fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 12:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 2.0 DOHC, jede na 2-3, kde je problém?
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2006 22:09 
Offline
Forďák

Registrován: 26 bře 2006 14:46
Příspěvky: 94
Bydliště: Domažlcie
Mám problém, Mám 2.0 DOHC a jedná se o ty cívky pod krytem (1cívka pálí pro 1 a 4 svíčku a 2cívka pro 2a3.....), mezi vačkami....
Děje se toto: Při koupi bylo vše v poho, ale po týdnu se mi stalo to, že při půl plynu to jelo normálně (vytočím to i na 7k ot./min.) Ale při zátahu a došlápnutí to jede na 2 nebo na 3válce. Diagnostika mi nevypíše žádnou chybu (ani statický, ani dynamický.....). A tak sjem začal tím nejjednodušším. Jenže byla sobota a tak jediný krámek co byl měl jen obyčejné BRISK svíčky 3-kontaktní, ale nepatří do tohoto motoru (cena 45,- za kus). A hle.. motor šlapal v pohodě. NAjel sjem 500km a protože jsem pečlivka a Fordíka mám rád, obědnal sjem správvné svíčky Beru Ultra X 56 (4-kontatní) cena 160,- za kus. Vyměnil jsem je a po 20km začal motor dělat to samé.... A proto se ptám kde je problém? A když dám ty obyčejné, tak je to lepší...
A proto že je zase sobota (nebo spíš pátek večer), zkouším co se dá....
Myslím si že jedna z cívek nedává plný proud a tedy vysazuje. A ty origo svíčky mají větší vnitření odpor a 4kontakty a proto je u nich ta ztráta tak poznat...... a nebo je vadný řídící obvod, myslím si že je to na boku s nápisem Motorcraft...?
Máte někdo zkušenosti s timto problémem? Asi s píš v týdnu seženu zapalovací cívku, abych ji mohl postupně vyměnit...... (kolik tak stojí, mám obavy že pod 5k se asi nedostanu?)

_________________
RS 2000 2.0i 16V; Modrá metal.; Angel Eyes; 2x H1 Xenon 4400k; po celolaku a drobných opravách.
Mondeo ST220 3.0 V6; stříbrná metal.;


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: RE
PříspěvekNapsal: 12 kvě 2006 22:13 
Offline
Forďák

Registrován: 26 bře 2006 14:46
Příspěvky: 94
Bydliště: Domažlcie
mimo jiné.....
Kamarád měl taky ten samý motor a dělalo mu to podobné. Vyměnil svíčky a po zhruba 300km ten samý problém, vyměnil svíčky a zase 300km klid, vyměnil svíčky za ty co předtím vyhodil a zase klid, takhle je přehazoval a pak to raději prodal, nikdo mu neuměl poradit....
A když já jsem koukal že jsou ohlodané šrobky co drží cívky, tak si myslím že už se v tom někdo rochal a raději tam dal nové svíčky a prodal to.... a já to koupil.... :(
Ale Escortíka mám rád a chcyto vyřešit.... navíc si myslím, že nebudu jediný a asi je to bolet těchle modelů... (jedná se o RS2000 rv 92)

_________________
RS 2000 2.0i 16V; Modrá metal.; Angel Eyes; 2x H1 Xenon 4400k; po celolaku a drobných opravách.
Mondeo ST220 3.0 V6; stříbrná metal.;


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 kvě 2006 00:50 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Možná se zeptám úplně blbě, ale ta čtyřelektrodová svíčka, co je to za "zázrak"? Opravdu tam má přijít ta?
(Když se podívám na propagační článek svíček Beru Ultra X na http://www.sukorady.cz/beru.htm shrnutí výhod na mne působí poněkud podivně. Přiznám se, že moc nevěřím na univerzálnost.)

Zkusil bych tam dát svíčky Motorcraft - pravděpodobně AGPR 22PP (dnes asi nahrazeno typem AGPS 22PP1, správný typ by to chtělo ale raději ověřit u Forda, stejně jako s nimi konzultovat doporučené nastavení odtrhu).

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: RE
PříspěvekNapsal: 13 kvě 2006 10:31 
Offline
Forďák

Registrován: 26 bře 2006 14:46
Příspěvky: 94
Bydliště: Domažlcie
Dle katalogu Autokelly a APM a podle typu motoru mám na výběr z těhle Beru UltraX a pak Nějaký Brisky. A když sjem vyndaval původní, tak tam byly ty Beru UltraX, jenže byla každá jiná, což mi utvrdilo v tom, že se v to někdo už ryl. Ty MotorCraft nemohu nikdo najít.....
Kolik stojí ty MotorCraft? A KDE JE KOUPIT?
Někdo říkal, že špatnými svíčkami můžu odjebat i ty zapalovací cívky?

_________________
RS 2000 2.0i 16V; Modrá metal.; Angel Eyes; 2x H1 Xenon 4400k; po celolaku a drobných opravách.
Mondeo ST220 3.0 V6; stříbrná metal.;


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 kvě 2006 10:35 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Vyzkoušej i zapalovací kabely. Zetecy mají zapalovací napětí dvojnásobné oproti běžným motorům (tuším 40kV oproti 20kV) a pokud kabely probíjí, tak s běžnými svíčkami to ještě pálí dobře, ale s těmi na vyšší napětí to může prošlehávat mimo. Jestli máš v okolí kamaráda forďáka, pujč si od něj kabely a vyzkoušej.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: RE
PříspěvekNapsal: 13 kvě 2006 11:52 
Offline
Forďák

Registrován: 26 bře 2006 14:46
Příspěvky: 94
Bydliště: Domažlcie
Mám ještě Esco Zeteca, ale ty kabely jsou úplně jiný. Takocedlej motor tu v okolí nejezdí..... mám kamaráda, co má vrakoviště, chci si od něj půjčit kabely i cívky. Nevíš náhodou kolik by stála nová cívka u Forda?

_________________
RS 2000 2.0i 16V; Modrá metal.; Angel Eyes; 2x H1 Xenon 4400k; po celolaku a drobných opravách.
Mondeo ST220 3.0 V6; stříbrná metal.;


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 kvě 2006 13:32 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Svíčky Motorcraft pro tvé auto by měli mít v každém autorizovaném servisu FORD, pokud ne přímo skladem, tak na objednávku. Cena by měla být zhruba jako pro Zeteca 1.6i/1.8i, tedy cca 250 Kč/ks. Tamtéž bys měl sehnat cívku i kabely, cívka může stát tak odhadem 2500 - 4000 Kč dle konkrétního místa nákupu. Tu skladem asi mít nebudou.

Nech si to vyhledat nejlíp podle VIN vozidla (pokud je auto v konfiguraci jak bylo vyrobeno).
Stránky nejbližšího prodejce (Domažlice) máš tady:
www.fordkriz.cz

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: re
PříspěvekNapsal: 13 kvě 2006 20:44 
Offline
Forďák

Registrován: 26 bře 2006 14:46
Příspěvky: 94
Bydliště: Domažlcie
U Ford Kříž jsem pečenej vařenej....
Volal jsem jednomu technikovi co tam dělá a už to řešil, prý je to cívkou, která dává slabý proud. Má dávat asi 30kV a dává kolem 10-20kV, ty obyč svíčky nemají odrušující odpor a o jeden kontakt míň, proto tam těch 10kV úbytek není tak znát..... Koukl jsem na www.carparts.cz a tam stojí 2000,-
Ještě mám vyhlídlej jeden bazar v Plzni, tam mi ji půjčí, možná prodají... tak tpo vyzkouším a pak dám vědět...
Divnáý je, ale že mi diagnostika nic nevyblikala, ani v dynamickém testu, kde jsem přidával plyn a bylo to slyšet, že jde na 3..... NJN nic není 100%

_________________
RS 2000 2.0i 16V; Modrá metal.; Angel Eyes; 2x H1 Xenon 4400k; po celolaku a drobných opravách.
Mondeo ST220 3.0 V6; stříbrná metal.;


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 kvě 2006 21:05 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Podle mne ta blikací diagnostika (nebo přes OBD II) nemá šanci zjistit, že nějaký válec nezapaluje, alespoň mne nenapadá, jak by na to přišla.
Takže je v takové situaci nutné vyndat svíčky a podívat se, která je zalitá benzínem a studenější než ostatní - a pak to řešit.

