JanRypal píše:
Známý má u dieselu podobný problém:
Když pustím plyn, tak motor sjede hluboko pod normální volnoběžné otáčky. Až tak moc, že se začnou rožínat kontrolky baterky a mazání jako by měl každou chvíli motor chcípnout. Ale nechcípne a vrátí se na normální volnoběh. Je to nepříjemné v tom, že při řazení jde motor pomalej do otáček, a já musim řadit jakoby s meziplynem. Nevíte čím to a jak na to?
Obdobný problém mám i u svého auta, akorát že se jedná o benzínový motor. Když nastartuju studený motor, je to OK, při jízdě je to OK, žádné problémy se nevyskytují, ale když vyřadím otačky občas spadnou velmi nízko pod 950 ot./min. ručička zběsile poskakuje, a občas když třeba vyřadím při dojíždění na červenou, tak motor zhasnul úplně (stalo se to zatím třikrát a skutečně vyjímečně) a pak jsou docela problémy s bržděním... Myslel jsem že by to mohlo bejt kabelama od svíček, tak jsem je vyměnil, řekl bych že se to zlepšilo při první zkušební projížďce (dnes), ale stejně když si tak brnknu nohou o plyn, tak při klesání ručičky otáčkoměru se pokaždé lehce propadne (a na kratší dobu) pod stanovenou mez. Nikdy před tím jsem tenhle problém neměl, takže jsem ještě ani netočil se šroubkem dorazu, stále je ještě zalitý tím "špuntem" volnoběžný ventil jsem vyčistil... ale ale závadu to zjevně nevyřešilo. Trochu mám obavy o vstřikovače, protože když je motor teplý a zrovna se nepropadaj otáčky a jde kultivovaně, tak jsem vstřikovače slyšet i přes zavřenou kapotu. Věděl by někdo kde by mohl být problém ???