Relé nejsou příliš komplikovaná, proto tento oddíl bude krátký a stručný. Úkolem relé je směrování toku elektrického proudu. Protože k práci používají elektromagnetismus, nejsou náročná na příkon elektřiny. Relé jsou v systému elektronického vstřikování paliva používána především kvůli snížení výrobních nákladů a zvýšení spolehlivosti. Hlavní počítač musí dohlížet na mnoho procesů v rámci motoru a nemůže vše ovládat sám. Řídící jednotka posílá do jednotlivých relé malé dávky proudu, kterými nepřímo ovlivňuje chod energeticky mnohem náročnějších zařízení.
Na obr. níže je uveden průřez klasickým relé.
Obecně rozeznáváme několik typů relé; hlavní z nich jsou zobrazeny na obrázku níže. Naprostá většina lidí si tak či onak pořizuje univerzální model Bosch, 30A, přepínací.
Nárazová pojistka palivového čerpadla je také určitým typem relé, proto patří na tuto stránku. Účelem použití této malé krabičky v autě je ochrana života posádky před uhořením. Pokud je tato součástka vystavena působení předem definované síly, přeruší dodávku elektřiny do palivového čerpadla. V podstatě funguje na podobném principu jako automatický jistič: při sebelehčím dotyku tlačítka dojde k přerušení elektrického obvodu. Pod obalem najdeme kovovou kuličku, jenž je na místě fixována magnetem. V případě silného nárazu se kulička od magnetu uvolní, čímž způsobí potřebné přerušení dodávky elektřiny do palivového čerpadla. Rozpojení nárazové pojistky je v některých vozech signalizováno rozsvícením zvláštní kontrolky na palubní desce.