fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:31

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: výkon motoru - seřízení čerpadla?
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2006 13:41 
Ahoj,

prosím o radu ohledně seřízení čerpadla.

Jde o to, že pokud se venku ohřeje tak nad 15 stupnů, a zaseknu se někdě v koloně a popojíždím ohřívá se motorový prostor, klesnou otáčky a sníží se výkon motoru.

Už jsem tu řešil seřízení volnoběhu (ale bylo to v sekci volnoběh) a něco málo se dočetl i o předvstřiku. V downloads jsem nenašel popis čerpadla, buď blbě hledám, nebo nevím, našel jsem tam pouze popis karburátorů, tak prosím o jakoukoliv radu.

Na obrázku je vyznačený, který dorazový šrouby mám poštelovaný.
1) doraz na předvsřik
2) doraz na volnoběh
http://sweb.cz/stepan.weiss/IMAGE_%C4%8Derpadlo.jpg

Celou zimu mi to jezdilo v pohodě, ukazatel teploty se mi pohybuje v zimě i v létě na stejný hodnotě. Jak se motor ohřívá, je vidět že krokový motorek vysunuje lanko, snižuje se předvsřik až se to zastaví na dorazu a lanko je pak volné, tzn. ja tam vůle. V rámci povolování lanka se postupně snižují i otáčky to je OK.
Tak nevím, co ještě se může měnit v závislosti na teplotě, co tam je špatně? Stejné potíže jsem měl i loňské léto.
Příklad pojedu někdě půl hodiny v pohodě, motor má výkon (přiměřený k označení 1.8 D :lol: ), volnoběh ideální, pak se zaseknu někde v koloně, popojíždím na jedničku, teploměr ukazuje stále stejnou hodnotu a najednou klesnou o něco otáčky a je to líný jako prase.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2006 16:47 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
a seš si jistej že to je čerpadlem? Taky to můžou dělat jehly ve vstřikách. Jestli máš nějaký levnější náhrady nebo starší vstřiky můžou se vlivem tepla přidírat jehly. Už jsem něco podobnýho zažil.

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2006 17:21 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
P.S. koukal jsem na ten tvůj obrázek a bod 2 je opravdu volnoběh, bod 1 je pokud nežiju dlouhá léta v bludu šroub sytiče. Aspoň v anglickém plánku se to jmenuje cold starting valve. Ty šrouby jsou dva a vymezují krok toho lanka.Nevím co ti hejbe tím lankem, já tam nemám krokovej motorek, ale tepelnou vložku, která ohřívá cosi jako termostat,a vysouvá to lanko. když je motor teplej,je to furt volný,když je studenej,tak se lanko zasune a zapne sytič. Takže já mám sytič pouze když je motor studenej, a než se ohřeje elektricky ten termostat. Podle obrázku to čerpadlo vypadá stejně jako moje, ale může mít nějaký modifikace. Já mám Bosch na 1,8d motor RTA rok 89. Jo a co vim tak většinou to právě bejvá něčím jiným než čerpadlem.Nejvíc blbne pumpa nahoře u filtru nafty.

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2006 22:14 
Walker píše:
P.S. koukal jsem na ten tvůj obrázek a bod 2 je opravdu volnoběh, bod 1 je pokud nežiju dlouhá léta v bludu šroub sytiče. .


Co se týče č. 1 tak možná kecám, budu rád za jakoukoliv osvětu. Máš pravdu i zřejmě to s tím lankem. Asi pletu dvě různý věci dohromady, zkusím to vyfotil normálním foťákem a né mobilem.

Jinak vštřiky jsou tam snad repasovaný před dvěma lety, kamarád je měl loni v létě venku a ukazoval, je dělaj pěkně mlhu, ale jak pracujou za tepla to't otázka. Akorát myslím, že tím, že jsou přímo na motoru, se musí ohřát v zimě stejně jako v létě ? Jinak to každopádně zvážím, díky.

Kolega mi přislíbyl přinést na zápůjčku Etzolda, tak snad se tam dočtu i o funkcích čerpadla.

A k dotazu, zda jsem si jistý, že to bude čerpadlem, to je jen odhad, bohužel si nejsem moc jistý ničím. :roll:
Zatím se 100% orientuju jen ve věcech, který jsem již opravil za pomoci jiných příspěvků, jako ramena, zadní prasátka,pojistková skříň, dobíjení a pod...ale palivová soustava je pro mě spíš neznámá.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2006 23:18 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2005 13:28
Příspěvky: 84
Bydliště: Praha
Štěpán píše:
ohřívá se motorový prostor, klesnou otáčky a sníží se výkon motoru.


Přiznám se, že něco podobného jsem zaznamenal loni v létě, přesně v situacích, kdy se motorový prostor více zahřeje.
V první chvíli mě také napadlo, že to bude nějaký problém s čerpadlem. Jak jsem o tom ale časem uvažoval, myslím, že celá věc je způsobena nadměrným zahřátím sacího potrubí (v mém případě také turba a intercooleru) a následným ohřátím nasávaného vzduchu. To má za následek snížení účinnosti spalování a tedy i pokles výkonu.
Tento názor mě pak přiměl k tomu, se tím více nezabývat :-)

_________________
Ford Escort Combi MK VII 1.8TD (66kW) r.v. 1997
http://www.fordescorttd.wz.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2006 00:18 
Slow D píše:
Štěpán píše:
ohřívá se motorový prostor, klesnou otáčky a sníží se výkon motoru.


Přiznám se, že něco podobného jsem zaznamenal loni v létě, přesně v situacích, kdy se motorový prostor více zahřeje.
V první chvíli mě také napadlo, že to bude nějaký problém s čerpadlem. Jak jsem o tom ale časem uvažoval, myslím, že celá věc je způsobena nadměrným zahřátím sacího potrubí (v mém případě také turba a intercooleru) a následným ohřátím nasávaného vzduchu. To má za následek snížení účinnosti spalování a tedy i pokles výkonu.
Tento názor mě pak přiměl k tomu, se tím více nezabývat :-)


Ztráta pár kW pokud bych jich měl 66 by mě taky asi moc netrápila, ale protože jich mám o cca 1/3 míň standardně, tak z jakýchkoliv nestandardních jevů se opotím a manželka posílá auto ze skály

Prakticky můžu vyzkoušet, až nastane zase popisovaná situace, otevřít přední kapotu kvůli ochlazení, zda se výkon upraví.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Pro Štěpána
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2006 10:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
K tomu čerpadlu: Koukal jsem se na to, který šrouby jsou naco a vůbec celý čerpadlo je nejlíp česky popsaný u ETZOLDA v Ford Escort/Orion od 9/90.V předchozí 8/80-8/90 je celkem prd.Kdybys to nesehnal, můžu ti to poslat na mail.Ale mám pocit že to je i v sekci Technics a dá se to stáhnout. Pro lepší zjištění příčiny bych potřeboval to víc popsat. Píšeš dva roky vstřiky,to nic neznamená, nový nebo starý stačí je přetáhnout víc nebo blbá nafta a je po nich. Jestli to v tý době co to nejede slušně "seká" v motoru,tj. že to klepe jak starej traktor tak to dělaj vstřiky. A předvstřik je obdoba předstihu ale na dieselu. Určuje kdy před úvratí se má vstříknout nafta.

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Pro Štěpána part two
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2006 10:26 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Ujetej předvstřik je nafurt. Teda nemá stavy občas jedu občas ne.Prostě jako předstih u benzínu. Buď jede dobře nebo blbě ale nemění se to. Předvstřik moc brzo - špatně startuje(chytá ale né a né se roztočit),motor silně klepe a
hulí šedivě a stiplavě. Moc pozdě - hůř chytá, chce dýl žhavit, NEklepe a černočerně hulí jak dýmovnice.Nejdřív bych prošel vstřiky(jehly musí jít lehce ven, když ne tak je ponich) pak rozvody (napnutí,seřízení),naftovej filtr a pumpu u něj,a přívod a zpátečku nafty(může se ucpat). Zkus tohle a dej mi vědět na cos přišel. Zatím ti to stačí, další kdyžtak příště. Měj se a čauky. :-D :-D :-D

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pro Štěpána
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2006 16:50 
Walker píše:
K tomu čerpadlu: Koukal jsem se na to, který šrouby jsou naco a vůbec celý čerpadlo je nejlíp česky popsaný u ETZOLDA v Ford Escort/Orion od 9/90..


Takže staženo, mrknu na to zase o víkendu na chalupě.

Zkusím prověřit, zdali i u zahřátého motru nejzdím nějakou dobu na sytič.

V dokumentu jsem nenašel, zdali se dá někde přidat množství nafty (podobně jako třeba u škody 105) jsme mohli poštlelováním šroubku udělat bohatší, nebo chudší směs.

Jinak se omlouvám , skutečně jsem si na začátku pletl předvstřik se sytičem.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2006 17:48 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
TO Slow D: Jo to sem mu taky říkal, že je to muj názor, ale když sem s tím jel, jako na potvoru se to neprojevilo a Štěpán říká, že je to podstatné, je otázkou, jestli on bez Turba to nepocítí ve větší míře.

Na mondeu, taky bylo znat přehřátí a Majky mě na to upozornoval.

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Pro Štěpána part three
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2006 22:45 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Ještě mě napadla taková myšlenka,(občas se to stane...) že by to mohly dělat ventily. Takovej ventil když už se sotva ve vodítku hne, pak se trošku víc ohřeje a trošku přidře, tak vratná pružnina ho úplně nedovře, čímžtopádem tláček něni a vznětek nevznětá. Pak to klofe na 3 nebo jenom na 2 hrnečky a petrolejka duní jako hrom a z 66 bujných kobylek je rázem 15 líných hajter.No už dost bolo humorné vložky a teď vážně: To čerpadlo nech NAPOKOJI, rozladit lze very easy, naladit its problem. Než se do něj pustíš se šroubovákem, skoukni pár dieselservisů copa za tu štrapác (seřízení) koštujou. Pak tě to přejde. Já dělám že ho nevidím, když už náhodou musím mé BP pod sukně, a zatím vše O.K. Neboj šrajtofle vyteče někde jinde,neboť Furt Opravuju, Rejpu se vtom jako Debil. (KVÍZ- hláskuj po sobě jdoucí velká písmena. Tak čauky jdu omdlít, ráno musím do háku

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 108 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz