fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 01:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 240 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 11:17 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
A3/B3, bez specifikace Ford... :evil:

Oni si Fordi asi jen zjednodušují život, aby nemuseli brát tolik druhů olejů, tak všude lijou to samé. Ten 5W40 je totiž do nových aut...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 12:00 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To Futura: Když je ventil přidřený tak může také docházet k situaci, že ho stoupající tlak neotevře a do zdvihátek se tím dostáva nadměrný tlak, který může mít za následek malé vůle na ventilech a ono dusení studeného motoru při pokusu o vytočení třeba ke 3000 RPM. Při málo otevřených ventilech se pak může míchat nová směs s výfukem a motor se dusí. V tomto případě jsou ale po startu zdvihátka potichu a nic nerachotí. Jinak Ford servis mění tlakový ventil preventivně u výměny zdvihátek.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 12:09 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Prosím objasnit pojem "malé vůle na ventilech"

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2005 12:32 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Stando jo, v tomhle pripade bych bral, ze to mozny je, ale v nekterych debatach jinde jsem zaznamenal nazory, ze tlak oleje jde zvysit bud novou, nebo podlozenou pruzinou ventilu. U studenyho oleje to beru, i u dost opotrebenyho motoru se vytvori slusnej tlak, kterej diky tomu hustsimu oleji nestaci z tech vuli moc rychle utect, ale jak je to v pripade teplyho a ridsiho oleje?

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2005 16:55 
Offline
Nováček

Registrován: 06 črc 2005 18:42
Příspěvky: 10
Bydliště: Budweis
Pokud se mi pri studenem startu zhoupnou otacky a motor se dokaze udrzet v chodu, je vzadu u vyfuku citit benzin. Typuji to na veci kolem ventilu - zdvihatka, apod.. Je moje domenka spravna???

_________________
Ford Escort 1.6 Zetec E 16V Ghia, 97', tm. zel. metaliza, 205tis., leto 205/50/15 - zima 175/70/13


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 úno 2006 12:31 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Mám taky problém se studeným motorem, když ho nastartuju volnoběh OK rozjedu se a po 10m to má snahu chcípnout vymáčknu spojku a OK volnoběh drží naprosto stabilně ujedu 10m a zase pak už to nedělá. Výfukový zdvihátka jsem vyměnil (dělalo to stejně před i po repasi motoru) Motor maže ve studenym stavu na volnoběh 4 atm (při cca 1700 otáčkách) ohřátý 3 atm (při 1500 otáčkách) olej Texaco Energy 5W30. Když ho nechám cca 2 minuty běžet tak se rozjedu bez problémů.
Mohli by to být sací zdvihátka ?
A ještě malej dotaz nevíte jestli by šli eventuelně vyměnit za pevný z novějších zeteců ?

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 úno 2006 19:30 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
JazieR píše:
Pokud se mi pri studenem startu zhoupnou otacky a motor se dokaze udrzet v chodu, je vzadu u vyfuku citit benzin. Typuji to na veci kolem ventilu - zdvihatka, apod.. Je moje domenka spravna???

Mne po startu stud. motoru jde taky citit benzin, tipuju ze smes u stud. motoru je bohata a spalovani nedokonale, podle mne je to OK, ale nevim, mozna mi to nekdo vyvrati...

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 úno 2006 10:21 
O tom, jak jsem vyzral nad volnobehem a chcipanim studeneho motoru jsem se podrobne rozepsal zde
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=4695


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 bře 2006 13:23 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
ProsímTě, jaký klíč je na ten uzávěr pojistného ventilu? Zatím jsem na to zběžně koukal, doufám, že na to není potřeba něco speciálního. Včera jsem ty díly koupil, chci si je nechat vyměnit při výměně oleje, pro jistotu.

Jsem taky překvapen tou skutečnou velikostí ventilu, jak je to malinké.

Už to v diskuzi vidím, šestka imbus. :D

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 bře 2006 14:04 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Napiš, jestli se něco po výměně zlepšilo.
Chtěl jsem to při výměně oleje nechat udělat také, ale mechanik mi to rozmluvil, že tlak je v pořádku...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 bře 2006 21:17 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Jo, samozřejmě napíšu. Do termínu výměny mám ještě asi 4000 km, ale ten Mobil 5W-40 už je docela černý, tak ten interval možná zkrátím, uvidím. Chci zas odstranit potenciálně problémovou věc (ventil i typ oleje - prosím žádné boje ohledně oleje, alespoň v tomto tématu :!: ), ale asi už se zas hlásí výfuk :roll: Asi na něj brzy dojde...

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 bře 2006 23:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 bře 2005 21:51
Příspěvky: 205
Bydliště: Brno
a co vam to dela pri tomto teplejsim pocasi? u me to ani nechcipne, drzi se to stale (a ze ve velkych mrazech si to chciplo pravidelne)

_________________
ted jezdim na kole:D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 bře 2006 09:33 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
potoks píše:
a co vam to dela pri tomto teplejsim pocasi? u me to ani nechcipne, drzi se to stale (a ze ve velkych mrazech si to chciplo pravidelne)

Jo to mne dela taky, jak je tepleji, je to lepsi, olej je podle mne ridsi a lepe se plni hydroštely. Rozhodně jsem přešel od 5W40 na 5W30 a změna byla k lepšímu. Nicméně, problém přetvává, sice v malé míře, ale ano. Musím stát po nastartování cca do 1 min. na volnoběh, pak je to OK. Jinak to má tendenci se dusit.

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 kvě 2006 13:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Ten pojistný ventil tam přijde nejdřív pružina, přitom pístek a víčko vzájemně orientované jak je na prvním obrázku od Pepy z depa? Nevím, jak moc ta pružina pruží, tak kdyby to původní vylítlo... :smt102

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 kvě 2006 15:35 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Ventil prijde nejdriv pistek tim kuzelem do motoru, potom pruzinka, v pistku je doura, do ktery zapadne a nakonec ten deklik sroubovaci s gumovym krouzkem.Kdyz to budes vyndavat, tak ke konci vysroubovani na to trosku tlac, nebo bud aspon pripravenej, ze ta pruzina bude mit snahu vyhodit zatku, at se ti to nerozleti. Vytece tak puldeciu oleje. A kdyz to budes sroubovat, taky musis prekonat tu pruzinku, takze zatlacit a chytit pritom dobre zavit. Tot vse.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 kvě 2006 18:29 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
To je přesně to, co jsem potřeboval vědět, díky. Bude se to dělat při výměně oleje.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2006 00:17 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Chtěl jsem taky zkontrolovat ten ventil, asi po hodině povolování se mi podařilo vyšroubovat tu zátku - byla zatuhlá po celý dýlce závitu, už jsem myslel, že ukroutim imbus. Ale pak jsem vyndal jenom tu zátku a pružinu, pístek nejde ven - prstem je cítit, že tam běhá, ale nedá se nijak vytáhnout. Jediný mě napadlo zkusit to magnetem, ale neměl jsem zrovna po ruce žádnej silnej. Aspoň jsem protáhnul a vyčistil ten závit, tak už to půjde líp - chystám se na to znovu.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2006 08:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
George V. píše:
Napiš, jestli se něco po výměně zlepšilo.
Chtěl jsem to při výměně oleje nechat udělat také, ale mechanik mi to rozmluvil, že tlak je v pořádku...

Tak ten pojistný ventil olejového čerpadla jsem nechal vyměnit. Koukal jsem na ten původní, měl v jednom místě oblýskanou poměrně velkou plošku, nevím, ovšem, zda se to mohlo nějak negativně projevovat.
Zdá se mi, že se ten olej po nastartování studeného motoru objevuje pod vačkou dříve, ale to je možná hlavně vyměněným olejem.

Každopádně, někdy to po nastartování po odšroubování víčka nefouká, resp. jen mírně, někdy hrozně.
Pokud by to bylo tím ventilem odvětrávání klikové skříně, kudy by se ten vzduch z té skříně tlačil ven jakožto náhradní cestou?

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2006 09:04 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Kudy? No já mám z hlavy vyvedenou hadici přímo do airboxu, bez nějakých ventilů, tak asi tudy...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 kvě 2006 09:10 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
No, já myslel kudy leze ten vzduch z té klikové skříně k těm vačkám, tedy - kudy se pasíruje motorem.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 240 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 63 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz