článek ze: Zpravodaj FORD klubu a.s. číslo 17-2004
Třeba to "nafťákům" pomůže.
ŽHAVICÍ SVÍČKY -. Především je nutné svíčku dotahovat s citem a správným klíčem. Nejlépe trubkovým, nebo korunkovým.
Je-li těleso svíčky ( ta část,co je ve spalovacím prostoru) u kořene (tj. na straně u závitu) černé, je závada ve vstřikování. Je-li těleso po celé délce černé, nebo tmavě hnědé, svědčí to o dlouhém žhavení. Též může jít o vnikání oleje do spalovacího prostoru, nebo o špatné nastavení vstřiku ( je předčasný). Propálení pláště ukazuje na dlouhé žhavení. Zde pozor. Třeba při zkoušení světel a pod. , kdy je klíček v poloze zapnuto svíčka žhaví často i v době, kdy již na palubce kontrolka žhavení zhasne. Ohnutý závit na hlavě svíčky v místě, kde se připojuje el. kabel, ukazuje na použití nevhodného klíče. Je-li svíčka u kořene tmavá, na konci též tmavší, než její střed, ukazuje to na chybu v rozstřiku paliva, či přímé vstřikování na těleso svíčky. Budete-li mít zájem, až někdy přijdete k nám do prodejny, ukážeme Vám barevné vyobrazení následků výše popisovaných závad.
K dalším dotazům : * svíčky se nedají renovovat ani seřizovat. * tloušťka-síla kabelu ke svíčkám musí odpovídat požadavku na potřebný průtok ampér. Styky u oček i svíček musí být čisté a dotažené. * svíčky jsou zapojeny paralelně, tj. + pól berou z kabelu a - pól z bloku motoru. Blok musí být ukostřen, již i k vůli starteru. * Již i jedna vadná žhavicí svíčka působí potíže při startování a chod motoru je nepravidelný do doby, něž se motor zahřeje. * Zásadně osazujte motor těmi žhavicími svíčkami, které jsou pro daný typ určeny. * Staré svíčky se nejlépe demontují, když je motor teplý. Při povolování nepoužijte násilí, aby nedošlo k jejich ukroucení v krčku nad závitem. Nejde-li Vám to povolit, raději navštivte servis.
* ZAPALOVACÍ SVÍČKY osazujte přesně podle toho druhu, který k motoru patří. Nezáleží ani tak na značce (PAL,Denzo, Motorcrafr,Bosch atd.), jako na jejich hodnotách (tepelných, závit atd.). POZOR, pro motory ZETEX jsou určeny specielní svíčky, které NELZE zaměňovat s jinými - pro jiné typy.
* NEMRZNOUCÍ kapalina do ostřikovačů je k mání téměř všude. Rada nalít do ostřikovače trochu FRIDEXU je nesmysl. Při prvním použití se můžete rozloučit s lakem na kapotě, nebo všude tam, kam Vám postřik steče. Naše prodejna vodu do ostřikovačů nevede. Zamrzlou soustavu ostřikovače uvolníte trochou lihu.
* OCHRANA AKUMULÁTORU před mrazem je velmi jednoduchá. Snažte se udržet AKU tak, aby byl alespoň ze 70% nabit. Nic jiného není zapotřebí dělat.
FORD klub a.s
Na Pěšinách 54
182 00 Praha 8
tel+fax 28468 0123 - ústředna (spojuje prodejnu,servis,sklad a kanceláře)
mobilní tel.jen prodejna 723 875055 (pouze v prodejní době)
http://sweb.cz/fordklub.praha-8/