fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:19

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 209 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 říj 2004 11:49 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
No smichani asi klidne, ale ja mam ted zkusenost, ze kdyz jsem konzervoval ten novej motor, stejne nakonec vsechen olej, kterej jsem do bvalcu nalil, skoncil ve vane. Protece vsechno, driv, nebo pozdeji, pocitam tak nekolik hodin max. Spis bych to videl na nejaky opakovani casty ,cim dyl tim lip a pootaceni. Na jednom aute to chceme takhle udelat, ale asi az na jare, potom budu chytrejsi.Picku uz nechci rozebirat ani nahodou, zkusime, jestli tohle k necemu bude.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 říj 2004 18:56 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 srp 2004 22:31
Příspěvky: 178
Bydliště: Pardubice
já sem kdysi nalil olej do dvou válců když sem měl dole hlavu a vydržel tam dva dny a nikam se nestratil byl to 10/40 :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: kompresní tlaky
PříspěvekNapsal: 28 říj 2004 20:50 
Dík všem za radu. Tu petrolej určitě zkusím pak určitě dám vědět.
Chtěl bych jen ještě popsat přesněji jak se pro jevu je můj problém, (třeba to není tlakama).
Po nastartování za studena 1500 ot. Do cca. 1. min. klesnou na 1000 -1100. Chod pořád klidný. Po další chvilce začne motor houpat s celým autem a z motoru se ozývá cvakání. Teprve po zvýšení teploty do půli studedného políčka vše ustane a šlape jako hodinky. Za studené jízdy nepozoruji nic neobvyklého, pouze u volnoběhu. Diagnoza -FORD - OK. Olej - Castrol magnatec 10 /40 poledních 8000 km. (před tím neznámá černá břečka). Dík za radu i za názor.
ZETEC-1.6 16V 66kw Benzin rv. 2/95.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 říj 2004 06:06 
Tlakama to 100% není. Tlaky jsem měl podstatně horší a se studeným volnoběhem jsem problémy neměl (sem tam občas jenom jako by vynechal nějaký válec). Spíš bych to viděl na zdvihátka, jak tady na fóru popisoval Standa, obzvláště pokud jsi předtím jezdil na černou břečku.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 lis 2004 10:38 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 říj 2004 09:18
Příspěvky: 92
Bydliště: Praha 9
Zdravim, nemáte někdo tušení jaký kompresní tlaky by měl vykazovat motor 1,4CVH CFI????Díky

_________________
1,4i CVH CFI 52kW, CLX, r.v 93; 3dveře, černá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 lis 2004 14:41 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Přesně nevim, něco nad 10, řekněme 10-13 barů, ale jenom střílím od oka... hlavně by asi měly bejt trochu v lati, aby to nelítalo válec od válce +- 40%

Počítám že někdo (Futy) poradí přesněji 8)

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 lis 2004 22:08 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 srp 2004 22:31
Příspěvky: 178
Bydliště: Pardubice
přesně tak deset je min a max i patnáct ale nemá se to lišit víc jak o jednu atmosferu mezi sebou :shock:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 lis 2004 21:55 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
tak uz to mam taky promereny 13;14;13;14 a mam najeto cca 6500km

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 lis 2004 22:06 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Ondrej píše:
tak uz to mam taky promereny 13;14;13;14 a mam najeto cca 6500km


Kde jsi to nechal změřit a co to obnáší??? Vyndat svíčky a místo nich měřák a protočit motor???

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 lis 2004 22:34 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 říj 2004 09:18
Příspěvky: 92
Bydliště: Praha 9
Zdar chlapy!TAk jsem právě našel protokol z měření tlaků co jsem si nechal dělat loni. Mám 9,8,9,9 což mě podle etzolda, kterej píše pro 6F6 motor 8,5:1 potěšilo. V tom popisu mototrů, co je tu v sekci download je u všech CVHček mimo Turba 9,5:1. Jinak tu všichni říkáte přes 10...tak kde je pak pravda??
JInak měření se dělátak, že se vždy místo jedné svíčky našroubuje manometr a motor se natočí na tři válce.
Poraďte, protože když každá literatura říká jiné hodnoty tak kde je pravda??
JInak mám teď problém. Motor nejde nastartovat. Když nastartuju se sešlápnutým plynem tak chytne, na volnoběh to padá někam na 250/min, kde to zdechne. Když dojíždim na křižovatku tak to zdechne vždycky...studenej motor. jinak mi to taky za jízdy cuká.A to i teplej motor.

Dík za rady

_________________
1,4i CVH CFI 52kW, CLX, r.v 93; 3dveře, černá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 lis 2004 22:38 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 říj 2004 09:18
Příspěvky: 92
Bydliště: Praha 9
Jen mě ještě napadlo že to v sekci download je na escort s CVH z roku 86 kdežto já mám 6F6 a to z roku 1993. Myslíte, že tomu, co píše Etzold můžu věřit??Zrovna tak je úděsný to, že píše, že má ten motor moment 103Nm při 4000!!!! (tam už je skoro na nic). Každopádně si tu kompresi nechám přeměřit..

_________________
1,4i CVH CFI 52kW, CLX, r.v 93; 3dveře, černá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 lis 2004 13:16 
Offline
Forďák

Registrován: 10 říj 2004 19:35
Příspěvky: 84
Bydliště: okr.Náchod
Zdravím, potřebuju radu. Docela jsem se teď v servise pohádal kvůli měření tlaků. Tvrdí mi že manometrem je to na nic a změří to tlak ve válci kterej je v háji-má třeba 4 ale ukáže až 11. Což se mi zdá jako blbost prože manometr měří nejvyšší tlak a ve válci se tlak přece nehromadí ale vytváří, takže tam musí být stále stejný.

Změří mi to tak že mi to na dvě hoďky nafouknou kompresorem a uvidí kam to jde jestli do válců nebo pod ventily. Já beru že je to třeba lepší jak to dělají oni ale kdyby byl první způsob na prd jak říkaj,tak to nebude nikdo dělat ne? A dělá to tak většina lidí..

_________________
Ford Escort combi 1.6EFi(105 PS)r.v.1991, výfuk VM Sport, subwoofer, radio Panasonic CQ-8300N


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 lis 2004 15:40 
nevim jestli si děláš srandu ty nebo servis, pokud máš nějak poškozený ventil. píst ,včetně pístních kroužků nebo válec nemůže se vytvožit tlak ve válci protože vzduch který se stlačuje uniká z válce, i menší poškození se projeví poměrně znatelným úbytkem tlaku.
Postupem který popisuješ múže sice zjistit kudy tlak uniká, ale pouze za předpokladu že přesně postaví vačkovou hřídel do střihu (ventily jsou uzavřeny).
Zbytečně komplikované, náročné na čas a nepřesné stačí mírně otočená vačka jinak a měření je na prd.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 lis 2004 15:43 
Ještě maličkost tlaky ti změří na každém STK emisích za cca 200 ,- kč.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 lis 2004 21:41 
Offline
Forďák

Registrován: 10 říj 2004 19:35
Příspěvky: 84
Bydliště: okr.Náchod
dík, srandu si nedělám..fakt mi to tvrděj, dělaj to tak říkáš, nastaví vačku aby byly ventily zavřený a měřej, ale stačí to podle mě pro orientaci manometrem..

_________________
Ford Escort combi 1.6EFi(105 PS)r.v.1991, výfuk VM Sport, subwoofer, radio Panasonic CQ-8300N


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2004 11:08 
Ad Zdechlina:

8,5:1 je kompresni pomer a s tlakem ve valci to nema moc spolecneho. Etzold udava 11 až 14MPa pro benzínové motory obecně, bez rozdílu typu.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2004 12:15 
Kompresní poměr s kompresním tlakem určitě přímo souvisí. Opotřebení nebo poškození je faktor, který tlak ovlivňuje. Já jsem na CVH měřil kompresní tlaky a naměřil jsem 9,5bar. Bylo to ale na studeném motoru, což je chyba. Tlaky se měří vždy na teplém. Motor se nestartuje na tři válce, jak jsem někde výše četl, ale točí se starterem při vyšroubovaných svíčkách a plném plynu.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 lis 2004 20:19 
Zdena to popsal přesně a bacha na sešlápnutí plynu zavřená klapa v sání a naměříš hodnoty na GO motoru. Jo ještě není na závadu vytáhnout pojistku palivového čerpadla aby nešel benzín do válců a následně do katu po nastartování by mohl vyhořet


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 lis 2004 07:37 
To Zdena:

Kompresní poměr je poměr mezi objemem válce s pístem v dolní úvrati a objemem válce s pístem v horní úvrati. Na absolutní hodnotu kompresního tlaku bych si z této hodnoty ale neodvážil usuzovat, neboť se na něm podílejí ještě jiné faktory, např. časování ventilů (ostrost vačky), jejich počet, geometrie splaovacího prostoru, atd. Obecně lze předpokládat, že v motoru s nižším kompresním poměrem budou kompresní tlaky nižší, ale to je asi tak vše...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: kompresní tlaky
PříspěvekNapsal: 14 lis 2004 15:32 
Zkoušel jsem vypláchnout motor přípravkem od Halvoline, (10 min na volnoběh ve starém oleji pak vypustit).
Potom týden do válců petrolej (5 ml. denně) a pootočit motorem.
- Nový olej, filtr. (castrol magnatec 5/40).
- 5 ml. oleje do každého válce.
Zlepšil se výkon motoru. Chod na studené volnoběžné otáčky se zlepšil tak o 50%. Nechám to pár kilásků sednout a pak se uvidí.
Jak jsem četl zkušenosti v rubrice ŽIVOTNOST M. ZETEC, pokud si to nesedne tak vyměním výfuková zdvihátka.
Termín "zdvihátko" a "hydroštel" , je u Zetecu jedno a totéš nebo ne?
DÍK ZA RADU S PETOLEJEM , mám pocit že je to sakra znát.


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 209 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 63 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz