balu píše:
Na všech kárách máte nalítáno každý přez sto tisíc km a nyní laborujete, jaký olej dát???? Dávám takový, na který byla kára naučená celou dobu, maximálně polosyntetiku. Jestli si někdo myslí , že dá nejkvalitnější olej třeba 5w40 místo 15W50,a motor bude zase jako nový , bez klepání ventilů atd. je na velkém omylu. Každý motor je opotřeben na určitou vůli, ke které je součastná tloušťka olejového filmu při použití stejné hodnoty oleje. Dáte tam kvalitnější který má tenčí pracovní tloušťku filmu , a na průser máte zaděláno, nehledě uvolňování usazenin. Dál již nemusím pokračovat, každý ať si to přebere sám, jen dodávám , že všechny oleje jsou od jedné rafinérky, které prodává x dodavatelů v rozličných obalech . Prvenství samotného dodavatele oleje není o kvalitě ale o šikovnosti jednotlivého obchodního oddělení. Světové olejářské normy jsou pro každého stejné , takže základní složení oleje 10W40 u TEXACCO je stejné jako u 10W40 Slovnaftu s nějakýma firemníma tajnýma???? přísadama. Myslím, že komukoliv bych nalil do káry olej 8AD tak to nepozná, a někteří ho budou vychvalovat do nebes. Jde jen o psychologii na lidi.
ja si myslim ze si tu nikdo nechce delat z motoru novej, ale dat mu to co mu patri. ja sem na 5w30 nedavno prechazel (nez se to zahralo tak to rachotilo jak diesel, v zime po nastartovani to vzdy chciplo atd atd) a muzu rict ze ted je motor po startu o 100 procent tissi coz mi za ten prechod urcite stalo. v zime teprve uvidim jestli v tom bude nejaky rozdil.. ohledne uvolnovani usazenin si myslim ze pokud se dodrzoval interval vymeny oleje tak se toho clovek bat nemusi..