fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 05:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 113 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 pro 2004 09:53 
Kde bych našel to čidlo co spíná ten větrák chladiče?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 pro 2004 15:15 
To luba:

Záleží na tom, jaký máš ročník vozidla (ŘJ EEC V?). Já mám čidlo přímo v tlusté hadici od termostatu do chladiče. Čidlo se nachází pod "rourou" do airboxu a vedou do něj dva fialové dráty.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 pro 2004 18:58 
George V.

Mám Ford Escort combi 1.8 16V r.v 1996 a v té silné hadici není tak už nevím kde ho mám hledat???


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 pro 2004 23:29 
To luba:

Tak to bude asi problém. Podle Etzolda by to mohlo být jedno z čidel přímo na termostatu (v Etzoldovi je tohle popsáno hlavně pro motor 1,4 CVH a modelovou řadu jen do 8/98 ), typnul bych si to, ze kterýho polezou tři dráty(???), druhá možnost je, že to spíná přímo ŘJ (EEC V), tzn. podle údajů svého teplotního čidla na termostatu.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 pro 2004 09:23 
George V.

Tak to bude asi ta druhá možnost, protože z ničeho tam tři dráty nevedou.Nemáš toho Etzolda v elektronické podobě? Kdyby náhodou si ho měl a chtěl by si mi ho poslat tak tady je moje e-mailová adresa(holylubos@seznam.cz) mám 250MB tak by se to tam mělo vejít. Děkuju moc i za tu radu.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 pro 2004 12:59 
To luba:

Etzolda v elektronické podobě nemám, ale byl tady někde na fóru odkaz či nabídka k zaslání.... Ale silně se obávám, že Ti stejně moc nepomůže, protože, jak už jsem psal, jsou tam popsány hlavně Escorty s motorem 1,4 CVH, a to spíše do r. v. 1995; Zetecy, což je náš případ, jen velice okrajově. Pokud je to tak, jak jsem popisoval, tj. větrák spíná přímo ŘJ, pak příslušné čidlo by mělo být na termostatu shora... Pokud budeš chtít řešit nějaké problémy s motorem, doporučuji se spíše poohlédnout po Etzoldovi pro Mondea.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 pro 2004 14:48 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Já ten spínač mám v tý tlustý hadici k chladiči... jinak na termostatu mám další 2 čidla - teploměr + ŘJ

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 led 2005 12:14 
Tak jsem konečně vyměnil termostat. Koupil jsem CALORSTAT kat.č. 5750.88, cena 475,- i s těsněním. Výměna docela v pohodě, až na to vypouštění chladící kapaliny. Příště si na to vezmu poořádnej lavór, podařilo se mi jí asi 0,5l vychlejstat. Auto se ohřívá tak jak má a zahřátej motor táhne tak nějak líp. Doufám, že se to projeví i na spotřebě.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: To george V.
PříspěvekNapsal: 03 led 2005 15:05 
Prosim Te a co mas za typ motoru? taky bych potreboval termostat, jenze na 1.6 bylo udajne nekolik typu podle typu motoru, coz je 3-pismenne oznaceni, ja mam L1H, ale v obchode nebyli schopni mi to katalogove cislo najit. Tak kdybys mel stejny typ, tak ja uz vim to cislo :P


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 led 2005 21:39 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Termostat jsem měnil vloni po zimě, protože málo ukazoval teploměr (i po výměně čidla teploměru). Původní termostat byl orig.Motorcraft, na něm vyraženo 88°C. Nový termostat(taky 88°C) nepomoh (teploměr pořád v bílým poli). Mimochodem bylo nakonec vadný čidlo teploměru - i to vyměněný, až další bylo OK. Termostat jsem tam už nechal, měl vyraženou stejnou teplotu 88°C (další označení: CALORSTAT FRANCE, V-1854, N-1).
V létě jsem nic nepozoroval, problémy začaly až teď v zimě - málo to topilo, dlouho se motor ohříval, zvlášť když bylo pod nulou. Předchozí zimu s origo termostatem to bylo v pohodě. Změřil jsem nejdřív ve vodě teplotu otvírání origo Motorcraft termostatu, byla správně okolo 85-86°C (Etzold píše 85-89°C) a termostat dal do auta. Změřil jsem pak vyndanej CALORSTAT, ten se otvíral při 78°C a zpátky zavíral při 71°C!!! Měřil jsem to několikrát. Takže co znamenal údaj 88°C fakt nevim.
Pozor tedy na různý náhražkový termostaty! Někdo může vyměnit kus za kus, spolehne se na vyraženou teplotu a... Doporučuju předem proměřit teplotu otvírání, postup podle Etzolda.
Teď se motor ohřívá mnohem dřív, drží teplotu a topí to dobře. Ještě počkám, až bude větší zima.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 led 2005 07:02 
To M.

Mám také L1H a ten výše popsaný termostat je přesně pro něj podle katalogu CALORSTAT. Jinak termostat je pro všechny Zetecy obdobných ročníků stejný, bez rozdílu kubatury a auta. Kdyš neseženeš pro Escort, podívej se po Mondeu, Fiestě...

To MV.

Těch vyraženejch 88st. může také znamenat teplotu při které je termostat plně otevřen. Pro origo termostat je to 102st; také je to na něm vyraženo...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: To George V
PříspěvekNapsal: 04 led 2005 14:35 
To George V: Diky, jeste jsem si vsiml, ze po nastartovani je velmi rychle tepla hadice k chladici, to asi neni dobre, ze? Je to tim, ze termostat nedovira uplne? Byl bych rad, kdybych mel jistotu, ze to je tim termostatem a ne treba nejakym cidlem.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 led 2005 14:54 
To M.

Přesně tak, může nedovírat temostat, nebo může být v háji těsnění. Ale pozor!!! Ta hadice ale trochu teplá (dnes spíše vlažná) být může, protože termostat, který je v Escortech, má tzv. zpětný ventil, přes který trochu teplé vody prosakuje - je to kvůli lepšímu prohřátí tělesa termostatu - voda kolem něj trochu proudí. Ale jen hadice do chladiče!!! Zkus jestli máš i teplý chladič a druhou hadici, která vede z něj zpět do motoru. Správně by obojí mělo být studené.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 led 2005 19:24 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
To George V.: Já mám na origo Motorcraft termostatu vyraženo 88°C a to odpovídá naměřený teplotě otvírání, přesně podle Etzolda. 102°C na něm není.
Na tom Calorstatu je vyraženo taky 88°C, což není ani teplota otvírání, ani úplného otevření. Řek bych tak v půlce chodu - pak by měl větší rozsah zavřen-otevřen. Nebo jednoduše ten termostat je špatnej.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 led 2005 08:14 
ja sem ted o vikendu taky menil termostat, protoze se mi raficka drzela na zacatku normalu a ted v pohode, jenom sem se chtel zeptat, jestli plati ze kdyz je raficka v pulce pole normal, jeslti je ´motor ohratej na 85 nebo 90st.

escort 96, 16 16V GHIA


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 led 2005 20:35 
tak ja mam taky po vymene termostatu, predtim byla rucicka na okraji bileho pole, nyni je mezi O a R. Teplota odpovidajici jednotlivym pismenum by me taky zajimala


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 led 2005 06:54 
To M.

Co máš za termostat?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 led 2005 08:27 
To george V. Wernet, nebo tak nejak, krabici jsem uz vyhodil. Doufam, ze pujde dolu i spotreba, jezdil jsem kolem 10l/100km s lehkou nohou, to je i na mesto moc.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 led 2005 09:03 
VERNET (žlutá krabička) = Calorstat. Možná máš to samé, co já (doufám)...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 led 2005 09:17 
2 george V: Jo, to je přesně ono... a jak Ti ukazuje teploměr? Mně mezi O a R, když jedu po městě, v koloně jsem s novým termostatem nestál - ostatně se starým mi teploměr v koloně vylezl k L.
Ptám se proto, jestli mezi O a R už je to normální teplota.


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 113 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 66 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz