E-Mail : info@ford-escort.cz

 
 
 
 


 
 
Regulátor tlaku v palivovém systému (Fuel Pressure Regulator, FPR)



Regulátor tlaku je umístěn ve smyslu toku paliva před injektory. Jak je již patrno z názvu, upravuje tlak paliva před vstupem do injektorů. Konstrukčně se jedná o membránový přetlakový ventil. Jedna strana membrány snímá tlak paliva v soustavě, druhá strana je připojena k podtlaku sacího potrubí. Jmenovitý tlak paliva je určen tlakem pružiny působícím na membránu. Vyrovnání sil podtlaku a tlačné pružiny na membránu udržuje stejnou hodnotu tlaku v palivovém systému pro všechny vstřikovače. Při větším opotřebení regulátoru může dojít k porušení membrány a následnému vnikání paliva do podtlakové soustavy. Tlak v palivové soustavě je obvykle určen na hodnotu o 270 kPa vyšší než je tlak v sání. Při volnoběhu dochází ke snížení tlaku v sání, podobně je snížen i tlak v palivové soustavě. Pokud je váš motor vybaven kompresorem nebo turbodmychadlem, potom při zapojení kompresoru / turba dochází k odpovídajícímu zvýšení tlaku paliva.







Autor překladu : J.Kastner - j.kastner@centrum.cz