Tak konečně můj Escort jezdí tak, jak má. Ze začátku jsem měl problémy pouze s volnoběhem, kolísal, někdy za tepla, někdy studený atd. Po dvojím vyčištění volnoběžného ventilu, (pomohlo vždy částečně a na chvilku) jsem se ho rozhodl vyměnit (3500 Kč). Nicméně auto vynechávalo čím dál víc i pod plynem, ale ne pořád, někdy jelo bez problémů. Ještě jsem vyčistil škrtící klapku, změřil její čidlo, vyčistil ventil odvětrání klikové skříně a vyměnil svíčky za originální. Spotřeba asi 7,5 a litr oleje na 5000 km. Poslední týden to už začalo cukat dost drsně, tak jsem získal číslo na jednoho garážníka, který údajně dělá Zetec. Zavolal jsem mu a chtěl si s ním domluvit návštěvu. Jaké však bylo moje překvapení, když mi po telefonu povídá, ať vyměním svíčky a VN kabely za originál. Řekl jsem mu pochopitelně, že svíčky mám nové a origoš a mají tak sotva 5000 km. On na to, že je špatné kabely spolehlivě oddělaly. Chvíli jsem o našem rozhovoru přemýšlel, ale jednak jsem už nevěděl co s tím a hlavně mně překvapilo, že si mně nepozval a nenaúčtoval diagnostiku atd, pouze mi poradil po telefonu. Vždyť přeci ten borec ve Fordu v Jihlavě, který mi dával loni nové svíčky, musel také vědět, že kabely jsou originál a že mám najeto 130 000 km. Ale neřek ani popel. Takže jsem si objednal kabely i svíčky, koupil 16" klíč s gumou na svíčky a večer v garáži to vyměnil. Výsledek - jede jako nové. 3 ze čtyř svíček už byly oddělané od starých kabelů, i když měli najeto cca 5000 km. Kabely se nechávají na dvoje svíčky, t.j. 120 000 km. Protože vím, že téma cukání a nepravidelnost chodu Zeteca je zde jedno z nejčastějších témat, tak jsem se trochu rozepsal, snad to někomu pomůže. Sám jsem z těchto stránek několikrát úspěšně čerpal (výměna volnoběžného ventilu, termostatu, rádia, rozebrání dveří, nastavení dálkáče atd.). Ovšem o cukání je toho tady spousta, ale řeší se to tady měřením tlaku (přitom podpálení ventilu u Zeteca se prakticky nevyskytuje), čištěním a měřením všeho možného atd. Že to tady nevyřeším jsem ale pochopil, až když tady někdo radil čištění výfuku. Sice mi to nejednou pomohlo u zahradní sekačky 3,5 HP, ale že nečistota ve výfuku nemůže způsobit vynechávání motoru 90 HP, to je mi jasné. Vadný kabel zničí novou svíčku téměř okamžitě, pozná se to podle světle šedé až černé čáry přes izolátor, i v kabelech byly probitá místa jasně viditelná, ale nikoliv navenek. Ještě poznámku - kabely i svíčky u Zeteca jedině originál, jinak proděláte, jako já s termostatem, který jsem koupil nový z druhovýroby za 350 Kč, chodil pěkně ale bohužel na 88 stupňů, takže motor pořád podchlazený. Ve Fordu mně originál stál 450 Kč, je na 92 stupňů a ručička stojí ve středu pole jak přibitá. Akorát to nedávat do Forda těm borcům opravovat, protože mně chtěli nestálý volnoběh opravovat výměnou oleje 10W/40 za plnou syntetiku 0W/40 asi za 400 Kč/l. Podotýkám do motoru, který má cca 150 000 km. Takže zdar všem Fordům a sorry za delší příspěvek, to ta radost, že fakt chodí jak novej.
_________________ FORD Escort Kombi 1,6 16V,1998, klima, el.okna, ABS, 2x airbag
|