Kdyby se to někomu hodilo, tak jsem sepsal tabulku hodnot odporů teplotních čidel(chladící kapaliny a nasávaného vzduchu):
-40°C: 835kOhm/905kOhm, Etzold: 749-1020kOhm
-20°C: 262kOhm/275kOhm, Etzold: 253-289kOhm
0°C: 96,3kOhm//96,2kOhm, Etzold: 89-102kOhm
20°C: 37,6kOhm/37,9kOhm, Etzold: 35-40kOhm
50°C: 11,4kOhm/11,4kOhm, Etzold: 15-18kOhm - nevyhovuje
80°C: 4,1kOhm/4,1kOhm, Etzold: 7,0-8,5kOhm - nevyhovuje
100°C: 2,3kOhm/2,2kOhm, Etzold: 1,9-2,5kOhm
-----
40°C: 16,4kOhm/16,5kOhm
60°C: 7,6kOhm/7,7kOhm
První údaj za teplotou je odpor čidla teploty chladící kapaliny(čidlo je zcela nové a nepoužité), údaj za lomítkem je odpor čidla teploty nasávaného vzduchu. Čidla jsou (apoň u cvh) stejný, jen mají jiný mechanický provedení snímače.
Hodnoty jsem měřil v kalibrované teplotní komoře a kalibrovaným multimetrem, takže na ně je 100% spoleh.
Hodnoty pro 50 a 80°C neodpovídají Etzoldovi, tak jsem naměřil odpory ještě pro 40 a 60°C - ty přesně odpovídají hodnotám z Etzolda pro 50 a 80°C => Etzold má asi chybu v tabulce - místo 50°C by mělo být 40°C a místo 80°C má být 60°C.
P.S.: mimochodem to čidlo chladící kapaliny mám k dispozici, kdyby ho někdo chtěl - kupoval jsem ho ve Fordu pro jednoho maníka, ale on už se mi pak neozval, tak mi čidlo zbylo. Je úplně nový, nepoužitý.
_________________ Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)
|