V servisu by na to samozřejmě proměřením nějakým analyzérem zapalování přišli.

Co Ti řekl ten technik k typu těch svíček?

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: RE
PříspěvekNapsal: 14 kvě 2006 11:40 
Offline
Forďák

Registrován: 26 bře 2006 14:46
Příspěvky: 94
Bydliště: Domažlcie
V seznamu závad jsem našel závady jako: pokles výkonu 1 Válec......
Ale asi to bude na něco novějšího....
TEchnik mi řekl, ať nedávám nic nekvalitního a už vůbec nic z benzínky, protože sjem je scháněl o víkendu....
Ale v Autokelly a dle APM jsem našel právě ty Beru Ultra X, tak si myslím že by museli fungovat. A vzhledem k tomu že tam byli necelý den, tak není poznat na nějaké že by nebyla ohořelá, nebo se lišila od jiných, navíc to dělá jen přizátahu a nejsem barbar abych to nutil. Raději seženu jinou cívku a zkusím ji vyměnit....

_________________
RS 2000 2.0i 16V; Modrá metal.; Angel Eyes; 2x H1 Xenon 4400k; po celolaku a drobných opravách.
Mondeo ST220 3.0 V6; stříbrná metal.;


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 kvě 2006 11:55 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Uvidíš po výměně cívky, třeba to bude opravdu tím.

Když se podívám na princip té svíčky Beru Ultra X na http://www.beru.com/english/produkte/zu ... ultrax.php vidím, že to má asymetrické elektrody, záleží asi na tom, kde ta jiskra zrovna přeskočí, možná to taky bude na kvalitu zapalovacího napětí hodně náročné. Nemusí to podle mě tak úplně vyhovovat zapalovacím mapám ŘJ, které jsou nastaveny pro běžné svíčky.

Ale je to jen moje hypotéza, sám jsem hrozně zvědavý, čím to nakonec bude a co bude ta podstatná nápravná akce. 8)

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Opraveno!
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2006 19:39 
Offline
Forďák

Registrován: 26 bře 2006 14:46
Příspěvky: 94
Bydliště: Domažlcie
Tak a je zpraveno!
Abych to shrnul. Dnes jsem koupil Cívku (origo Bosch, ale co mi zaskočilo je na ní nápis Mady In Slovakia, ale ostatní popisky jsou stejné a rozměry taky, takže to neřeším)
A jak tomu osud chtěl, tu první co jsem zkusil sjem netrefil. Sice asi 15km se závada neprojevila, ale až potom, bylo to slyšet i na neutrál.
A po tom co jsem vyměnil 2hou cívku, závada se celých 100km neprojevila, ne že bych tomu dal šponu, ale tak do kopce a tak sjem zkoušel tahat a nestalo se že by se to projevilo. Pro sichr jsem to nechal ještě bez výka, kdyby náhodou....

Ceny:
Od Ford Kříž (Domažlice) 3 000,- - 4 000,- kč
Od APM (velkosklad Postřekov) 2 200,- Kč
A zaměstnanecká sleva APM (kamarád mi to za tu cenu dává a dokonce mi to i přivezl).........................1 300,- Kč
Pak jsem se dozvěděl že i Ford Kříž tyto věci bere z APM, ale potvrzený to nemám, a když si uvědomím že APM má na všem 100% Tak ta cívka by se musela nechat sehnat za 1 000,- Kč.
Sice jde o to jestli to vydrží, někdo namítne, že by raději koupil origo Ford (ale může dostat tu samou a přiznejme si... nejsme tak bohatý... Alespoň já ne....)
A ještě dodám kabely k 1 a 3 svíčce stojí kolem 500,- v APM, ale nebyli potřeba...

_________________
RS 2000 2.0i 16V; Modrá metal.; Angel Eyes; 2x H1 Xenon 4400k; po celolaku a drobných opravách.
Mondeo ST220 3.0 V6; stříbrná metal.;


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2006 20:17 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Aha, tak ono to má dvě samostatné oddělené cívky, není to jeden celek jako u 1.6i/1.8i a jiných motorů.
Vidím, žes to psal v původním dotazu při popisu situace...

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz