E-Mail : info@ford-escort.cz

 
 
 
 


 
 
Čidlo klepání (Knock sensor, KS)



Dříve než přistoupíte k výměně neporouchaných součástek, uvědomte si, že chyba může být i v následujících oblastech, nesouvisejících s řídící jednotkou.

•Palivo (kvalita)
•Palivo (oktanové číslo)
•Mechanické části motoru
•Časování zážehu

Úkolem čidla klepání je zaznamenat detonace motoru způsobené špatně nastaveným časováním. Signál z tohoto čidla ovlivní pokyn řídícím jednotky k mírnému pozdržení časování zážehu. KS je v podstatě piezoelektrický akcelerometr, jehož snímač je nastaven tak, aby rezonoval v kmitočtu odpovídajícím frekvenci klapání daného motoru. KS tyto vibrace mechanicky zesílí. Touto metodou lze dosáhnout relativně mohutného signálu bez elektronického zesilování. Další výhodou jsou i malé rozměry čidla.

Čidlo klepání je tvořeno tenkým piezoelektrickým keramickým diskem, jenž je přilepen ke kovové membráně. Zařízení je připojeno přes konektor se dvěma kontakty.

Vozidlo

Kmitočet rezonance klepání

Číslo součástky

5.0L F-Series / Bronco / Econoline

5.45K

E3AF-AA

3.0L/3.2L Taurus SHO

6.0K

E5TF-AA

4.9L F-Series / Bronco / Econoline

9.5K

E9TF-AA

3.8L Supercharged Thunderbird

5.7K

E9SF-BA

4.6L 4V Mark VIII

6.15K

E3LF-AA





Autor překladu : J.Kastner - j.kastner@centrum.cz