Nebudu se zapojovat do diskuze o HiFi v aute, nejsem ani trochu tuner. Ale jsem elektrikar - slaboproudar, neco jsem o audiotechnice slysel a muzu za sebe zcela vazne tvrdit, ze 4x 10 Wattu nejde v aute prezit. Pokud by do toho reproduktoru opravdu teklo nejakych efektivnich 10 W, tak to bude trhat bubinky a okna budou mit co delat. Vyborne napisy 40
W, 80 W, 100 W mi pripominaji slavny projev Milouse Jakese a jeho "milion, dva miliony".
Mam doma madarske bedny Videoton, stari presne nevim, ale urcite jsou nejmin ze sedmdesatych let, spis starsi. Objem jedne bedny cca 80 l, v kazde bedne dva vyskace, dva stredaky (to stejne nic nebere) a dva basaky. Pochopitelne reproduktory uz to neprezily, vymenil jsem zatim jen ty basove a nestezuju si. Na tech bednach je napsano, ze maji 10 W a jsou to jedine bedynky, o kterych vim, ze tech 10 W zahrajou. Bohuzel nemam zesilovac, ktery by to nakrmil, komercni Kenwood, ktery mam ve vezi tech 10 W urcite doda, ale silene zkreslenych. Kdyz nastavim hlasitost toho zesilovace nekam k horni hranici (v mensim pokoji, cca 20 m2), pripomina to start dopravniho tryskace. Vydrzet se to neda a okna rinci.
Mam v aute taky Fordovo radio 5000 a 4 puvodni repro a odhaduju, ze vykon, ktery opravdu proteka temi repracky kdyz se to da hodne nahlas (a pak uz to samozrejme hraje uplne nahovno) bude cca 2-3 W.
Udaje v desitkach a stovkach W mi pripadaji priblble televizni reklamy nebo hlasku z jednoho teleshopingu, ze "s nasim nadobim usetrite az 300% energie". Ano, az trista procent. Nevim presne, co znamenaji vsechny ty vypecene zkratky, ktere vyrobci napisou za ten kosmicky udaj o vykonu, ale predpokladam, ze to znamena "tento vykon jsme namerili v nasi laboratori metodou, o ktere se vam ani nezda a pri ktere se opravdu po dobu 80 mikrosekund podarilo cpat do reproduktoru 100 W a on to prezil". Stejne se asi meri spotreba.
Sorry za rozvlekly prispevek, flame prosim v soukromych vzkazech.
_________________ Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning
|