Možné příčiny odlišného signálného napětí:
•Poškozené čidlo EVP
•Zkorodovaný nebo zašpiněný konektor
•Poškození ventilu EGR
•Porucha podtlakového systému
•Přerušený vodič v kabelovém svazku
•Probíjení kabelového svazku (uzemnění)
•Poškození ŘJ
Tabulka hodnot napětí a % otevření ventilu EGR
|
šedé čidlo
|
černé čidlo
|
0% |
0.50 volts |
0% |
0.90 volts |
10% |
0.75 volts |
10% |
1.25 volts |
20% |
1.10 volts |
20% |
1.65 volts |
30% |
1.45 volts |
30% |
1.95 volts |
40% |
1.80 volts |
40% |
2.30 volts |
50% |
2.15 volts |
50% |
2.65 volts |
60% |
2.50 volts |
60% |
3.00 volts |
70% |
2.85 volts |
70% |
3.35 volts |
80% |
3.20 volts |
80% |
3.70 volts |
90% |
3.55 volts |
90% |
4.05 volts |
100% |
3.90 volts |
100% |
4.40 volts |
Pozn.: V závislosti na konkrétním typu řídící jednotky a čidla se mohou skutečné hodnoty lišit +/- 0,20V. Ventily přisávání spalin v automobilech Ford jsou plně otevřeny při tlaku 27 kPa, 50% otevření tedy nastane při 13,5 kPa atp.
Autor překladu : J.Kastner -
j.kastner@centrum.cz