fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 05:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Spatne starty u Fiesty 1,8 D r.v.90
PříspěvekNapsal: 29 lis 2006 11:03 
Offline
Nováček

Registrován: 28 lis 2006 16:24
Příspěvky: 3
Bydliště: Praha
Zdravim vsechny. Uz nekolikrat jsem procital prispevky na tomhle serveru a hledal jsem radu, jak donutit moji Fiestu startovat i v 15 stupnich nad nulou drive nez za 10 s pri dvojim nazhaveni. Rad bych se dozvedel, co muzu proverit jako relativni laik na motoru sam, nez se rozhodnu to predat odbornikum a vyplaznout za tu opravu cenu, rovnajici se hodnote vozu. K veci. Fiesta mi uz delsi dobu spatne startuje, postupne se doba nutna pro nastartovani prodluzuje. Lonskou zimu jsem pri startovani uzhavil starter, civku starteru i baterku, takze jsem to na jare opravoval, baterka nova. Pres leto to slo, ale nyni pred zimou me to zase zacina strasit. Zhavici svicky jsem zkontroloval. Vsechny jsem vyndal, ocistil (dve byly jakoby od sazi), vyzkousel a dal zpet. Je fakt, ze dve z nich vypadaji konstrukcne trochu jinak nez druhe dve, ale delka tycinek i doba nazhaveni je odhadem stejna. Relatko zhaveni beha jak ma (zarovkova zkousecka). Nemam voltmetr, tak nevim jestli tam jde dost stavy, ale snad jo. Vzduchovy filtr novy, palivovy filtr novy. Pred 2 roky meneny pistni krouzky, tesneni atd., motor nezere olej. Pro startovani uz vymyslim triky, jako ze nejdrive bez zhaveni protocim motor, pak nazhavim a startuji do 3 s. Ale az bude - 15, tak nevim. Nemate nejaky tip?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 lis 2006 23:15 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Tak vzhledem k tomu cos tu popsal, bych řekl že je "spodek" motoru dobrej a žhahení +- taky..... to znamená, že když to nechytá, tak to buďto nemá tlaky nebo to špatně vstřikuje...zkontrolovat můžeš např. vůle ventilů, na stavení rozvodů (kolmost vačky vůči klice a nastavení čerpadla-předvstřik)...a pokud nejsi až takovej laik, tak lze přeměřit tlaky válců nebo vstřiky na těsnost a rozstřik při správném tlaku....tlaky a vstřiky se dají změřit nejen v autoservisech, ale i v bývalých STS a jim podobných podniků kde se zabývají údržbou a opravami strojů s dieselovými motory, ceny jsou jinde, kvalita leckdy lepší a stačí se jen domluvit....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 pro 2006 10:18 
Offline
Nováček

Registrován: 29 pro 2005 08:33
Příspěvky: 49
Bydliště: 3nec
A nepadá ti nafta? Co před startem napumpovat pumpičkou na filtru - jde lehce, nebo po pár zmáknutích už ztuha? Když nastartuješ a vypneš motor a následný start po cca 10-ti sek. je jaký? Naskočí hned, nebo točíš stejně dlouho?

_________________
Focus 1,6 Ti-VCT 77kW r.v.2015
bylo C-max 1,6TDCi, 80kW, DPF-off, r.v.2008
bylo combi 1,8 TD 66kW, Ghia r.v.1998, klimatizace, ABS, PP vlastní výroby
bylo Orion 1,8D, r.v.1991
bylo Š105L, r.v.1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 pro 2006 20:10 
Já třeba žádnou pumpičku u filtru nemám,nevím jestli tam někdy byla nebo jestli to někdo vyndal,mám tan filtr na pravo na straně motoru s hadičkama nahoře.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 pro 2006 12:56 
Offline
Nováček

Registrován: 28 lis 2006 16:24
Příspěvky: 3
Bydliště: Praha
Diky vsem za napady. Pumpicku tam nemam, ale padanim nafty to asi nebude. Sice jsem to nezkousel, ale cerpadlo je asi 30 cm od filtru, kterej je samozrejme vys, takze prez nej asi nic padat nebude. A kolem nikde nafta netece. To by to, podle me, muselo z toho, co tam zbyde v hadicich a filtru nastartovat a pak treba za par vterin zdechnout. Ale tohle opravdu startuje nejdriv za 10 s. A i kdyz to zkusim hned chcipnout a znovu se zhavenim startovat, startuje to zase alespon 5-6 s. Ale pri zahratem motoru to startuje temer okamzite. Jeste jeden dotaz. Kdyby to byly spatny tlaky, neprojevovalo by se to necim, co bych mohl zjistit? Treba ze by to zralo olej, nebo nejak extremne kourilo? Nebo nejaky typicky projev spatnych vstriku - tedy mimo spatneho startovani :-) Diky

_________________
Fiesta 1,8D, r.v. 90, najeta miliarda, zlobi, ale zatim slouzi :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 pro 2006 17:34 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Koukni na zhavice jestli nejsou popaleny(upaleny)To je varovny priznak toho ze jsou vstriky v p......Pokud jde o tu pumpu ze tam neni,tak se tam dava balonek kterej je primo urcenej na dopumpovani nafty.Ja osobne bych tam dal jakoukolic pumpu z vrakace co ma filtr na sobe.Treba z R11.Tam stoji vlozka 100Kc.Samozrejmne musi tesnit,nejlip se to pozna natlakovanim kompresorem.V podstate zkouska jak se zkousi duse na kolo ve vode.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 pro 2006 23:57 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Felix píše:
Diky vsem za napady. Pumpicku tam nemam, ale padanim nafty to asi nebude. Sice jsem to nezkousel, ale cerpadlo je asi 30 cm od filtru, kterej je samozrejme vys, takze prez nej asi nic padat nebude. A kolem nikde nafta netece. To by to, podle me, muselo z toho, co tam zbyde v hadicich a filtru nastartovat a pak treba za par vterin zdechnout. Ale tohle opravdu startuje nejdriv za 10 s. A i kdyz to zkusim hned chcipnout a znovu se zhavenim startovat, startuje to zase alespon 5-6 s. Ale pri zahratem motoru to startuje temer okamzite. Jeste jeden dotaz. Kdyby to byly spatny tlaky, neprojevovalo by se to necim, co bych mohl zjistit? Treba ze by to zralo olej, nebo nejak extremne kourilo? Nebo nejaky typicky projev spatnych vstriku - tedy mimo spatneho startovani :-) Diky
Jak tu psali kluci upálený nebo natavený žhaviče jsou už dost fatální stav, pokud motor po nastartování má klidný a pravidelný chod, tak bych to viděl spíš na ty tlaky....prozatím stačí jen sudat víko ventilů a změřit vůle ventilů...jestli tam nejsou, tak ani tlaky nemohou být....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 pro 2006 11:07 
Offline
Nováček

Registrován: 28 lis 2006 16:24
Příspěvky: 3
Bydliště: Praha
Jak jsem psal, tak zhavice byly jako od sazi, musel jsem lehce vzit dratenym kartacem a pak hadrem do cista. Ale nijak poskozeny nebyly. Motor ma po nastartovani opravdu pravidelny chod, nekouri, tak zkusim ty ventily. Kdybych potreboval nastavit vule ventilu, nevite nekdo kolik to ma byt? Takovy ty plisky na nastaveni urcite nekde mam, tak kdyz to budu mit otevreny a bude to treba, tak to rovnou udelam. Jinak simeringy (doufam ze to rikam dobre) na ventilech jsme kontrolovali a komplet vymenili, kdyz jsme delali pred dvema lety pistni krouzky. Jinak dneska jsem malem nenastartoval, starter ztezka prevaloval motorem jak pri -20, tak po 12 s to zacalo kuckat, a po dalsich 6-8 s to konecne chytlo. Pritom baterka i dobijeni je OK a starter po repasi. Zkusim ty ventily a jestli to nepomuze, dam ho do servisu. Nemam garaz a v tomhle pocasi uz venku trochu zebou ruce :-)

_________________
Fiesta 1,8D, r.v. 90, najeta miliarda, zlobi, ale zatim slouzi :-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz