fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Proč visí otáčky na 3500 ?
PříspěvekNapsal: 15 zář 2004 21:39 
Ahoj všichni, Můžete mi někdo poradit proč mi občas zůstanou viset otáčky na 3500 a klesnou až dobržděním motorem? Dále se mi zdá, že otáčky klesají na volnoběžné poměrně pomalo. Možná to souvisí s tím visením


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 zář 2004 09:29 
Mě se stalo něco podobnýho. Otáčky se držely dost vysoko (cca 3000)
a dolu lezly dost pomalu. Po vyčištění volnoběžného ventilu
(tech. benzín + vyfoukání vzduchem) a resetu ŘJ (odpojení baterky na cca 15-20 min.) je vše OK. Při odpojení na dobu menší než 15 minut se chyba stále projevovala, hodnoty v ŘJ se zřejmě nestačily vymazat.
Možná to ještě může způsobovat klapka vzduchu, stačí jí vyčistit.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 zář 2004 12:41 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2004 12:47
Příspěvky: 113
Bydliště: Brno / Jesenicko
já ted co jezdím dočasně s bratrovým autem(Escort1.4)) sem zjistl, že když nastartuju tak otáčky vyskočí na 1500 a drží se na nich dokud neprošlápnu plyn. pak klesnou na normální volnoběh.

_________________
Je: Volvo V40 1.8i 98'

Bylo: Ford Escort 1.8TD 51kW 97 Sedan Ontario blue


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 zář 2004 20:20 
Díky za rady, A kde mam ten volnobeznej ventil hledat?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 zář 2004 06:12 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Jak vypadá ventil na mém autě se můžeš podívat na http://mondeo.fordclubs.org/clanky/volno_ventil.htm
U novějšího modelu je umístěn níže na sacím rozvodu za sací klapkou.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 zář 2004 16:00 
Milan píše:
Mě se stalo něco podobnýho. Otáčky se držely dost vysoko (cca 3000)
a dolu lezly dost pomalu. Po vyčištění volnoběžného ventilu
(tech. benzín + vyfoukání vzduchem) a resetu ŘJ (odpojení baterky na cca 15-20 min.) je vše OK. Při odpojení na dobu menší než 15 minut se chyba stále projevovala, hodnoty v ŘJ se zřejmě nestačily vymazat.
Možná to ještě může způsobovat klapka vzduchu, stačí jí vyčistit.




Já měl něco podobnýho otacky na 2000(po nastartování) zaradil jsem, rozjel jsem se a sly níž, časem i na těch 800ot/min. Ve Fordu mi řekli že to bude volnoběžnej ventil, nakonec to byli svíčky.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 zář 2004 20:32 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2004 22:02
Příspěvky: 332
Bydliště: okr. Břeclav
Citace:
martin.mb Zaslal: 15 září 2004, 19:39:08 Předmět: Proč visí otáčky na 3500 ?

--------------------------------------------------------------------------------

Ahoj všichni, Můžete mi někdo poradit proč mi občas zůstanou viset otáčky na 3500 a klesnou až dobržděním motorem? Dále se mi zdá, že otáčky klesají na volnoběžné poměrně pomalo. Možná to souvisí s tím visením


Měl jsem stejný problém u Renaultu. Taky jsem nejdřív myslel, že mám nějak rozhašenej motor, ale mohlo za to naprasklé lanko plynu, které se sekalo v bovdenu. Zjistil jsem to, až když prasklo - naštěstí kousek od baráku. Spojil jsem ho a jel pro nové.

_________________
TOYOTA Avensis 2,0 D-4D Exclusive; 93kW; r.v.´07
Hyundai ELANTRA 1,6i GLS; 79kW; r.v.´02
------------------------- HISTORIE -------------------------
Ford Ka 1,3[/b]; 44kW; r.v.´98
Ford PROBE 2,2 LX; 108kW; r.v.´89 ; ("my ex-Precious")
Ford ORION 1,6 CLX; EFi 77kW; r.v.´91
Ford ESCORT 1,4i; CFI 54kW; r.v.´90 ; 3dv ("my ex-Precious")


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 říj 2004 20:37 
Zdravím,
mám taky problém s vysokými otáčkami. Nastartuju v pohodě, ale otáčky hned vyletí k 3000 a to i u teplýho motoru. I za jízdy, když vyřadím se otáčky drží vysoko, občas mi dokonce kolísají mezi dvěma a třema tisíci, jako kdybych na neutrál sešlapával plyn. A co je nejhorší, když mám zařazeno a pustím plyn tak auto jede dál pod plynem jako kdybych měl tempomat. Musím vyšlápnout spojku, ale otáčky jdou hned nahoru.
Pročítal jsem tady diskuze a zkusil jsem už všechno možný. Reset ŘJ, nový svíčky, zapalovací kabely. Vyndal jsem a vyčistil ten potenciometr u senzoru škrtící klapky a volnoběžnej ventil (fakt lahůdka). Bohužel žádná změna.
Podle mě je asi problém v tom volnoběžným ventilu. I když jsem se ho snažil pořádně vyčistit tak podle mě úplně nedovře. Teda jestli dovírat má? Jsem laik a co o tom vím jsem se dočetl, hlavně tady. Zkoušel jsem ho i proměřit, má 9 ohm a po otočení klíčku do něj napětí jde. Když jsem ho vypojil u nastartovanýho auta tak motor hned chcípnul. Co jsem tady tak četl tak to dělá většině lidí.
Můžete prosím poradit, co bych měl dál udělat k vyřešení problému. Nevím už co s tím. Snažím se na vrakovišti sehnat jinej volnoběžnej ventil a vyměnit ho za ten můj. Doufám, že to pomůže.
Jo a taky mám malou díku ve výfuku před katalizátorem. Díky tomu má motor takovej bublavej zvuk. Může to ňák ovlivnit?
Dík moc za rady.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 říj 2004 20:45 
A mohl by jste někdo poradit ňákej solidní servis nebo někoho, kdo se zabývá především motorama v okolí Tábora, Bechyně, Týna nad Vlt., klidně i Budějovic.
Díííík


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: pproč visí otáčky na 3500 ?
PříspěvekNapsal: 29 říj 2004 23:42 
To: Marťas 79. V Týně nad vltavou: Autoservis Zeka , bratrů Zelenkových. Jeden z nich má modeo ZETEC - 1,8 16V. Umějí i diagnostiku, ale stála mě jako u Forda. Pravda je že o motorech dost vědí.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 lis 2004 10:44 
Zdravím.To jsem rád, že problém vysokých otáček netrápí jen mě.Aspoň si přečtu všechny vaše rady (už se stalo) a zítra huráá na volnoběžný ventil. Dík za rady


JarinEsco Escort 90, 1,4i


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 lis 2004 15:10 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 říj 2004 09:18
Příspěvky: 92
Bydliště: Praha 9
Zdar Jarine!
Jestli máš 1,4 CFI jako já tak tam žádný volnoběžný ventil nenajdeš a problém bude někde jinde..

_________________
1,4i CVH CFI 52kW, CLX, r.v 93; 3dveře, černá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 lis 2004 13:58 
Podívej se taky do jiných rubrik, např. 1.6 ZETEC a regulace volnoběhu, někdo tam doporučuje nejdřív změřit kompresní tlaky na motoru, tzn. zahájit mechanickými věcmi a pak teprve přejít na elektriku.
A taky doporučuji forum Mondeo, tam je toho na 1.8 ZETEC taky dost.

F.Escort 1.8 ZETEC E/97


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 led 2005 23:24 
Volnobezny ventil se musi cistit dekarbonizaci, benzin (at uz tech. ci nikoliv) na to nema vliv, ptal jsem se znameho automechanika.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2005 17:57 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 02 lis 2004 18:14
Příspěvky: 25
Bydliště: Bechyně
Jak tomu mam rozumet tou dekarbonizaci?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2005 18:43 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 led 2005 20:27
Příspěvky: 184
Bydliště: Valašské Meziříčí
No přece oduhlíkovatění. To je logické ne?
Abych pravdu řek, vim co to je v biologii, ale jak bych timto zpusobem čistil něco v autě, to netuším.

_________________
Ford Escort Combi r.1998, 1.6 16V Zetec 66 kW
Žádný sociální holovágn, nýbrž pravý bazarní xindl - fbenzínu, fkorozi, fkombajnu, ftuzingu, nahlínách a se samýma hájtek fíčerama. Šestá číslice počítadla kilometrů nelze zaručit. Žere benzínu osumapůl, vody půl a oleje čtvrt litru na sto, emisní norma odhadem Euro minus 3 a furt je na tom něco podělané...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 led 2005 07:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Volnoběžný ventil se dobře čistí WD-40 nebo KONKOREM, kdo byl na vojně a někdy čistil samopal tak to zná.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 led 2005 17:22 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 říj 2004 09:18
Příspěvky: 92
Bydliště: Praha 9
Zdar!Tak tu tak pročítám tu diskuzi a koukám, že vysoký volnoběh netrápí jenom mě. Já jsem měl problém ve vadném snímači na škrticí klapce TPS. VYčištění nepomohlo (mimoto je celej zalitej..tak jsem tam nastříkal WD-40 tom malou dirkou, co vylejzá to vahadýlko). Odpor tam sice už naměřim, ale asi ne příliš lineárně (charakteristiku jsem neproměřoval:o) ). Diagnostika chybu TPS nehlásila. Přišel jsem na to tak, že jsem ze zoufalosti odpojil ten snímač a nastartoval bez něho..a hle odezva na plyn v pořádku, volnoběh držel tak jak má.... nevím jestli to není jen u CFI, ale po výměně ZATÍM super:o))

Ten snímač je hrozná svině........ mě lezl volnoběh až do 4000!!!!Jo tempomat..taky jsem zažil. Noha z plynu a otáčky konstantní:o))

_________________
1,4i CVH CFI 52kW, CLX, r.v 93; 3dveře, černá


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 zář 2005 15:49 
Mám přesně ten samý problém s volnoběhem, který je výše popsán. :( Mám Ford Courier 1.3L - *23.10.1997. Dal jsem to do autorizovaného servisu Ford Homolka ÚL. Zaplatil jsem 1701,70Kč za diagnostické práce a řekli mi, že vyzkoušeli vyměnit volnoběžný ventil a když to nepomohlo, tak že zjistili, že je třeba vyměnit kabelový svazek za 1200,-Kč + 4 hodiny práce k tomu. Zmíněný kabelový svazek museli objednat, takže uvidím jak to dopadne. Moc tomu nevěřím, ale když už jsem zaplatil skoro dva tisíce za pouhé zjištění závady, tak ať se ukážou zda byla diagnóza správná...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: volnoběžný ventil
PříspěvekNapsal: 06 zář 2005 11:19 
Zdravím,
rád bych se s vámi podělil o zkušenost s čištěním toho slavného volnoběžného ventilu. Vymontoval jsem, vyčistil jsem ho "betkou" (benzen+toulen....) V chemických provozech se to používá přímo na dekarbonizaci. Ventil jsem vyčistil pořádně, sací klapku jakbysmet... Odpojil jsem baterku na cca půl hodiny. Nicméně problémy s kolísajícími otáčkami se dostavily hned po nastartování a ujetí cca 5 km. A i tak mi občas zůstanou viset otáčky (stejně jako vám) na 2000-3000 ot. Co je tedy špatně?


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz