fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 11:11

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 pro 2005 09:46 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
Nagant píše:
V Etzoldovi na straně 11 se píše "Motor Zetec E je varianta motoru ZETEC s vyladěnou výfukovou soustavou."
V čem má ta "vyladěnost" spočívat?


V nedobře řešených litinovích svodech které praskají na počkání. Ono s litíňákama je to vždy problém.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 pro 2005 11:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Litinovými svody máš na mysli výfukové sběrné potrubí (parohy na motoru)?. Zetec to má snad jinak?

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 pro 2005 14:17 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Rozdíl ve výfuku u 1,8 77kW a 1,8 96kW je v tom, že jak se svádějí v parohách (ty jsou u obou téměř stejné) jednotlivé větve od výfukových kanálů tak u 96kW jsou 2 krajní válce vedeny jednou trubkou ke katu a prostřední 2 válce druhou trubkou. Tenhle systém podporuje tlakové kmity v potrubí( podle mě je přínos kolem 5-7kW). U slabší verze 77kW vede od parohů jen 1 trubka a kmity se potlučou, ale je hladší momentová charakteristika(není hrbatá)
Motor 85kW se od 96kW (co se týče parametrů ovlivňujících výkon) podle mě liší elektronikou a možná délkou sacího potrubí.

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 pro 2005 16:09 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Díky, vysvětlil's to docela dobře. Ještě bych se chtěl zeptat, zda je motor s tou vyladěnou výfukovou soustavou na něco náchylnější, řekněme to potrubí - mechanicky, tepelné namáhání apod. nebo zda se chod motoru s chybou nějakého čidla rozhodí mnohem více než u motoru s nevyladěnou výfukovou soustavou. A jak se třeba projeví kvalita benzínu.

A už začínám chápat to dunění při vypnutí motoru.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 pro 2005 00:16 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
Lukas1 píše:
Rozdíl ve výfuku u 1,8 77kW a 1,8 96kW je v tom, že jak se svádějí v parohách (ty jsou u obou téměř stejné) jednotlivé větve od výfukových kanálů tak u 96kW jsou 2 krajní válce vedeny jednou trubkou ke katu a prostřední 2 válce druhou trubkou. Tenhle systém podporuje tlakové kmity v potrubí( podle mě je přínos kolem 5-7kW). U slabší verze 77kW vede od parohů jen 1 trubka a kmity se potlučou, ale je hladší momentová charakteristika(není hrbatá)
Motor 85kW se od 96kW (co se týče parametrů ovlivňujících výkon) podle mě liší elektronikou a možná délkou sacího potrubí.


Ano to jsem měl na mysli jen jsem nevěděl to ostatní co to má za učinky a na co je to dobrý. Taky jsem kdesi četl že k zvýšení výkonu z 1,8 77kW na 1,8 96kW stačí z výkonějšího přehodit vačky škrtící klapku a jednotku.Pak tam byla zmínka o výfuku jako celku že přídušuje motor a chce uplně jiný.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 pro 2005 12:03 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Výfuk je od katalyzátoru dozadu identický, liší se to "jen" těmi svody.
Vliv na náchylnost tam podle mě není to co ovlivňuje chod motoru jsou věci, které vyjmenoval Bery.
Jinak litina je téměř stejná, liší se u 96kW elegantně přidanou plechovou přepážkou, která oddělí jednotlivé větve do potrubí se dvěma trubkama.
Tyhle svody mírně zvednou toč. moment v otáčkách kolem 2500 a 4500

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 led 2006 22:19 
Offline
Nováček

Registrován: 17 led 2006 20:35
Příspěvky: 15
Mam takovej dotaz...Podle vas teda Zetecy (1.6 16V a 1.8 16V) jsou taky DOHC??? Mel jsem za to, ze jsou jen OHC...tim netvrdim, ze to tak je:)

_________________
Esc 1.8-115k, r.v.98


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 08:44 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
To D je jako Double OHC, dvojity OHC takrikajic, 2 vacky.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 08:46 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Resp. dva vačkové hřídele (16 vaček). Muhehe :arrow: vedlejší thread.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 20:08 
Offline
Nováček

Registrován: 17 led 2006 20:35
Příspěvky: 15
Chapu v cem je rozdil OHC / DOHC , jen me zajima, jestli zetecy 1.6 16V a 1.8 16V jsou DOHC ci jednovackove OHC ...???

_________________
Esc 1.8-115k, r.v.98


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 20:13 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Někde v tom threadu najdeš, že Zetec je fordí název pro DOHC. (teda jak si tak pamatuju, tak jeden motor měli označený DOHC - v RS2000). Jednoduše - každý Zetec je DOHC.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 led 2006 20:32 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 dub 2004 12:08
Příspěvky: 469
Bydliště: Prague HS5 - 50°03'55.34" N 14°30'01.03" E
Wizzy píše:
Někde v tom threadu najdeš, že Zetec je fordí název pro DOHC. (teda jak si tak pamatuju, tak jeden motor měli označený DOHC - v RS2000). Jednoduše - každý Zetec je DOHC.


Presne tak a jenom pro doplneni - RS2000 je znacena jako "bezne" DOHC aby byla odlisena od rady motoru Zetec montovane do Fiesty/Escorta/Mondea.

2.0 DOHC 16V z RS vychazi z 2.0 OHC 8V ze Sierry/Scorpia a az na vykonnove specifikace - zapalovani, vacky, apod se montoval v mutacich 2.0 a 2.3 do Scorpia MKIII/Galaxy.

_________________
1) Scorpio GLX Topas || MK I.5 04/1994 build for CH || 2.9i V6 12V 145 BHP 228 Nm || A4LD || 4door || Windsor Grey metalic || 7Jx16" Cosworth + 205/55 Dunlop SP Sport 01 ||
2) Escort RS2000 || MK VI 05/1994 build for A || 2.0 DOHC 16V 150 BHP 190 Nm || MTX75 || 3door || Radiant Red || 7Jx16" Speedline Corse + 215/40 GoodYear Eagle F1||


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2006 21:25 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 kvě 2005 00:15
Příspěvky: 72
Bydliště: Brno
Určitě tam máš Zetec ,já ho tam mám taky!Šestnáctiventily 1.8 se do Escorta montovaly od 2/1992, ačkoliv já mám Escorta 1/92 a Zetec tam je.Kromě dvoulitru jsou všechny šestnáctiventily na Escortu typ Zetec!!DOHC znamená volně řečeno, že motor má dvě vačky v hlavě válvů!To má dvoulitr taky, ale ten není typ Zetec!Někdo Zetecu říká zkráceně Zeta, je to ten stejnej motor! :lol:

_________________
Ford Escort Kombi r.v.1992
motor 1.8 16v Zetec
výkon 77 kW-snad po úpravách víc
originál RS kit Ford, alu. kola,pneu 185*60 R14, nové bílé budíky,sportovní filtr sání, rezonátor
k vidění na "naše auta MK V"-Michal


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2006 07:00 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Trocha historie motoru Zetec:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Zeta_engine

a jeste tady:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Zetec_engine

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 zář 2006 12:16 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Narazil jsem teď na http://zetec.quickseek.com/ na tvrzení, že se ZETEC-E liší od ZETECu dvojdílnou skříní klikového hřídele, což pomáhá snížit hluk a vibrace.
Už jsem četl něco podobného i někde jinde.

Naproti tomu Etzold píše, že ZETEC-E je ZETEC s vyladěnou výfukovou soustavou.

Jak to tedy je? V čem případně ta dvojdílnost skříně spočívá?

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 zář 2006 18:30 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 13 lis 2005 20:49
Příspěvky: 154
Bydliště: Brno
Trochu mě matete chlapi s těma 1,8. Nikde ani v originál manuálu jsem nenašel že by 1,8 měla 96kW. O jaký motor se jedná ? Vím jen že tento výkon měly ( mají ) starší Octavie 1,8 s 20-ti ventily a pak byly ještě s vyšším výkonem o stejném obsahu. Tuším 110 kW. Tak o jaký motor se to jedná u Escorta ? Já mám 85 kw ( 115 PS ).

_________________
Ford Mondeo kombi 2.0 TDCI 120 kW
Dříve: Téměř devět let spolu: Ford Escort 1,8i 16V Ghia 85kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 zář 2006 18:38 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Jsou to motory 1,8 Zetec, co se dávaly do XR3i a možná na přání, to nevím. Jsou to 1,8 s 95kW/130 kobyl. Má jiné vačky, jinou EEC, vstřiky, čerpadlo, ostřik pístů...

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 zář 2006 18:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 13 lis 2005 20:49
Příspěvky: 154
Bydliště: Brno
Předpokládám že to bude mít asi trochu lepší průběh. Já mám třeba maximální výkon při 5750 otáčkách ( tak to alespoň chápu ). To by snad u těžšího auta vadilo, ale já si neztěžuji. Tak dík za osvětlení.

_________________
Ford Mondeo kombi 2.0 TDCI 120 kW
Dříve: Téměř devět let spolu: Ford Escort 1,8i 16V Ghia 85kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 říj 2006 10:28 
Tak jsem se právě vrátil z vrakáče, jelikož sháním převodovku do mýho Esca. Když jsem tam řekl, že mám motor 1,6 16V Zetec tak mi začal tvrdit, že Zetecy se dělaly až od 95. Už předtím jsem si pročetl tuhle diskuzy tak jsem se moc nedal... i když jsem v autech laik.
No druhá věc je (i když už to sem moc nepatří), že mi teda nabízel převodovku z novějšího (Zetecu) a chtěl za ni 7tis. :shock: Není to hodně?! A když už, pasovala by tam? Díky moc za rady ;-)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 říj 2006 10:41 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
7 litrů za převodovku s nejistým původem mi přijde poměrně dost. A Zetec-E má startér na opačné straně, takže by to nešlo. Teda bez nějaké úpravy příruby...

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 63 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz