fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 10:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Ford Escort 1.4 MK IV - SWAP motoru
PříspěvekNapsal: 02 pro 2006 15:51 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 18 lis 2006 22:16
Příspěvky: 34
Bydliště: Brno
Ahoj všem, měl bych jeden dotaz.. Byl by hodně velký problém vyměnit stávající motor 1.4 za 1.8 16V, nebo RS 2000? Předpokládám, že úchyty motoru budou rozdílné, převodovka taktéž. Co byste doporučili? Tu 1.8, nebo 2.0 RS?

Děkuju za rady a přeji pěkný zbytek dne

_________________
Ford Escort Cabrio - podvozek Ford RS, volant Ford RS, sedačky Recaro, 15" Ronal s pneu Michelin Pilot 195/50


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 pro 2006 19:15 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
když se chce tak to jde :D na úplně obyčejné fiestě ten 1,8 130Hp potřebuje trošku upravit úchyty - tak půl hodiny práce... myslim že MK4 esco bude to samý... úchyty převodovky na Zetecu řešit nemusíš páč tam něcháš BC převodovku kterou tam asi máš? Obecně by měla bejt zástavba Zetecu jednodušší než RS2000. Pokud ti něbude stačit 1,8 130Hp nechá se to překopat na 2litr - blok je stejnej.

A co nějaký turbo? ERST? se z toho tvýho dělali ne?

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 pro 2006 23:46 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Milosi a Cabrio, s obojim bude prace jak na kostele a u obojiho to bude stejna prace. Upravit uchyty v motoru, natahat komplet elektriku. Vzal bych to i s prevodovkou a s tim souvisi i poloosy, ktere jsou take jine. Vsechno jde, ale delat bych to nechtel.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 pro 2006 23:47 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Milosi motor 1.8 130PS a RS2000 maji stejny maximalne tak volnobezny ventil. Ty motor jsou uplne totalne jine. Motor RS2000 vychazi z 2.0 Sierry a s ni ma stejny blok.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2006 10:40 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 18 lis 2006 22:16
Příspěvky: 34
Bydliště: Brno
Takže moc jsem se toho teda nedověděl :D Zajímá mně hlavně to, jakej motor vybrat, aby to bylo jednodušší ;) S komplet elektrikou počítám, to je mi jasný ;)

Apropo, nejjednodušší by byla asi aplikace XR3i, ale v tom nevidím zrovna nějaký moc velký pozitiva, měl jsem možnost se svézt i v XR3i a příjde mi to na stejný brdo :D takže když už swap, tak za něco silnějšího..

Co se týče mýho motoru, je to jakási skládačka :( Spodek motoru vypadá na 1.4CL a vršek (hlava) bude nejspíš z XR3i, protože mi nějak nesedí umístění rozvodu vstřiků u karburátorovýho motoru :D
Teoreticky se už teď výkonově pohybuju výš, než u klasické 1.4 - 55kW díky té hlavě, ALE motor jaksi papá olejíček a za studena z něj lítaj černý brikety (kupodivu po zahřátí to nic nedělá) a výkon taky neklesá, tak teda nevím co to je :( takže si myslím, že swap by bylo dobrý udělat :)

_________________
Ford Escort Cabrio - podvozek Ford RS, volant Ford RS, sedačky Recaro, 15" Ronal s pneu Michelin Pilot 195/50


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2006 10:42 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
asi sem to napsal blbe - vim ze RS motor je stary DOHC a se Zetecem nema nic moc spolecnyho. bylo to mysleno tak ze neni problem z 1,8Zetecu a 2.0 Zetecu z mondea dat dohromady 2.0 ktery se vejde i do fiesty.

ja bych naopak prevodovku a poloosy atd nechaval puvodni, ona to nejakou dobu vydrzi, jezdim prevodovku BC z escortu RS turbo S2 a nerikam ze to ma nejakou super zivotnost, ale vydrzi to. Cpat tam MTX tak je sice trochu lip dimenzovana, ale je vetsi, tezsi, nepasujou uchyty... tezko do ni sezenu speru a kdyz tak drazsi...

asi nejvetsi problem by mela bejt elektrika - a to pokud sezene Zetec i s origo kabelovym svazkem a ECU tak zas takovej problem neni, aspon me to teda problem nedela ale o elektronice "trochu" neco vim :D

delal bych se s tim jen pokud je to auto v nejakym super stavu a ma to trochu budoucnost, stoji to dost casu... ale nez nahanet kone z nejakyho slabyho motoru tak se to urcite vyplati

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2006 10:45 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
cabrio...: okoukni na nejaky 1,8 Fieste nebo escortu se zetecem jak sou reseny uchyty motoru, spis ten predni - treba tam na to mas pripravu a nemusel bys ani nic moc predelavat

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2006 10:53 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 18 lis 2006 22:16
Příspěvky: 34
Bydliště: Brno
Takže na 1.8 Zmetec pasuje i moje převodovka?

_________________
Ford Escort Cabrio - podvozek Ford RS, volant Ford RS, sedačky Recaro, 15" Ronal s pneu Michelin Pilot 195/50


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2006 17:32 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
jestli tam mas BC prevodovku, jako ze bys mel mit tak pasuje

na Zetec z mondea se musi hodit jina vana, z nejaky 1,8...

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2006 17:34 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 18 lis 2006 22:16
Příspěvky: 34
Bydliště: Brno
milos.l píše:
jestli tam mas BC prevodovku, jako ze bys mel mit tak pasuje

na Zetec z mondea se musi hodit jina vana, z nejaky 1,8...


Aha, bezva..dík za rady... ještě menší dotázek.. jak jsou na tom výkonově motory 1.8 a 2.0 Zetec ?

_________________
Ford Escort Cabrio - podvozek Ford RS, volant Ford RS, sedačky Recaro, 15" Ronal s pneu Michelin Pilot 195/50


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2006 21:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 zář 2006 20:55
Příspěvky: 452
Bydliště: Lažiště
Výkony jsou: 1,8 85kw - 115k motor (Rkc), 77kw - 105 motor (Rda), 96kw - 130k motor (Rqb).
2,0 110kw - 150k motor (N7a) záleží kterej seženeš

_________________
Ford Mondeo kombi 2.0 TDDI 85 kw r.v. 2001 krásná červená, automatická klima, 16" liťáky, nové palivové čerpadlo a vstřiky.

Záložní vozidlo:

Escort 1.6 16V 15" kola klima RS brzdy na předku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2006 22:16 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 18 lis 2006 22:16
Příspěvky: 34
Bydliště: Brno
Chci buď 1.8 16V 130PSů, nebo teda 2.0

Ještě dotázek... nebylo by jednodušší tam strčit motor z Fiesty 1.8 XR2i ???

_________________
Ford Escort Cabrio - podvozek Ford RS, volant Ford RS, sedačky Recaro, 15" Ronal s pneu Michelin Pilot 195/50


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2006 23:00 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
Proc ne... shodou okolnosti sem vcera jeden vytahl z auta, ale asi nebude na prodej... Myslim ze v inzerci nejakej je... to je nejjednodussi cesta ke slusnymu vykonu pri zachovani spolehlivosti...
Ta 1,8 má v nejsilnější verzi 130k, 2.0 zetec má v sérii myslím 136k...
Pokud chceš aby to šlo takhle jednoduše, měl by to bejt tzv. silvertop zetec, s tema novejma (focus a novejsi mondea) jsou trochu komplikace.
Akorát se blbě sháněj s rozumnejma najetejma kilometrama...

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 pro 2006 23:28 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 18 lis 2006 22:16
Příspěvky: 34
Bydliště: Brno
Miloši, myslíš, že teda motor 1.8 XR2i z Fiesty by byl dobrej nápad? Mám teď na mysli složitost úprav při implantaci..

Náhodou mě to tak jen napadlo, že by to nemusel být špatnej nápad a mohlo by to jít asi nejjednoduší cestou... co ty na to? ;) Díky :)

_________________
Ford Escort Cabrio - podvozek Ford RS, volant Ford RS, sedačky Recaro, 15" Ronal s pneu Michelin Pilot 195/50


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 pro 2006 11:30 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
Vidim to jako nejjednodušší variantu, aby se vešel do fiesty musí mít:

-olejový čerpadlo s filtrem kterej jde trochu šikmo - mondea ho maj kolmo
-alternátor musí bejt hnanej řemenem jakoby do trojúhelníka, na mondeu je to tak promotaný a velký
-vanu na kterou pasuje BC převodovka
-mělo by bejt sání přímo pro fiestu, možná maj starší escorty stejný
-na motoru z mondea je nutny menit setrvak

takže buď motor vytaženej z 1,8 XR2i nebo jakejkoliv a tohle předělat

dost info je na www.zetecinside.com

nejlepší bys měl sehnat tu fiestu celou, dá se přitáhnout z němec za rozumný peníze třeba mírná bouračka... přivez sem rok 93, najeto asi 130000, po výměně rozvodů atd. asi za 650eur nebouranou, výhoda je že tam budeš mít fakt všechno co potřebuješ, český vrakoviště bych vyloučil....

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 pro 2006 12:02 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 18 lis 2006 22:16
Příspěvky: 34
Bydliště: Brno
Ok, dík moc, vidím to teda tak, že z Fiesty to bude asi nejlepší varianta ;)

_________________
Ford Escort Cabrio - podvozek Ford RS, volant Ford RS, sedačky Recaro, 15" Ronal s pneu Michelin Pilot 195/50


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 pro 2006 16:23 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2005 19:34
Příspěvky: 1101
Bydliště: kousek od prahy...
ale moc jich neni :D hlavně to sežeň i s elektrikou

_________________
Žádnej můj escort nemá přední pohon ani víc než dvoje dveře!

Ford Escort mk2 2.0 Zetec 141kW 210Nm 860kg. Ford Transit kombi 140T300. Ford Fiesta ST150.
Ford Fiesta mk3 2.0 Zetec - 136kW a 196Nm na 820kg... auto, který fakt fungovalo!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 pro 2006 13:21 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 18 lis 2006 22:16
Příspěvky: 34
Bydliště: Brno
Jasná věc ;) Díky moc, Miloši 8)

_________________
Ford Escort Cabrio - podvozek Ford RS, volant Ford RS, sedačky Recaro, 15" Ronal s pneu Michelin Pilot 195/50


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz