fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 30 zář 2024 20:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 lis 2004 16:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Myslel jsem, že ten rozdíl teploty z vnějších a středových výdechů je nastaven schválně... Nepřemýšlel jsem ale jak, to je fakt.

Druhá poznámka: ano, když nechám cirkulovat vzduch vnitřním oběhem, tak se asi ohřeje interiér rychleji (ohřívám už jednou ohřátý vzduch). Ale okna se zamlží... a to celkem rychle (pár minut) a intenzivně.

Jsem rád, že mi to topí a větrá jak má. Akorát ventilátor se začne občas nepříjemně ozývat, ale vždycky jenom na chvilku. Budu se muset asi na ty ložiska podívat...

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Topení
PříspěvekNapsal: 25 lis 2004 16:38 
ROBERTO píše:
To topení u každého z vás může být způsobeno něčím jiným.
Termostat není jenom zavřen a otevřen . Stačí když špatně dovíra ,a teplá kapalina jenom z části letí do chladiče-to je velkej okruh a to určitě trvá díl. Než se celá ohřeje .
Pak zavzdušněnej radiátor kapalina jenom z části protéká a zahřívá jenom malou plochu v radiátoru a ventilátor prostě žene vzduch do vnitřku i studený(místo kde je vzduch).To si myslím ,že je problém "UKU"
A nebo zanesený trubky topení , je na to nějakej přípravek na očistění lije se i do radiátorů ustředného topení . A rozhodně pomůže při zahřívání kabiny nechat cirkulovat vzduch jenom v kabině a né ohřívat studený z venku. A rozdíl teploty z bočních a středových der je způsoben jenom délkou potrubí kterou je teplý vzduch vháněn do kabiny a proto by měl byt nepatrný .


Díky, to by mohlo být ono. Nemáš tuchu jak ten odvzdušnit?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 lis 2004 20:54 
Offline
Forďák

Registrován: 10 říj 2004 19:35
Příspěvky: 84
Bydliště: okr.Náchod
No odvzdušnit by to taky mohlo jít..ale ne každý máme vnitřní cirkulaci :cry: Rozdílu v teplotě mezi středem a kraji jsem si nevšiml, přpadá mi že mi to jde stejně teplý ze všech čtyř..

_________________
Ford Escort combi 1.6EFi(105 PS)r.v.1991, výfuk VM Sport, subwoofer, radio Panasonic CQ-8300N


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 lis 2004 21:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2004 18:21
Příspěvky: 239
Bydliště: Nové Sedlo (Sokolov)
Ja si na to topeni nemuzu stezovat,hreje docela v pohode.I kdyz ta fabie kdyz se rozhicuje tak topi taky jak pekelnej kotel :-)

_________________
Hatchback 3 doors , CVH 1.4 EFI PTE , 01/1996 , Complectation CLX
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26 lis 2004 09:42 
Mám escort 1,8td 51kW, parkuji venku takže podléhá teplotám pod nulou, motor se zahřeje do 3km, ale teplota nevyleze výše jak k N. Při vytápění prostoru auta fouká vlažný vzduch. Pokavaď vypnu větrák tak cca 1-2min., tak se asi radiátorek nějak nahřeje a při spuštění ventilátoru jde krásně teplý vzduch po určitou chvíli asi 15s. než se zase ochladí na vlažný. Myslíte že to může být termostat? nebo přicpaný radiátorek nebo špatně fungující vodní čerpadlo?Teplota motoru při norm. provozu se mi drží mezi N a O. Díky za názory a pomoc! :) Honza [/b]


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 lis 2004 17:56 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Mam stejny auto a taky se mi zda ze se pomalu ohriva.Ale pak drzi a topi skvele(na pismenu O-R).Trva to tak 10Km nez se dostanu na O.Podotykam ze radim ,tak v 1500 ot. nez se motor trochu ohreje a topeni zapinam az rucicka vyskoci z bileho policka.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Topení
PříspěvekNapsal: 28 lis 2004 22:58 
Shodou okolností jsem teď řešil v Escortu 1,8TD to, že mi to málo topilo a zamlžovaly se mi okna. Ohledně topení jsem mimo jiné měnil termostat, čož nepomohlo. Nakonec jsem musel vyměnit celý radiátor, protože byl zřejmě zanesený a navíc mírně tekl(proto to mlžení oken).
Jinak u dieselového motoru to skutečně trvá trochu dýl, než se to roztopí, ale pak to (aspoň u Escorta) topí docela dobře. Po cca 15-20 minutách jízdy to na bočních výpustích při přiložení ruky docela pálí. Pokud to tak není, tak je něco v nepořádku. U benzínu by to mělo fungovat ještě líp(bratr jezdí s Escortem 1,6 16V).
Ještě k Honzovi, To co popisuješ, je přesně to, co jsem pozoroval já. Doporučuji výměnu radiátoru. Zkoušel jsem to různě proplachovat atd, ale byly to zbytečně vyhozené peníze a čas. Největší problém při výměně radiátoru u Escorta je, že musí jít ven celá palubovka. Ten kluk, co mi to vyměňoval, nadával až běda. Chce to prostě se obrnit trpělivostí a mít pevné nervy. :wink:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: pokročení ve věci topení
PříspěvekNapsal: 01 pro 2004 13:59 
Tak už jsem stačil vyněmit termostat, ale topení to moc nepomohlo. Ale je vidět že ten původní termostat už něběhal na 100%, protože už teď se mi drží teplota motoru mezi R a M i v mrazech. Výměna radiátoru mě asi nemine! Ještě jsem si říkal jestli náhodou není špatný ventil(přivřený) u
radiátorku, ale bohužel jsem se dozvěděl, že už se ventily nedělají. Že hadice jdou přímo do radiátorku a nejde nějak regulovat.

Díky moc za Vaše názory a pomoc.:-)Honza

Přeji ať Vám to jezdí bez problémů!!


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Výměna termostatu
PříspěvekNapsal: 01 pro 2004 14:39 
Offline
Forďák

Registrován: 30 zář 2004 12:51
Příspěvky: 79
Bydliště: Brno
Mám podobné příznaky ani v létě mi to nevyleze nad N. Teď to mám nad bílým polem pod N. Dotaz :kolik stojí ten termostat? Kde se dá koupit v Brně? Je to složité to vyměnit?

_________________
Mazda Tribute, motor ZETEC 2,0i YFD (viz Mondeo)
výkon 91 kW, rok výroby 2002
LPG, sekvenční vstřikování, tartarini


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Topení
PříspěvekNapsal: 01 pro 2004 17:12 
Termostat jsem měnil nedávno, už to tady někdo popisoval, podle toho návodu jsem to dělal, nepříjemné je odpouštění chladící kapaliny. je lepší si vjet předníma kolama na nějaké cihly, ideální je rampa. Když povolíš ten ventilek na chladiči, začne to téct různými směry, je lepší plechovka většího průměru, já odpustil cca 2 - 2,5 l. Nahoře to vyžaduje malé ruce, je to tam dost nahňácaný, ale zvládneš to. Na ty tři šroubky na 8 klíč jsem použil trubkový klíč, plochym, nebo fajfkou se tam nedostaneš. U Kellyho stál termostat i s gumovým těsněním asi tříkilo.

Ford Eskort kombi Ghia Zetec 1,8 16V 97


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: pokročení ve věci topení
PříspěvekNapsal: 01 pro 2004 20:16 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Anonymní píše:
Tak už jsem stačil vyněmit termostat, ale topení to moc nepomohlo. Ale je vidět že ten původní termostat už něběhal na 100%, protože už teď se mi drží teplota motoru mezi R a M i v mrazech. Výměna radiátoru mě asi nemine! Ještě jsem si říkal jestli náhodou není špatný ventil(přivřený) u
radiátorku, ale bohužel jsem se dozvěděl, že už se ventily nedělají. Že hadice jdou přímo do radiátorku a nejde nějak regulovat.

Díky moc za Vaše názory a pomoc.:-)Honza

Přeji ať Vám to jezdí bez problémů!!

:shock: Kdys nejde regulovat tak to topis i v lete??Jak zavres teda teplou vodu do topeni?No asi tim ventilem ne.Ten tam teda na 100% je!

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 pro 2004 09:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Esca myslím nezavírají topení vodním ventilem, ale vzduchovou klapkou. Když pošteluješ topení, změna je poznat prakticky hned (třeba když topíš naplno a najednou topení úplně vypneš). Kdyby se šteloval průtok radiátorem, tak by to mělo velkou setrvačnost (jako třeba u mojí bejvalý Š120).

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 pro 2004 12:10 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Zavírání vody do topení je velice náchylné na pozdější prolínání vody v tom ovládacím ventilu a dlouhou dobu už se nedělá. Reguluje se jen směr průtoku vzduchu, jak to popisuje Johan. Už i moje Fiesta z roku 1990 to tak měla.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Shrnutí
PříspěvekNapsal: 02 pro 2004 18:15 
Toz vam chlapi dekuju, ale vim porad prd... :roll: .
Ted jsem si vsiml, ze i pri teplotach okolo 0 a pustenem topeni to fouka vlazny vzduch v podstate okamzite - to asi bude ten termostat... :cry: a rucicka teplomeru se pohne pouze mikroskopicky...
Dotaz: je mozne, ze vymenou termostatu by to mohlo topit lip? Jeste se mi nestalo abych napr. po 80-ti km jizde na vydechu "neudrzel" ruce (jak psal nekdo prede mnou v tusim "vedlejsi" diskusi) o jizde v kratkem rukavu ani nemluve...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 pro 2004 19:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Tak to schvalne vyzkousim ,jak je to s tim "ventilem". 8)
Zatim jsem se koukl do Microcatu a nasel pod Finis kodem 6423260 Regulacni ventil-rozdel. regulator teploty-paka.Timhle teda priviram vzduch co jde pres radiator?

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2004 21:06 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Mate pravdu ,ono to reaguje na vypnuti tepla skoro okamzite!Holt chybama se clovek uci. :oops:

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Zahada
PříspěvekNapsal: 20 pro 2004 12:46 
Tak uz to mam mozna vyreseno - ale nerozumim tomu :shock: ...
Drive: ukazatel teploty chladici kapaliny se ani nehnul, jenom v lete pri delsi jizde na 1 a 2 (kdyz se zena ucila jezdit :wink: ...) se pohnul o 3 mm a pak na chvili sepnul i ventilator a v zime to moc "netopilo".
Predpokladal jsem tedy, ze nefunguje ono cidlo.

Ted o vikendu proběhla vymena termostatu - (i pri podrobnem zkoumani nebylo na obou termostatech poznat rozdil) a vysledek:
topi to moc dobre a zacal fungovat i onen ukazatel teploty :lol: , takze se mi pravdepodobne vyhne vymena cidla, pripadne "proplach" radiatoru.
Snazim se pochopit, ze vymenou termostatu to zacalo topit, ale jak to, ze zacalo fungovat i to cidlo?!? :roll:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 pro 2004 12:57 
Ad uku:

To čidlo je na tělese termostatu. Když termostat rozebírali, tak s tím zahejbali, zatřásli a funguje to. Takových případů znám....


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srp 2005 09:34 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Nechte si proměřit poměr nemrznoucí směsy. Problém špatného topení v našem podnebí způsobuje zbytečně vysoká hustota Fridexu/nebo jiného přípravku , strach ze zamrznutí /.Problém jsem měl taky /u Talbota/, rozdělaný termostat atd. Pak mě poradil starý mechoš , ať to namíchám na -20st. ,dalších -7st. drží kastle. A bylo po problému. Vysoká koncentrace způsobuje špatnou vodivost tepla v kapalině.Projevovalo se to tak, že motor se ohřál a začalo to topit. Jak se ohřál na určitou teplotu ,začal foukat studený vzduch, a bylo po topení. Motor vařil/daná clona/ a v autě kosa.

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srp 2005 20:45 
Offline
Nováček

Registrován: 24 čer 2005 22:12
Příspěvky: 11
Bydliště: Osíčko Bystřice pod Hostýnem
To UKU: Já měl stejný problém, v zimě i v létě mě ukazatel teploty vylezl jen nepatrně a topení netopilo. Vyndal jsem termostat a zjistil jsem že je pořád otevřený. Takže motor byl pořád studenej, taky víc žral. Pomohla výměna. Teď úplně v poho.







Ford escort 1.6 16V Zetec 12/94 66kw, ABS, vše v el., šíbr, vyhřívané čelní sklo, modrá barva.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz