Úkolem čidla klepání je zaznamenat detonace motoru způsobené špatně nastaveným časováním. Signál z tohoto čidla ovlivní pokyn řídícím jednotky k mírnému pozdržení časování zážehu. KS je v podstatě piezoelektrický akcelerometr, jehož snímač je nastaven tak, aby rezonoval v kmitočtu odpovídajícím frekvenci klapání daného motoru. KS tyto vibrace mechanicky zesílí. Touto metodou lze dosáhnout relativně mohutného signálu bez elektronického zesilování. Další výhodou jsou i malé rozměry čidla.
Čidlo klepání je tvořeno tenkým piezoelektrickým keramickým diskem, jenž je přilepen ke kovové membráně. Zařízení je připojeno přes konektor se dvěma kontakty.
Vozidlo
|
Kmitočet rezonance klepání
|
Číslo součástky
|
5.0L F-Series / Bronco / Econoline
|
5.45K
|
E3AF-AA
|
3.0L/3.2L Taurus SHO
|
6.0K
|
E5TF-AA
|
4.9L F-Series / Bronco / Econoline
|
9.5K
|
E9TF-AA
|
3.8L Supercharged Thunderbird
|
5.7K
|
E9SF-BA
|
4.6L 4V Mark VIII
|
6.15K
|
E3LF-AA
|
Autor překladu : J.Kastner -
j.kastner@centrum.cz