fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 10:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 587 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 30  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 říj 2006 17:31 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 srp 2006 16:14
Příspěvky: 55
Bydliště: Praha
Standa: No... tak teď koukám, že by to ty zdvihátky mohly klidně bejt... protože po nastartování to docela klepe, kdežto zahřátý si to už brumlá potichu. Motor mi studenej ale nezhasne sám od sebe, musim nastartovat, rozjet se a tím, že sáhnu na plyn se volnoběh už neudrží... a pravda, když pak řadim pomalu nebo vyřadim, tak chcípne. Jak jsem to tak četl, tak teda bude asi kumšt najít někoho, kdo najde to vadný nebo vadné zdvihátka, abych nemusel měnit všechny, protože to je docela rána :(

_________________
Fordík Escort, 1.6 16v, r.v. 97, 5ti dvéř, 15" alu, celých 90 horse power


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 říj 2006 18:59 
Offline
Forďák

Registrován: 12 srp 2006 10:11
Příspěvky: 216
Bydliště: Olomouc
Mě ty zvýšený otáčky dělalo čidlo rychlosti.Když bylo auto v pohybu,za jízdy z vyřazenou rychlostí tak ot.1800 až 2000.Při zastavení ihned spadly na 900 ot.V servisu toto čidlo odpojil a vše v pohodě.Otáčky drží zvýšené za jízdy při řazení tak 3 sec.,pak spadnou na volnoběžné.Když to blblo tak to bylo jako bych měl tempomat.Jel jsem na trojku a nemusel šlapat na plyn a rychlost zhruba 50 km.

_________________
ex: Ford escort CLX, 1,4i, r.v.1991,52 kw,benzín.
Fiat Brava ELX 1,6 76kw.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 říj 2006 20:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Zkus si nechat změřit kompresní tlaky a když budou dobré tak ty zdvihátka by to mohly být. Ještě můžeš počkat až se ochladí, při ranních mrazech jsou ty příznaky mnohem znatelnější.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 říj 2006 10:09 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2006 09:36
Příspěvky: 130
Bydliště: Třebíč
MĚ TO DĚLALO ČIDLO VLHKOSTI V KABINĚ,PROTOŽE ŘIDIČ SE MOC POTIL JAK POŘAD ŠLAPAL NA PLYN A MUSEL SE CHLADIT :smt044

_________________
ford escort 1.8d zel. met. el. vybava,komplet go,r.v.97,lina kuže.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 říj 2006 16:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 srp 2006 16:14
Příspěvky: 55
Bydliště: Praha
Standa: Myslíš, že čím to teď bude horší, tím větší je pravděpodobnost, že to ty zdvihátka jsou?

_________________
Fordík Escort, 1.6 16v, r.v. 97, 5ti dvéř, 15" alu, celých 90 horse power


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 říj 2006 20:29 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Jo je to tak, že čím hustší olej, tím vice zdvihátka zlobí. Charakteristické je to také tím, že hned po startu motor jde i do otáček ale po chvíli jízdy se dusí a do otáček se mu nechce, pak na první křižovatce zhasne. Po prohřátí oleje vada zmizne a motor perfektně šlape.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 říj 2006 14:27 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 srp 2006 16:14
Příspěvky: 55
Bydliště: Praha
No... někdy i na druhý křižovatce, ale to už vaří ve mně :) studenýmu motoru se do otáček moc nechce, to je fakt, ale to mi připadalo normální... nenormální je, jak studenej jakoby klepe no a pak to nedržení otáček za studena po rozjetí... jednou se mi dokonce stalo, že je nedržel ani hned po nastartování a já ho musel asi 2 minuty držet na cca 2500 otáčkách, aby se trochu zahřál - to bylo asi před šesti nedělema na dovolený v Chorvatsku, nebyl to příjemnej pocit :)

_________________
Fordík Escort, 1.6 16v, r.v. 97, 5ti dvéř, 15" alu, celých 90 horse power


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 říj 2006 14:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 srp 2006 16:14
Příspěvky: 55
Bydliště: Praha
Jinak už jsem domluvenej se známým, že to teda ještě odzkouším s větší zimou a pak si u něho nechám přeměřit ty kompresní tlaky a pak se uvidí dál

_________________
Fordík Escort, 1.6 16v, r.v. 97, 5ti dvéř, 15" alu, celých 90 horse power


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: věčný téma
PříspěvekNapsal: 06 říj 2006 19:59 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 03 říj 2006 19:35
Příspěvky: 28
Bydliště: jablonecko
Zdravim,jelikož tento vůz sem zakoupil teprve nedávno,nemůžu hodit ňáký zkušenosti do placu spíše je teprv zbírám a nestačim se divit jak tomu rozumíte vůbec nechápu vo co go! Budu si tady toho pročíst asi hodně,to víte sem vodkojenej škodovkama a teď taková loď.No..
Co se týče toho volnoběhu taky mě to hlava nebrala a vlastně ani nebere protože po nastartování studeného motoru se to chová normál.ot.1tis.ale jakmile se rozjedu tak vyletěj na 2a půl,totéž se to stane s teplym motorem na křižovatce.V obou případech stací na 2sec.zastavit a vše se chová normálně.Ptal sem se svího dvorního mechanika a ten podotknul že to eska dělaj ale nic z toho co jste popisovali to nedělá,holt se to chlapům vod fordu ňák nepovedlo.
Budu to nadále sledovat a když tak dám vědět,jdu se učit kde co je a co mě čeká ;-)

_________________
U Forda začátečník
1.6 16V r.v.98 kombi, najeto 91tis.černá metal.centrál,klima,ABS na hlínách.Dovoz z rajchu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 říj 2006 19:38 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 srp 2006 16:14
Příspěvky: 55
Bydliště: Praha
To Standa: Ještě by mě zajímalo, čim se vyznačuje vadný zdvihátko - tzn. co za tu neplechu přesně provádí...důsledek asi vidím, ale co se děje uvnitř :) to sou otázky co? mam totiž pocit, že tady jsou lidi v escortech mnohem sběhlejší, než kdejakej forďáckej automechanik... tak až potom za nějakym příjdu, abych mu byl schopnej co nejvíc přiblížit, co mě trápí. A ty zdvihátka odchází najednou, nebo jenom sem tam nějaký? moc díky

_________________
Fordík Escort, 1.6 16v, r.v. 97, 5ti dvéř, 15" alu, celých 90 horse power


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 říj 2006 21:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
V servisním manuálu Ford najdou tuto závadu pod TSI 24/97. Jedná se o výrobní vadu určité serie zdvihátek kdy dojde vlivem vyhřátí materiálů k jejich nefunkčnosti při velké viskozitě oleje. Neotevírají se plně výfukové ventily a pak dochází k míchání čerstvé směsi s výfukovými plyny. Následkem toho se studený motor dusí a nejde do otáček, na volný chod zhasíná. Když se olej zahřeje a viskozita poklesne tak zdvihátka fungují správně. Závada tedy postihuje jen zdvihátka vyrobená v určitém období a pouze ty na výfukových ventilech kde je vyšší teplota.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 říj 2006 07:17 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Hm a ví se, které je to "určité období"?

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 říj 2006 11:33 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Stando a co s tím, když volnoběh za studena naprosto v pořádku, ale studený se dusí - po ujetí asi 500 metrů vše v pohodě.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 říj 2006 12:28 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Mrazi když je volnoběh OK, ale přesto se studený motor dusí, tak to bude nejspíš ve špatném poměru směsi. Předpoíkládám, že svíčky máš vpořádku. Myslíš na tvém motoru 130 PS s klapkou z 2l? Otázka je jaký máš TPS a jaký MAF, jestli tam nedochází k nějakým chybným hodnotám pro ŘJ a nemáš pak třeba chudou směs. Stavím se na Chat.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2006 15:54 
Offline
Forďák

Registrován: 02 srp 2006 06:52
Příspěvky: 92
Bydliště: Roudnice nad Labem
Tak jsem proměřil čidlo polohy škrtící klapky a nic. Konstantní hodnoty. Jen by mě zajímalo zda se dá nějakým zpusobem změřit správnou funkčnost čidla rychlosti tzv. halluv senzor. Jinak děkuji za vaše rady, zvláště IndyJonesovi. :-D

_________________
Ford escort 1,8 16V, r.v. 1996, 115ps, hatchback
http://www.fordfans.cz/nase_auta/nase_auta.php?p=bosh


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2006 17:20 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2006 09:36
Příspěvky: 130
Bydliště: Třebíč
NENI ZAČ :D FORD A HUMOR TO BEZ SEBE NEJDE :-D JINAK AT SE TI DAŘI :smt039 :smt033

_________________
ford escort 1.8d zel. met. el. vybava,komplet go,r.v.97,lina kuže.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 říj 2006 11:35 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Takže další poznatek. Motor se dusí a nechce do otáček jen do chvíle, než uačne pulsovat lambda sonda - poznám to podle indikátoru.
Podle rady Standy jsem odpojil MAF a už to neudělalo. Takže blbý MAF.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 říj 2006 19:32 
Standa píše:
Zkus si nechat změřit kompresní tlaky a když budou dobré tak ty zdvihátka by to mohly být. Ještě můžeš počkat až se ochladí, při rnních mrazech jsou ty příznaky mnohem znatelnější.

Samozřejmě mám taky problém se studeným motorem - volnoběh a chcípání na první křižovatce. Takže první co jsem chtěl zjistit bylo změřit kompresní tlaky, abych vyloučil mechanickou závadu motoru.
Dneska ráno jsem se na to vrhnul. První měření jsem provedl za studena motor běžel naposledy včera večer.
Změřené hodnoty za studena byly následující: 1 válec 11, druhý 11, třetí 6.5 a čtvrtý 11. Potom jsem motor párkrát protočil bez svíček a na třetím válci jsem změřil 8. Po dalších protočeních už byl tlak 10.
Změřené hodnoty za tepla po asi tříminutovém chodu motoru byly následující 1 válec 13.6, druhý 13.4, třetí 13.4 a čtvrtý 13.6.
Myslíte si že toto měření ukazuje na vadná výfuková zdvihátka :smt102 :smt102 :smt102 :smt102 :smt102


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 říj 2006 11:51 
Offline
Forďák

Registrován: 02 srp 2006 06:52
Příspěvky: 92
Bydliště: Roudnice nad Labem
Tak jsem možná lidi zjistil závadu na tom volnoběhu. Byl to pravděpodobně konektor od čidla teploty nasávaného vzduchu. Měřil jsem kabel od řídící jednotky k čidlu a hodnoty odporu mi nějak neseděly. Zabral jsem za dráty a jeden vypadl. Byl celej zoxidovanej. Po opravě a resetu ŘJ zatím OK.

_________________
Ford escort 1,8 16V, r.v. 1996, 115ps, hatchback
http://www.fordfans.cz/nase_auta/nase_auta.php?p=bosh


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 lis 2006 23:49 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 srp 2006 16:14
Příspěvky: 55
Bydliště: Praha
Tak jsem se byl dneska na to studený chcípání a netáhnutí ptát v Charouzovi... nabízel jsem tomu "člověkovi v montérkách" :) všechny možnosti příčin závady, které jsem tu na fóru stačil vyčíst... a dozvěděl jsem se, že by to mohlo bejt vlastě cokoli - volnoběžnej ventil, zdvihátka, lambda sonda, špatnej olej a bůhví co ještě... A nakonec mi řek, že když to chcípá jenom takhle na začátku, že by to vůbec neřešil... takže děkuju a nasédánou. Achjo...

_________________
Fordík Escort, 1.6 16v, r.v. 97, 5ti dvéř, 15" alu, celých 90 horse power


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 587 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 30  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz