda ne na vsechny.Ale jinak pohoda ,akorat rozumne dotahnout!

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Výměna žhavičů
PříspěvekNapsal: 04 říj 2004 11:16 
Offline
Forďák

Registrován: 30 zář 2004 12:51
Příspěvky: 79
Bydliště: Brno
Pánové a dámy, v servise za výměnu žhavičů požadují 500 + materiál, no... co potřebuju přesně za nářadí, kolikatka je to klíč? Musí být nějaký dlouhý? Jaké jsou vase zkušenosti z výměnou.

_________________
Mazda Tribute, motor ZETEC 2,0i YFD (viz Mondeo)
výkon 91 kW, rok výroby 2002
LPG, sekvenční vstřikování, tartarini


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna žhavičů
PříspěvekNapsal: 04 říj 2004 16:38 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
karner píše:
Pánové a dámy, v servise za výměnu žhavičů požadují 500 + materiál, no... co potřebuju přesně za nářadí, kolikatka je to klíč? Musí být nějaký dlouhý? Jaké jsou vase zkušenosti z výměnou.

Moje jsou dobry,akorat 1 nebo 2 zhavic od filtru vzduchu se blbe dela ,klice (gola) si nepamatuju, ale nasadis na novej a uvidis(ikdys uz jsem nasazoval zhavice co mely jinej rozmer klice) .Doporucuju utahovat z rozumem!A 500KC :shock: nevim co tam hodinu sroubovali?

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: žhavící svíčky mají značení
PříspěvekNapsal: 22 říj 2004 12:02 
Značení žhavících svíček je podobný systém jako u normálních svíček. Tu tabulku mám doma, ale tam se teď bohužel nedostanu.
Jinak obecně
1. napětí -nikdy neměnit třeba 12V za 6V a podobné nesmysly. Uvědomte si že do jedné svíčky teče po sepnutí třeba 20-30A. Když tam dáte jinou tak tam poteče dvojnásobek x 4válce a já mám na podběhu relé na kterém je napsáno max 70A a navíc by ty svíčky rychle odešly.
2. rychlost žhavení udává se v s a je to doba než dosáhne provozní teploty. Svíčky se dají rozdělit na pomalé, rychlé a ultra. Náklaďáky a pracovní stroje běžně žhaví 15-20s normální novější osobáky 6s a ultra pod 4s (pozor neplést s dobou svícení kontrólky žhavení na palubovce)
3. provedení -tyčinkové, drátové... o tom snad není potřeba mluvit, těžko si dá někdo do escortíka drátovku z traktora
4. rozměry U forda je u 1.6ky a 1.8ky je komůrkové vstřikování (nepřímé) a svíčka musí vyhřát komůrku a ještě přes ní stříká palivo takže musí být dost dlouhá aby mněla smysl a nesmí být příliž dlouhá aby se tam vešla -zas je samozřejmně nejlepší použít tu správnou

Jinak rychlost žhavení se dá změřit -prostě jí vyndáte, připojíte na baterku a spočítáte jak dlouho trvá než se rozsvítí -bacha nebrat do ruky za tyčku, na popálení stačí 2s.

Brát originály za 500 je nesmysl

Snažit se mít ve všech válcích svíčky se shodnými parametry (neříkám stejné) protože pak třeba dva válce mají nažhavíno a do zbylých stříká studená nafta a studený vzduch a nechce to chytit.

Postup žhavení je následující, zapne se klíček a tím proud do žhavení, elektronika změří okolní teplotu a spočítá čas nutný na žhavení -podle toho svítí kontrolka na palubovce, když zhasne má se startovat, ale zhasnutí neznamená, že se přestane žhavit -proud tam jde ještě tak dlouho, dokud nevypnete klíček, nebo to nerozpojí ochrana v elektronice (cca15s -je slyšet cvaknutí relé). Takže po zhasnutí startujete a po celou dobu startování se žhaví!!!! -je tedy nesmysl nějak přestávat startovat a znovu žhavit... po nastartování motoru su přestane žhavit, nebo v případě velmi nízkých teplot elektronika ještě chvíli přižhavuje (půlzní modulací)

Když auto nechce chytit můžete zkusit opakované žhavení:
žhavit cca 10s (i poté co zhasne kontrolka) - vypnout klíček (důležité) - ihned zapnout a zase 10s žhavit a pak nepřerušovaně startovat.

Přerušované startování jako u benzíňáků je blbost, jednak vám vychladne komůrka a svíčky - takže se pak z baterky cucá další proud zbytečně na žhavení a navíc oproti benzíňákům má diesel 2,5x vyšší kompresi a šílenej rozběhovej moment -takže víc proudu sežere pohnutí s motorem než třeba dalších 5s startování

Já mám 1.6ku a mám v ní nějaké svíčky z AVIE. Stály mně v polovině 90tých let asi 60kč a jedou v escortíkoj dodneska.

Co se výměny týče je to simple. Je na to potřeba asi 8ka na vodič a pak je to myslím nástrčková 13ka (nebo gola)

Jo a kontrola svíček je celkem jednoduchá nesmí být přepálené, popraskané, musí žhavit ve správném čase a proudový odběr asi 25A

Mimochodem žhavící svíčky mají vypovídací schopnost i o ventilech a vstřicích -když je na některé karbon nechte si proměřit vstřiky.

Tu tabulku oskenuju a dám jí sem


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Doplnění
PříspěvekNapsal: 22 říj 2004 15:37 
Offline
Forďák

Registrován: 30 zář 2004 12:51
Příspěvky: 79
Bydliště: Brno
Jen pro doplnění vyčerpávající odpovědi. Gola na žhaviče je 12tka.

_________________
Mazda Tribute, motor ZETEC 2,0i YFD (viz Mondeo)
výkon 91 kW, rok výroby 2002
LPG, sekvenční vstřikování, tartarini


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna žhavičů
PříspěvekNapsal: 01 lis 2004 17:54 
No řekl bych že je to klíč č8 na matky na žhavících svíčkách a č.16 na samotné žhavící svíčky. Alespoň když jsem je měnil tak vím, že 8klíč to byl určo, ale na ty žhavící svíčky nevím přesně. Je potřeba delší, můj názor je ten, že normální 16klíčem na svíčky u benzíňáku je uvolníš i dotáhneš, bude to to samé, ale s citem. cca 20min práce. :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: značení žhavicích svíček
PříspěvekNapsal: 03 lis 2004 00:19 
to vesmir : Se zájmem jsem si přečetl tvůj příspěvek. Zdá se, že víš o čem píšeš. Přesto jsem se nedověděl jak je to s napětím svíček. Samozřejmě, že nebudu zaměňovat 12 V za 6 V nebo 24 V. Ale co ty hodnoty 10 V nebo 11 V ?? To není ani palubní napětí. Ani takové hodnoty nefigurují v žádných tabulkách a katalogových informacích. Na svíčkách však uvedené jsou. Mohu zaměnit jedny za druhé ?
Už jsem vznesl i dotaz fy BRISK, ale nedostal jsem zatím odpověď. Z jejich webu jenom vím, že rozlišují svíčky pro 12 nebo 24 V, což je celkem logické.
Takže napiš, prosím, co ty o tom víš.
Zdraví Rosťa.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 lis 2004 05:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Ted me tak napadlo, jestli to 10V a 11V nebude bysleno tak, ze kdyz zacnes zhavit, tak ti vlastne poklesne napeti v siti (me asi tak na 11,3V)

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 70 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz