E-Mail : info@ford-escort.cz

 
 
 
 


 
 
Čidlo barometrického tlaku (BP)



Srdcem čidla barometrického tlaku je piezoelektrická destička reagující na změny tlaku. Jejím výstupem však není změněné napětí, ale změna kmitočtu. Výstupní frekvence je přímo úměrná k poklesu tlaku v sacím potrubí. BP zaznamenává změny v barometrickém tlaku vzduchu a umožňuje tak řídící jednotce reagovat na hodnotu nadmořské výšky, ve které se vozidlo pohybuje. Výstupní signál má vliv na poměr vzduchu a paliva ve směsi, zážeh a míru využití zpětného přisávání spalin do válce (systém EGR). Čidlo barometrického tlaku bylo včleněno do prvních řídících systémů založených na podtlakovém regulátoru MAP. Přestože si MAP a BP jsou vizuálně velmi podobné, jimi generované signály pro ŘJ se od sebe výrazně liší. V roce 1994 si Fordovi konstruktéři uvědomili, že tlak vzduchu hraje důležitou roli pouze tehdy, když váha vzduchu (čidlo MAF) informuje počítač o množství vzduchu využívaném v motoru.





Čidlo barometrického tlaku

Nadmořská výška

Barometrický tlak

Kmitočet BP

m

 cm Hg

kPa

Hz

4570

42.9

57

120.4

4267

43.4

58

122.4

3962

46.5

62

125.5

3657

48.0

64

126.6

3352

49.5

66

128.7

3048

52.6

70

131.9

2743

53.3

72

138.1

2438

55.4

75

136.0

2133

58.4

78

138.3

1828

61.4

82

141.8

1524

63.5

84

144.0

1219

66.0

88

147.0

914

67.6

91

150.0

609

68.6/p>

94

152.5

304

73.4

98

156.1

0

75.9

100

159.0

-304

78.7

103

162.4





Autor překladu : J.Kastner - j.kastner@centrum.cz