Dříve, než se rozhodnete vyměnit zdravé díly, uvědomte si, že chyba nemusí nutně pocházet od řídící jednotky:
- abnormálně vysoký nebo nízký tlak vzduchu – počasí
- netěsné nebo neprůchodné podtlakové potrubí od regulátoru MAP
- základní systémy motoru (ventily, netěsnosti podtlakové soustavy, časování, ventil zpětného přisávání spalin atd.)
Srdcem podtlakového regulátoru MAP je piezoelektrická destička citlivá na změny tlaku. Jejím výstupním signálem však není napětí s různými parametry, ale změna frekvence. Výstupní frekvence regulátoru je přímo úměrná velikosti podtlaku v sacím potrubí. Platí tedy, že čím vyšší je podtlak (záporný tlak), tím vyšší je také frekvence generovaná regulátorem. MAP je základním čidlem, které informuje řídící jednotku o momentálním zatížení motoru. Jeho signál má vliv na poměr paliva a vzduchu v zápalné směsi, na časování zážehu, na funkci EGR a na kompenzaci nadmořské výšky.
Regulátor MAP
Podtlak v sacím potrubí
Kmitočet regulátoru
inHg
kPa
Hz
0
0.00
159
3
10.2
150
5
16.2
146
6
20.3
141
8
25.7
134
9
30.5
133
11
36.7
126
12
40.6
125
13
45.4
121
14
47.2
119
15
50.8
117
16
54.0
114
17
57.0
111
18
61.0
109
19
76.3
107
20
70.0
104
21
71.1
102
23
78.1
97
24
81.3
95
27
91.5
88
30
101.6
80
29.92 inHg= tlak vzduchu na mořské hladině
100 kPa = tlak vzduchu na mořské hladině
5280 stop = 1 míle
14.7 PSI= tlak vzduchu na mořské hladině