E-Mail : info@ford-escort.cz

 
 
 
 


 
 
Snímač polohy ventilu přisávání spalin (EVP)



Senzor snímá polohu čepu ventilu, který ovládá zpětné přisávání spalin. EVP přeměňuje mechanický pohyb na signální elektrické napětí, které přináší data do řídící jednotky. Čidlo je v principu lineární potenciometr, jehož odpor se mění v závislosti na pohybu ventilového čepu. Napětí je do čidla přiváděno přes obvod zbytkového napětí. Při otevření EGR je napětí odcházející do řídící jednotky vyšší než napětí odesílané obvodem referenčního napětí. Data z EVP vypovídají o funkci a poruchách EGR. Signální napětí z EVP by se při volnoběhu a s uzavřeným ventilem mělo pohybovat mezi 0,24 a 0,67 V.


Možné příčiny odlišného signálného napětí:

•Poškozené čidlo EVP
•Zkorodovaný nebo zašpiněný konektor
•Poškození ventilu EGR
•Porucha podtlakového systému
•Přerušený vodič v kabelovém svazku
•Probíjení kabelového svazku (uzemnění)
•Poškození ŘJ


Tabulka hodnot napětí a % otevření ventilu EGR

šedé čidlo

černé čidlo

0%

0.50 volts

0%

0.90 volts

10%

0.75 volts

10%

1.25 volts

20%

1.10 volts

20%

1.65 volts

30%

1.45 volts

30%

1.95 volts

40%

1.80 volts

40%

2.30 volts

50%

2.15 volts

50%

2.65 volts

60%

2.50 volts

60%

3.00 volts

70%

2.85 volts

70%

3.35 volts

80%

3.20 volts

80%

3.70 volts

90%

3.55 volts

90%

4.05 volts

100%

3.90 volts

100%

4.40 volts


Pozn.: V závislosti na konkrétním typu řídící jednotky a čidla se mohou skutečné hodnoty lišit +/- 0,20V. Ventily přisávání spalin v automobilech Ford jsou plně otevřeny při tlaku 27 kPa, 50% otevření tedy nastane při 13,5 kPa atp.





Autor překladu : J.Kastner - j.kastner@centrum.cz