fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 15:37

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Teplota
PříspěvekNapsal: 14 pro 2006 13:23 
Offline
Nováček

Registrován: 24 říj 2006 09:32
Příspěvky: 24
Bydliště: Plzeň
Ahoj,mám nějakou línou ručičku na ukazeteli teploty. Nahoru se jí moc nechce, nevím jestli je to ručičkou,čidlem, nebo termostatem. Auto topí docela rychle. Jak zjistit kde je chyba?

_________________
Escort r.v. 93 1,6i 16V DOHC


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 pro 2006 13:28 
Offline
Forďák

Registrován: 28 led 2006 23:52
Příspěvky: 448
Bydliště: Praha 5
No me nez se vysplha alespon na pulku tak to nakou dobu ted trva..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 pro 2006 13:29 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
ono to zase zazracne rychle neleze, poloha pri normalni teplote taky nebejva u vsech stejna, kazdopadne cidlo na budik a rucicku otestujes celkem solidne, kdyz to nechas zahrat az do sepnuti ventilatoru. Nez sepne, mela by bejt rucicka nahore, nekde pred cervenym. Overovani aspon ramcovy termostatu tady nekde najdes ve starsich prispevcich.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 pro 2006 19:58 
Offline
Nováček

Registrován: 25 lis 2006 20:55
Příspěvky: 2
Bydliště: Opava
Když jsem koupil svého FERDU, nechal sem ho testnout na diagnostice.Mechanik ho vzal na projížďku se zapnutou diagnostikou v zásuvce diagnostiky a po dojezdu mi sdělil, že je termostat K.O.Auto se neumělo zahřát na více než 75 C. Po výměně termostatu motorcraft, za 410 Kč v originální prodejně FORD, je to v pořádku.Zajímavé, že sem tam měl jakýsy termostat 81 C a teď mám origo escort a tam je hodnota vyšší.Uvidím co na to spotřeba, protože před tím se mi zdála vysoká.

_________________
Ford FOCUS combi 1.8 TDCi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 pro 2006 15:56 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 18 lis 2006 22:16
Příspěvky: 34
Bydliště: Brno
Jo, to mě ručka ukazuje jak chce, když náhodou auto poskočí na nerovnosti, tak třeba začne ukazovat, nebo taky ne :D Takže buď je někde špatnej kontakt, nebo čidlo teploty v řiti...Navíc to skoro vůbec netopí, takže asi termostat, nebo zanešenej radiátor topení...chjo :(

_________________
Ford Escort Cabrio - podvozek Ford RS, volant Ford RS, sedačky Recaro, 15" Ronal s pneu Michelin Pilot 195/50


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 pro 2006 17:01 
Offline
Nováček

Registrován: 17 kvě 2006 18:07
Příspěvky: 34
Bydliště: Karviná
Mně sepíná ventilátor, když mám ručičku ukazatele teploty zhruba uprosřed...k červenému poli nemá šanci se vůbec došplhat. Nevím jestli je to ok, ale zahřívá se to celkem ok, tak v tom problém nevidím...i když je pravda, že neš se zahřeje, tak to pár chvil trvá...

_________________
Escort 1,8 16V Zetec, 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 pro 2006 18:25 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 18 lis 2006 22:16
Příspěvky: 34
Bydliště: Brno
kulo píše:
Mně sepíná ventilátor, když mám ručičku ukazatele teploty zhruba uprosřed...k červenému poli nemá šanci se vůbec došplhat. Nevím jestli je to ok, ale zahřívá se to celkem ok, tak v tom problém nevidím...i když je pravda, že neš se zahřeje, tak to pár chvil trvá...


To může být i vadný teplotní čidlo ;)

_________________
Ford Escort Cabrio - podvozek Ford RS, volant Ford RS, sedačky Recaro, 15" Ronal s pneu Michelin Pilot 195/50


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 pro 2006 20:06 
Offline
Nováček

Registrován: 17 kvě 2006 18:07
Příspěvky: 34
Bydliště: Karviná
No, tak si myslím, že pokud se to zahřívá a nepřehřívá, tak to asi nechám jak to je...uvidíme, jak se bude chovat v zimě.

_________________
Escort 1,8 16V Zetec, 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 pro 2006 09:38 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2005 09:40
Příspěvky: 195
Bydliště: PHA 5
Riesenie problemov s ukazovatelom teploty je druhorade.
V pripade problemov s termostatom, ktore koncia pravidelne po cca 5 rokoch je spotreba v zime aj na dlhsie trasy pri klasickej jazde u 1.6 16V cca 9l/100km. Na kulture chodu som to nezbadal, ale na dochadzanie do prace, cca 8 km jedna cesta sa ukazatel ledva dvihol. Spotrebu som mal 12+ L/100 km.
Po vymene za orig motorcraft sla spotreba dramaticky dole.

_________________
The old times... Escort Tournier Ghia, 1.6 16V, Amparo Blue, 199

Nowadays : Mitsubishi Lancer Wagon 1.6i 72kw 2005 (invite), metalic black...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: .
PříspěvekNapsal: 19 pro 2006 17:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 20 úno 2006 23:05
Příspěvky: 149
Bydliště: Bílovec
Chtel bych se zeptat jaka je provozni teplota na teplomeru kde ma ukazovat rucicka,moje po 15km sotva doleze k N ,totiz podezrivam nahly odchod termostatu cidlo je ok to sem skousel.

_________________
Ford escort kombi 96 1.8 16v 77kw,2x airbag,ABS a take ty ostatni veci


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: .
PříspěvekNapsal: 19 pro 2006 18:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2005 09:40
Příspěvky: 195
Bydliště: PHA 5
Pa9 píše:
Chtel bych se zeptat jaka je provozni teplota na teplomeru kde ma ukazovat rucicka,moje po 15km sotva doleze k N ,totiz podezrivam nahly odchod termostatu cidlo je ok to sem skousel.

Mne sa to v lete drzi tesne za polovickou.
Teraz to byva tak v 1/3 az 2/5, polovicu to nedosiahne.
Fciu termostatu je lahko poznat na spotrebe, ako som pisal. Fakt mi to zralo priserne. Samozrejme existuju aj sofistikovanejsie metody, skusit jednoducho nechat auto ist a hmata rukou, kedy to otovori a tym padom za ohreje hadica smerujuce od termostatu k chladicu...atd.

_________________
The old times... Escort Tournier Ghia, 1.6 16V, Amparo Blue, 199

Nowadays : Mitsubishi Lancer Wagon 1.6i 72kw 2005 (invite), metalic black...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 pro 2006 08:23 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
jan79: Tak to se mi nezdá, že bys ten nový termostat měl úplně OK :smt017 Mě to v zimě/v létě vystoupá cca na O (ve slově NORMAL) a tam se to víceméně drží, pokud je venku 20°C a více, tak se to podle zatížení a rychlosti hýbe někde mezi O a L (kde sepne větrák a srazí to dolů). Řekl bych - po zapojení selského rozumu - že takhle by se to mělo chovat. Ta "sofistikovaná metoda" s rukou na hadici není nejspolehlivější, pokud je termostat k.o. a je furt otevřený, tak se to začne hřát téměř okamžitě. Nejlepší je termostat vyndat, dát do hrnce s vodou, vrazit tam teploměr a na kamnech zahřívat a sledovat, jak se v závislosti na teplotě chová.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 pro 2006 10:49 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2005 09:40
Příspěvky: 195
Bydliště: PHA 5
Wizzy : ja tam mam teraz ten 92C termostat vazne mam v lete ak je auto normalne v zatazi ukazatel mierne za 1/2. Dokonca mam z toho niekedy zly pocit :-)

Ad sofistikovana metoda..."sofistikovana" obrazne, samozrejme. Akoze som mal na mysli nahmatanie otvorenia termostatu az po zohriati motoru.

PS: V sobotu mam dialkovu, takze skusim priebezne sledovat ze co mi bude ten zazrak ukazovat, potom zareportujem.

_________________
The old times... Escort Tournier Ghia, 1.6 16V, Amparo Blue, 199

Nowadays : Mitsubishi Lancer Wagon 1.6i 72kw 2005 (invite), metalic black...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 pro 2006 21:53 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2006 00:03
Příspěvky: 11
Bydliště: Velké Meziříčí
Koupil jsem Fordíka v srpnu a teploty vody jsem si nevšímal (měl jsem Mazdu a tam byla ručička teploměru jak přibitá v létě i v zimě na jednom místě). K podzimu se ochladilo a zvláště při pohodové jízdě bez vytáčení motoru se mi zdálo, že je rafika nějak moc dole. (Díky Indy) Mezitím jsem si tady na fóru přečet nějaké vaše zkušenosti, takjsem si koupil nový termostat Wahler (82 st C) a šel měnit. V hrnci jsem zjistil to co jsem si myslel, starý termostat otevíral spolehlivě již při 75 st. , nový někde kolem těch napsaných 82 st. Tak jsem je vyměnil, vychytal i prolínání vody přes víčko (teplá voda nic, po zchladnutí pod autem loužička. Malá, ale jezdit se s tím pochopitelně dlouho nedalo. Od té chvíle teplotu vody sleduji hodně často. Taky jsem se zajímal o čidla. Já mám (Zetec 1,6 16V rok 98)na tělese ve kterém je umístěn termostat dvě. Jedno nahoře (pro ŘJ), testoval jsem opět v hrnci a lze říci, že hodnoty odporů hrají (+-) s Etzoldem. Pak tam mám druhé čidlo k ukazateli na palubce(schované pod hadicí k chladiči). To není v Etzoldovi popsáno, takže jsem sice zjistil změnu odporu při nárůstu teploty, ale... Čemu nerozumím je fakt, že:
Obě čidla jsou sice ve stejném prostoru, kde by tudíž měla být stejně teplá voda a jsou v malém okruhu, hned vedle hlavy. Topení už topí a přitom rafika od vody je beznadějně dole. Začíná stoupat až tak po ujetí 2-5 km, nebo po běhu motoru cca 3-5 minut. Ještě jsem si všimnul jedné věci. Zastavím na chvíli s polozahřátým motorem (před zastavením už byla rafika v obvyklé oblasti) a po nastartování a další jízdě kdy je rafika úplně dole mi najednou začne stoupat před očima (4-6 s) do obvyklé polohy. Je to normální a nebo je čidlo na ukazatel v háji? Jinak spotřeba asi v normálu, jak tak čtu tady. V létě pianko jízda 7l, couračky 2 km tam a večer zpátky, taky v létě 11,5 dálnice 120-140 kolem 8l. Teď ve skoro zimě je to možná o trochu horší. Nechci otravovat a zdržovat tady, pokud o tom někdo víte víc, ozvěte se na e-mail. Dík.

_________________
Ford Escort kombi, 1.6 16V Zetec, 1998, klima, servo, ABS, dálka ... . Zatím chytám mouchy


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 pro 2006 22:20 
Tak jak tady ctu, tak by to u me take chtelo vymenu termostatu. V normalni pozici je moje rucicka teploty v polovine stupnice, at zima ci leto. Pri zatezi ( kopec/zacpa/zacpa v kopci atd.) mi rucicka bez problemu stoupa az na pozici mezi "A" a "L". Tam teprve sepne ventilator. Myslite, ze je to tedy na vymenu? Na kolik cca vyjde novy termostat?

EDIT: Nebo mozna spis novy termostat s nizsi teplotou pro sepnuti?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 pro 2006 22:39 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Řek bych, že se Ti to chová vzorně. :-)

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 pro 2006 22:53 
A nemel by ventilator spinat driv, nez na tom "A" ci "L"? Take ta spotreba u me neni moc chvalyhodna... :?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 pro 2006 09:14 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Ne, mně se to chová přesně stejně.
Před výměnou termostatu se v zimě ručka ploužila těsně na přechodu do pole NORMAL. Příčinu vyšší spotřeby hledej jinde.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 pro 2006 15:34 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 20 zář 2006 12:34
Příspěvky: 35
Bydliště: České Budějovice
Mé esco se chová stejně jako je popsáno v úvodu. Topí to prakticky hned, ale ručička mi nevyleze výš než mezi N a O. Při mém pojíždění po městě nevyleze ani k N. Nejvýš jsem jí měl při jízdě po dálnici. Spotřeba: na cestě do Přerova a zpátky byla cca 6.5L, ale ve městě v tomhle teplém prosinci to žere 11L. Mám měnit ten termostat?
Klame mě, že topí rychle (jako pořád zavřený), ale rafičkou nehne (jako pořád otevřený).

_________________
Ford Escort kombi, 1997, 1.6 16V 90PS, Zetec, tuším LH1 :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 pro 2006 16:52 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
Tak nejak jsem to mel ja, ukazatel max. k N, nekdy O, topilo, jezdilo to normalne, ale pod 9l/100km horko tezko. S novym termostatem ukazatel mezi O a R a spotreba 7-7,5.
Podle me staci, kdyz motor ma jen treba o 10-15 st. mensi teplotu, nez je normal a uz je to na spotrebe dost znat.

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz