fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 01:54

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Oprava
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 22:10 
Offline
Forďák

Registrován: 25 říj 2004 22:23
Příspěvky: 73
Bydliště: Českokrumlovsko
Omlouvam se nevim jak ale prehhledl jsem zkratku RMS je zkratka pro trvaly vykon (root mean squared),jeste se omlouvam jednou.A zhruba se da rici ze je to asi tak nejak polovic tzv. hudebniho vykonu.

_________________
1,8 TD CLX Combi 1996/05,ABS,klima,2xairbag,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 22:24 
MASKOT >> Diky za dobry prispevky s vysvetlenim.
Tu impedanci si myslim resit nemusim, protoze to radio zmakne 4-8 Ohm a podle me ty orig. repraky v aute nebudou 2 Ohmovy ale prave v tomto rozmezi (kdo muze, at zmeri - ja ted nemam auto k dispozici). A kdyby tam byly 16 Ohmovy (coz pochybuju, ale nevim to urcite), tak se nic stejne nestane (krome toho, ze nedosahnu takoveho hraciho vykonu - ale jak uz tu bylo zminovano, stejne to v tom aute nevyuziju naplno).

Super, jen tak dal a o ty normy bych se primluvil, abys je sem dal, prosim.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 22:26 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2004 13:42
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha
Ten prispevek byl ode me - zapomnel jsem se nalogovat :-)

_________________
Ford Escort Combi GHIA, 1.6 Zetec 16V, 66kW (1997) - klima, el. okna i zrcátka, výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče, 2x Airbag, ABS - kola zatím "plech" R14, gumy: letní 175/65 Pirelli P3000 Energy, zimní 175/65 Yokohama F601


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 lis 2004 23:56 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Takze jsem etd na ot koukal, original repro v delfinoj maji 20W pri 4ohmech (takze tech 15W bylo tusim psany na radiu (4x15W)

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Dodatek jeste
PříspěvekNapsal: 23 lis 2004 01:24 
Offline
Forďák

Registrován: 25 říj 2004 22:23
Příspěvky: 73
Bydliště: Českokrumlovsko
dj.DEKL píše:
Hmm tak to by mě zajímalo kolik wattů má můj zesík na basáky když má odběr cca 30A a ve špičce okolo 40A... je změřeno něco okolo 2x240W RMS 4ohm

Koukal jsem a pokud je pravda co pises v nasich autech a sedi to tak ten Tvuj zesilovacje podle vyrobce vybaven takto:
CARPOWER Wanted 4/320

Max. power 680WMAX secteno vse dhromady
RMS power 2Ω 4 x 110WRMS vykon pri zatzoani 2 ohmy
RMS power 4Ω 4 x 80WRMS dtto pri 4 ohmech
Bridged power 4Ω 2 x 240WRMS vykon pri mustkovem zapojeni
Frequency range 20-20,000Hz frkv. rozsah
Load impedance (min.) 2Ω (bridged: 4Ω)
Input sensitivity (line) 0.1-8V/20kΩ
Input sensitivity (high) -
Channel separation > 45dB
S/N ratio > 70dB
THD < 0.2%
Low-pass 40-200Hz, 18dB/oct.
High-pass 20-200Hz, 6dB/oct.
Band pass -
Subsonic -
High EQ -
Low EQ -
Bass boost -
Operating voltage 11-16V DC current /70A
Connections screw terminals
Line 2 x RCA L/R
High input -
Speakers screw terminals
Line 1 x RCA L/R
Remote control -
Admiss. ambient temp. 0-40 °C
Dimensions 245x65x425mm
Weight 4.3kg
Other features line out (var.) high-pass, low-pass

_________________
1,8 TD CLX Combi 1996/05,ABS,klima,2xairbag,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2004 10:22 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Myslím, že nf zesilovač (ať už jakéhokoliv typu), který bude schopen dodávat do zátěže jakž takž nezkreslených 100 nebo 200 (nebo třeba 500) W dnes není takový problém. To je asi jen otázka peněz. Trochu větší starost asi bude o nějaké ty reproduktory, které by to zahrály... Tomu už se ani nechce věřit, že existuje NĚCO, co ve slyšitelném pásmu opravdu odebírá ze zesilovače takový ustálený výkon a přeměňuje to na zvuk (účinnost té přeměny nechme stranou, to už není zas tak důležité) A PŘITOM SE TO VEJDE DO AUTA.
Můj otec, který se kdysi přiživoval jako promítač v kině a jako melouchy dělal ozvučení všelijakých poutí a koncertů má zkušenost, že dva 50 W zesilovače (mono!) se na náměstí nedají zesílit na maximum. Lidi si pak stěžují... To samozřejmě nebyly komerční výrobky, ale nějaký home made (elektronky!!) a těch 50 W byla reálná změřená hodnota. Dnes by takový zesilovač měl desetinové rozměry, vevnitř pár integrovaných součástek a velký chladič a na škatuli by bylo napsáno něco o 2000 Wattech. Moje zkušenost končí s těmi 10 W a pro domácí použití je to až moc (klidně si to ke mě můžete přijít poslechnout, zasuneme do přehrávače nějakou symfonii a pak třeba Sepulturu a rozhodně to nebudeme zesilovat na max...). Do auta nevím - je to menší prostor, ale zase je tam kravál jak v továrně... asi by tam nějaký fajnšmekr, který to má rád opravdu hodně nahlas užil i víc než 10 W. Ale skoro půl kilowattu (2x 240), to se podle mne v tom autě vydržet nedá (rád si to na srazu prohlédnu a na větší vzdálenost i poslechnu).

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2004 14:21 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 16 dub 2004 13:03
Příspěvky: 510
Bydliště: nedaleko FM
Co se týče reproduktorů, tak u nich udávaná hodnota nejčastěji označuje příkon, resp. zatížitelnost, to znamená, jaký max. výkon můžeme přivést na reproduktor. Vůbec nic to neříká o skutečném výkonu vyzářeném reproduktorem. Ten souvisí s účinností přeměny el.energie na zvuk, o které informuje citlivost reproduktoru, kdy zvýšení citlivosti o 3dB znamená zdvojnásobení akustického výkonu při stejném příkonu.
Obecně učinnost přeměny el.energie na akustickou je u reproduktorů na úrovni jednotek procent. Proto je možné, že tady každý tak trochu mluvíte o něčem jiném.
Jestliže vemu výše uvedený výkon zesilovače 2x240 W a přivedu ho na reproduktory, které budou mít zhruba odpovídající zatížitelnost, tak při fantastické účinnosti 3 % dostanu akusticky vyzářený výkon cca 14,4 W.
Naopak, pokud vemu johanovo domácí repro, kde si myslím, že těch 10 W udává max.vyzářený výkon, pak při stejné účinnosti dostanu zatížitelnost na úrovni 330 W, což dle popisované konstrukce je reálné.
Bohužel v této oblasti je řada různě udávaných hodnot a jejich vzájemné porovnání není vždy možné. U reproduktorů by měla vedle příkonu (zatížitelnosti) být udávána i citlivost, pak je možné vzájemně porovnávat reproduktory. Např. akustický výkon u repro s příkonem 50 W a citlivostí 90 dB bude odpovídat druhému repru s citlivostí 87 dB a příkonem 100 W.
Motto některých výrobců, které ale není z mé hlavy, je "co watt, to dolar (někdy i více)".

_________________
Toko

Kia XCeed GT-line 1,5 T-GDI/118 kW, šedá Penta Metal, 09/2023
Opel Corsa Enjoy 5D, 1,2-16V/63 kW, 05/2014, Sunny Melone
Kia Ceed SW 1,6 GDI/99 kW, 11/2013, šedá metalíza - prodáno
Ford Mondeo 5D, 1.8 SCi 96 kW - 6 kvalt, 01/2005, stříbrná Machine - prodáno
Nissan Almera HB N16, 1.5-16V/66 kW, 12/2000, modrá perleť - prodáno
Ford Escort Turnier 1.8, 16V-85 kW, Ghia, 11/1997, Tourmallard Green - budiž mu vrakoviště lehké


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 lis 2004 15:10 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Toko: díky! Takhle nějak to bude... Budu se muset dovzdělat. Aspoň zjistit, co která ta hodnota znamená.
Je vidět, že moje úvaha o zanedbání účinnosti přeměny elektriky na zvuk byla zcestná. Thats it!

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 63 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz