Tak jelikož mne poslední dobou zas auto netáhlo a bylo poněkud neklidné na volnoběh, vymontoval jsem dnes svíčky, abych zjistil, jak vypadají. A zjistil jsem zajímavou věc. Na třetím válci jsem nedávno měnil svíčku, protože ta co tam byla asi vadná a vůbec nezapalovala. I nyní se nová svíčka na tomto válci liší, má poměrně opálenou vnější elektrodu zevnitř a její kontakt pro kabel je prakticky hnědý, zatímco u ostatních svíček je takový zelenočervený. Taky jsem zjistil, že na těch třech svíčkách je kromě typu nápis 4L, zatímco na té nové 5E. Na této svíčce změřím odpor kontakt-střední elektroda kolem 5 kOhmů, zatímco na všech ostatních 7,1 kOhmů. To může být možná částečně tím, že je tam kratší dobu, ale stejně jsem tím zaskočen. Je možné, že by ta svíčka měla jinou tepelnou hodnotu anebo je to jen označení várky?
Je potom při závadě jedné svíčky měnit hned všechny? (Mám na mysli situaci, kdy po několika tisících km odejde jedna ze svíček kompletně měněné sady)
Na prvním válci jsem zjistil olej na dosedací ploše svíčky, asi bude nutné vyměnit těsnění pod hlavou, doufám, že jen to.
Na svíčku na 3. válci jsem dal radši i jiný zapalovací kabel.
Nastavil jsem taky znovu odtrh všech svíček, raději jsem ho trošku zmenšil na cca 1,2 mm.
_________________ Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA
|