fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1033 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 52  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 pro 2004 12:18 
A co firma TEXACO lejete ho někdo ??? Mohu ho sehnat za 135.- litr to ae mě zdá na kvalitu hodně málo, myslím : pols. 10W40


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 pro 2004 07:22 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
OLEJE TEXACO používám do svého Escortu 2 roky a plná spokojenost. Je to dobrá kvalita za slušnou cenu. Nákupní cena polosyntetiky Havoline 10W-40 je 570,- Kč za 5litr kanystr. Teď jsem ale přešel na Havoline Energy 5W-30 a motor má vyrovnanější chod a to zvláště v nižších otáčkách. Když se teď rozjíždím s autem do stoupání, tak se nestává že by se přidusil a chtěl přidat plyn. Když sundám nohu z plynu tak motor brzdí méně a je také méně hlučný. K této změně jsem se rozhodl po přečtení manuálu k Escortu 98 a také po zadání mého VIN do Microcatu, kde pro servis byl vybrán olej 5W-30.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 pro 2004 10:52 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Texaco asi nebude problém. Spíš naopak... kvalita. A jak píšete, za rozumnou cenu... Asi na něj od příště přejdu a už u něj zůstanu.

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 pro 2004 17:03 
Motorové oleje pro osobní automobily

Produkt Specifikace Použití
Havoline Synthetic 506.01
SAE 0W-30 VW 503.00
VW 506.00
VW 506.01 long life II oil Plně syntetický, střihově vysoce stabilní, velmi výkonný motorový olej nejvyšší kvality. Splňuje požadavky specifikací VW 503 00/506 00 a zároveň VW 506 01, což znamená, že je vhodný pro všechny vozy koncernu VW s prodlouženými intervaly výměny, včetně motorů typu čerpadlo-tryska.
Havoline Synthetic
SAE 0W-30 VW 503.00
VW 506.00 Plně syntetický motorový olej vhodný do všech typů motorů osobních vozů. Byl speciálně vyvinut pro motory VW s prodlouženými výměnnými intervaly.
Havoline Synthetic DS
SAE 0W-30 ACEA A3-02/B3-98/B4-02
VW 503.01
BMW longlife 98, MB 229.3 Plně syntetický, motorový olej špičkové kvality vhodný pro nejvýkonnější zážehové a vznětové motory a to jak atmosferické tak i přeplňované. Byl vyvinut zejména pro nejvýkonnější motory VW/Audi koncernu určený pro prodloužené výměnné intervaly.
Havoline Synthetic
SAE 0W-40 API SJ/CF Plně syntetický, vysoce výkonný motorový olej nejvyšší kvality vhodný pro celoroční použití v atmosferických i přeplňovaných zážehových a vznětových motorech.
Havoline Energy
SAE 5W-30 API SL, EC
ACEA A1/B1-02
FORD WSS-M2C 913-B
Jaguar: WSS-M2C 913-B
ILSAC GF-3 Vysoce výkonný motorový olej špičkové kvality vhodný do všech typů zážehových i vznětových motorů. Je vyroben speciální technologií, která umožňuje úsporu paliva až o 6% (CEC-L-54-T-96, M 111FE).
Havoline Synthetic
SAE 5W-40 API SJ/CF
ACEA A3-98/B3-98
VW 502.00/ 505.00,
ŠKODA, PORSCHE,
MB 229.1,BMW longlife -98 Plně syntetický, víceúčelový motorový olej nejvyšší kvality vhodný pro nejvýkonnější zážehové a vznětové motory osobních automobilů (i s katalyzátory a turbodmychadly). Spoří palivo, prodlužuje životnost motoru.
Havoline 505.01
SAE 5W-40 ACEA A3/B3
VW 500.00/ 505.00
VW 505.01
Ford M2C917A Plně syntetický, vysoce výkonný, střihově vysoce stabilní motorový olej určený do osobních naftových motorů vybavených systémem přímého vstřikování paliva „čerpadlo–tryska“.
Havoline Ultra
SAE 5W-40 API SL/CF
ACEA A3-02/B3-98/B4-02
VW 502.00 a 505.00
MB 229.3, BMW longlife –98
GM-LL-B-025 Vysoce výkonný, střihově vysoce stabilní motorový olej vyrobený na hydrokrakovém základě, určený pro osobní automobily zážehových a lehčích vznětových motorů. Je zvlášť vhodný pro naftové motory vybavené systémem přímého vstřikování paliva.
Havoline Extra
SAE 10W-40
SAE 15W-50 API SL/CF
ACEA A3-02/B3-98/B4-02
VW 505.00, ŠKODA,
MB 229.1, ROVER Polosyntetický, vysoce výkonný motorový olej vhodný pro všechny typy motorů osobních automobilů (zážehové i vznětové, atmosferické i přeplňované). Spoří palivo.
Havoline Premium
SAE 15W-40
SAE 20W-50 API SL/CF
ACEA A2-98, B2-96
VW 505.00, ŠKODA, MB 229.1 Motorové oleje vysoké kvality pro použití v zážehových i vznětových motorech osobních automobilů a to i přeplňovaných s katalyzátory. Jsou vhodné pro celoroční použití.
Havoline
Diesel Extra
SAE 10W-40 API SL/CF
ACEA A3-02/B3-98/B4-02
VW 505.00, MB 229.1 Polosyntetický, vysoce výkonný motorový olej nejvyšší kvality vhodný pro nejvýkonnější vznětové motory moderních osobních automobilů (i s turbodmychadly a katalyzátory).
Havoline Diesel
SAE 15W-40 API SL/CF
ACEA A2-96/B2-98
VW 505.00, MB 229.1 Víceúčelový motorový olej vyrobený na minerální bázi vhodný především do vznětových (zážehových) motorů osobních automobilů i s turbodmychadly a katalyzátory


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Olej
PříspěvekNapsal: 21 pro 2004 21:58 
Nejdřív jsem používal syntetiku Magnatec a teď jsem ho vyměnil za 5W-40 Texaco. Vyšel mě na 1000Kč , takže zatím spokojenost. Před dvěma lety to prý dávali jako prvonáplň do všech Fordů.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 pro 2004 15:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
futura píše:
No,cena dost podobna jako jiny stejny viskozity, ja se sice experimentum moc nevyhejbam, ale zrovna tady bych byl asi opatrnejsi a protoze cenovy rozdil neni tak velky, dal bych tam neco od osvedceneho vyrobce. Asi to mas v dobrym stavu, byla by skoda riskovat.


No rikal mi kamos, ze jeho spoluzak (byvaly) dela v chemicce a ze testovali oleje vesmes vsechny vysli stejne, takze je jedno, co tam lejes (jako jakou znacku), ze je lepsi koupit levnejsi a menit casteji

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 pro 2004 10:18 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
No ja menim po 10000km.Kdys bych menil casteji, tak si spocitej 2x filtr a 2x olej .Teda ne takhle doslova ,ale po prepoctu na urcity km.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2004 21:53 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 pro 2004 21:05
Příspěvky: 107
Bydliště: Milovice n. L
Do své Fiestičky liji pouze 5W40 do teď Castrol Magnatec (cena pro mě 1080kč za 4l) a od teď Halvoline 5W40 (cena 900kč za 5l). Auto jsem koupil když mělo najeto 80tis.km a hnedka po koupě jsem motor vypláchnul a nalil 5W40 no a po ujetí každých 15 tis.km ho pravidelně měním.Teďka má auto najeto 170 tis.km a je bez problému.
Segra má Felicii (r.v.96) kterou koupila když měla najeto 60tis.km a byla tam polosyntetika.Hnedka se olej vypustil a nalil se tam 5W40 Castrol.Olej mění po každých 20tis.km a žádnej problém a žádné velké dolejvání poze cca. 0,3l za 20tis.km.(každý den najede cca od 150 do 250km) Teďka má Felina nalítáno 260 tis.km. Jo kvalitní olej se pozná !!!!!!!

_________________
je - Ford Focus III FL 1.5 EB 134 kW combi ST - Line
byl - Ford C-Max po FL 1,8 TDCi 91kW TREND 6x Airbag , ESP,TCS ,ABS , BC , navigace ,duální A/C .
byl - Ford Focus 1,8-16V 85kW combi Trend,4x airbag.ABS,ASR,vše v el. , BC , xenony,tempomat ,K&N filtr, LPG Magic2.
byl - Ford Fiesta XR2i , 76kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2004 10:37 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Dovolil bych si oponovat, jak vis ze kvalitni olej se pozna, kdyz nemas srovnani s autem, kam by jsi lil obyc olej a jezdil stejnym stylem, jako jezdis..... (ale to jenom tak na okraj)

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2004 12:40 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 pro 2004 21:05
Příspěvky: 107
Bydliště: Milovice n. L
Ono hovoří za vše,když s autem najedeš za 4 roky 200tis.km a výměnu děláš po ujetí 20 tis,km a dolejváš pouze cca 0,3l za 20tis.km. Už to vidím jak to uděláš třeba s Mogulem ,nebo s nějakým nonamem.
No ,ale hlavně že to jezdí. A ať si jezdí každý na co chce,třeba na FRITOVACÍ OLEJ ,když mu to pojede. Toť můj názor !!!!

_________________
je - Ford Focus III FL 1.5 EB 134 kW combi ST - Line
byl - Ford C-Max po FL 1,8 TDCi 91kW TREND 6x Airbag , ESP,TCS ,ABS , BC , navigace ,duální A/C .
byl - Ford Focus 1,8-16V 85kW combi Trend,4x airbag.ABS,ASR,vše v el. , BC , xenony,tempomat ,K&N filtr, LPG Magic2.
byl - Ford Fiesta XR2i , 76kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 pro 2004 01:13 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:38
Příspěvky: 2225
Bydliště: Liberecko
Wolf: doufam ze jsi moji reakci nebral jako rejpani, pouze diskutuji

_________________
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 pro 2004 16:44 
ACEMajky píše:
Wolf: doufam ze jsi moji reakci nebral jako rejpani, pouze diskutuji
Já to taky beru jako diskuse.Jinak do nového roku hodně štěstí na silnici a hodně štastně ujetých kilometrů.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 led 2005 16:09 
Offline
Nováček

Registrován: 26 pro 2004 18:50
Příspěvky: 44
No já nevim, ale já mám zetec 1,6 16V a v příručce je že tam má bejt olej 10-30W a jen pro skandináviji je doporučen 5-30W.Jenže já tam měl olej z německa co tam byl když jsem ho dotáhl tak podle servisky měl výměnu dělanou u Forda orig.Motorcraft 10-30W a ještě 3000km jsem mohl najezdit a motor běhal olej se ani nehnul.Další výměnu jsem dal jelikož jsem nechtěl šetřit TEXACO 5-30W specifikaci forda mělo a motor byl hlučnější, netáhl tolik a olej mizel po 5000km jsem dolejval 0,5l oleje.Tak jsem se radil s lidma co do toho dělaj a všichni tvrdili, jestliže tam byla polosintetika tak ten motor ja na ní zviklej a plná sintetika je pro něj řídká a proto motor olej spaluje.Tak teď jsem ta dal 10-40W HECRA(česká firma)supr cena v akci 5l za 469Kč normálně 790kč a motor jede jak drak ujel jsem 1500km a olej se ani nehnul.Tak to je moje zkušenost s olejem do Eskorta 96/8,zetec 1,6 16V.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 led 2005 14:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Podle měrky mám oleje cca 4-5 mm nad Max. Motor kničemu netáhne. Mohl vysoký stav oleje způsobit nějaký problém, nebo nedejbože, poškození motoru?
Každopádně se to chystám odsát a do tý doby s tím jezdit nebudu.

Případně, mohl nastat nějaký problém po výměně oleje za Mobil 5W-30? Netuším so v tom bylo předtím (?např. to nemusela to být syntetika, nevím co tam cpou Italové :?: ). Výměna oleje 14.12., cca 14 dní to jezdilo dobře, nyní to jede jak přidušená Felda.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 led 2005 08:22 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
To Nagnat: 4-5mm nad horní rysku by ti žádný problém nemělo spůsobit. Uvaž že hladina oleje se ve vaně motoru mění podle sklonu vozidla, potažmo vozovky a nějaká rezerva tam musí být. Pro jistotu bych to odpustil, ale problémy které popisuješ budou mít nejspíš jinou příčinu. 5mm nad ryskou je asi 1/2 l oleje a jde to odpustit vypouštěcím otvorem. Musíš jen šroubek pomalu povolovat rukou a přitom ho tlačit směrem k motoru. Když vyskočí se závitu tak začne ukápávat olej a stačí ho jen spodem trochu odehnout, čímž vytvoříš škvíru a vypustit potřebné množství. Změna oleje z polosyntetiky10W-40 na 5W-30 u mne žádný problém neudělala. Motor se naopak chová lépe a po ujetí 1200 km žádný úbytek oleje není. Většinou jezdím do 20 km a nejdelší cesta byla asi 50 km vkuse. Navíc klesla spotřeba benzínu asi o 0,6 dc na 100 km. Jezdím teď za rovných 8 l a předtím to v zimě bývalo 8,6l /100km.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 led 2005 23:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Díky Stando, už jsem klidnější, navíc jsem i v příručce našel, že teplý olej může být i několik mm nad rysku Max. Za normálních okolností bych si s tím vůbec nedělal hlavu, ale jelikož mne teď ten motor zlobí, hledám možnou příčinu i tam, kde by asi neměla být.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 led 2005 20:56 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 čer 2004 10:27
Příspěvky: 486
Bydliště: Plzeň
Zdravím,

chtěl bych se zeptat, zda jsem něco nezvoral, když jsem do svého Escorta 91 1.4 nalil Castrol Magnatec 10W40. Původní majitel říkal, že tam byl "nějaký mineral". Dík

_________________
Ford Mondeo 2.0 16V, r.v.05 stříbrná
ex:
Ford Escort 1.6 16V, r.v. 98, stříbrná
Ford Escort 1.4 8V, r.v. 1991 červená


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 led 2005 22:10 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 srp 2004 22:02
Příspěvky: 332
Bydliště: okr. Břeclav
kupis píše:
Zdravím,

chtěl bych se zeptat, zda jsem něco nezvoral, když jsem do svého Escorta 91 1.4 nalil Castrol Magnatec 10W40. Původní majitel říkal, že tam byl "nějaký mineral". Dík


No nejsu si jistej, jesti to bylo to nejlepší. 10W40je posyntetika (jestli se nepletu). Když už je z nějakého důvodu nutná změna, tak přecházet by se mělo od "lepšího" k "horšímu", tzn.: syntetika -> polosyntetika -> minerál. Když nahradíš minerál polosyntetikou, může dojít k uvolňování nečistot usazených v motoru a to je špatný. Možná by pomohlo před takovou výměnou vypláchnout motor.
Nejsu žádnej odborník, tak to moje tvrzení ber s rezervou :roll:

_________________
TOYOTA Avensis 2,0 D-4D Exclusive; 93kW; r.v.´07
Hyundai ELANTRA 1,6i GLS; 79kW; r.v.´02
------------------------- HISTORIE -------------------------
Ford Ka 1,3[/b]; 44kW; r.v.´98
Ford PROBE 2,2 LX; 108kW; r.v.´89 ; ("my ex-Precious")
Ford ORION 1,6 CLX; EFi 77kW; r.v.´91
Ford ESCORT 1,4i; CFI 54kW; r.v.´90 ; 3dv ("my ex-Precious")


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 led 2005 23:14 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 srp 2004 22:31
Příspěvky: 178
Bydliště: Pardubice
hodně záleží kolik na ten minerál bylo najeto kolikrát ho tam ten majitel dal dvakrát třikrát se skoro nic neusadí ale ten vyplachovací olej by to sneslo :roll:

_________________
předešlá auta
escort 88 1,4 cvh 51 Kw
escort 92 1,6 cvh 81 Kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 led 2005 06:44 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2004 18:11
Příspěvky: 188
Bydliště: Orlová
Buď v klidu mezi minerálem a polosyntetikou není zas takový rozdíl klidně jezdi a pouze o něco zkrať při první výměně polosyntetiky nájezd km.

_________________
Ford escort combi 1.6.16V 66KW94


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1033 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 52  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz