E-Mail : info@ford-escort.cz

 
 
 
 


 
 
Slovo úvodem od Mrazíka:
díky skvělému překladateli - pan J.Kastner - se podařila jedinečná věc. Na následujících stránkách je popsán celý systém vstřikování EFI a tak si lze udělat detailní obraz toho, co se děje pod kapotou za všech provozních situací. Jsou popsány všechny čidla, jejich hodnoty, závislosti, popsané chování a rozhodování, řízení motoru atd. Jedná se o překlad stránek fordfuelinjection.com, které toto celé vyvolali. Některé konkrétní úpravy, návody je třeba brát jako doplněk, protože jsou aplikovány na větší objemy a počty válců - prostě Amerika. Takže žádné zdržování a jedeeeeeeem.....
Mrazík


Vítejte

Tyto stránky vám budou zdrojem informací a bližšího seznámení s řídícími systémy elektronického vstřikování paliva (EFI). Naším přáním je, aby každý návštěvník těchto stránek nalezl přesně takové informace ohledně EFI, které potřebuje. Zejména se soustředíme na EFI systém Ford EEC-IV, nicméně uvádíme též informace obecně platné pro vstřikovací systémy jiných výrobců a vozidel. Tyto stránky nejsou řazeny podle konkrétní informační posloupnosti, některé záležitosti vám možná budou dostatečně jasné až po přečtení několika dalších souvisejících kapitol.
Základní otázka zní: proč vůbec používat nějaký systém vstřikování paliva a proč konkrétně Ford? Než se dostaneme do různých emociálně vypjatých situací, uvedeme si několik konkrétních a nezvratných důvodů:
1) Výkon: tovární motor 5.0 litru poskytuje 250 PS, kroutivý moment 406 Nm a přesto prošel emisní kontrolou.
2) Cena: Náklady na pořízení EFI jednotky od Forda jsou přibližně třetinové v porovnání s jinými výrobci dodatečně přidávaného vybavení.
3) Spolehlivost: Není mnoho rodičů, kteří by schválně svým dětem pořizovali nespolehlivá auta – vy takoví určitě také nejste. Mnoho lidí o sobě prohlašuje, že jsou schopni kompletně přepracovat sací systém i na kraji silnice. Současné motory vybavené elektronickým vstřikováním bez problémů ujedou 160 000 km aniž by bylo nutné nějak zasahovat do řídící jednotky EFI.
4) Technická stránka: Ford udává tempo v oblasti vývoje technologie vstřikování a všichni výrobci utratili mnoho milionů dolarů na to , aby EFI spolehlivě fungoval. Ve této třídě neexistuje jiný systém se stejnými vlastnostmi a možnostmi. Pracuje i vzhůru nohama, to ani olejové čerpadlo nedovede. Nikdy ho nezahltíte benzínovými parami (nejde „ulejt“). Desítky výrobců dodatečně osazovaného příslušenství dodávají na trh součástky a úpravy pro fordovský EFI, i v nejbližší prodejně s autodíly určitě na nějaké narazíte. Neříkám, že je se jedná o nejlepší systém na světě, ale potvrzuje se, že je lepší než mnoho jiných.
V podstatě se jedná o počítač, který funguje jako mozek a má celou věc na starosti. Ve vozidle jsou rozmístěna čidla, která dodávají data pro počítač. Další součástí systému jsou akční členy, které pracují jako svaly ovládané mozkem – počítačem. Více podrobností uvádíme v ostatních částech webu, jak sami uvidíte.





Autor překladu : J.Kastner - j.kastner@centrum.cz