Podtlakový regulátor přisávání spalin (EVR) ovládá otevírání a zavírání ventilu EGR. EVR je elektromagnetický solenoid, vnitřní odpor mezi připojovacími kontakty by měl dosahovat hodnoty 20 až 70?. Napětí +12V musí být na vstupu z řídící jednotky konstantní, počítač při nutnosti přisávání spalin sám reguluje signál uzemnění.
Je-li vakuový regulátor vypnut, vstup i výstup jsou současně otevřeny do okolní atmosféry.
Po odpojení elektrického kabelu z EVR lze provést mechanickou kontrolu podtlaku na horním ventilu EGR, zde by podtlak neměl být. Pokud ano, docházelo by k nesprávnému otevírání EGR.
Připojte EVR zpět. Spusťte motor a uzemněte kolík č. 33. Pokud je vše v pořádku, ventil EGR se otevře, což se projeví na změně otáček motoru.
EGR ventily ve vozidlech Ford jsou na 50% otevřeny při tlaku 13,5 kPa, plné otevření nastane při tlaku 27 kPa,.
Možné příčiny komplikací:
•poškozený regulátor EVR.
•zkorodovaný nebo zanesený konektor.
•poškozený ventil EGR.
•vadná podtlaková soustava.
•poškozený drát v kabelovém svazku.
•uzemněný svazek.
•porucha počítače.