Výborný téma - hodím svou trošku do mlýna ...
První motor na mý Fiestě kouřil a tak jsem sháněl nový - ten jsem sehnal, jak říkal, ten co prodával - KOMPLETní motor - ale komplet očesaný.
To jsem viděl motor prvně a tak uvěřil. Pak jsem sháněl setrvačník - ze starýho motoru nešel použít - a tak jsem na vrakáči sehnal ten typ, co by tam měl jít, ale nešel - střed byl prostě o něco menší a tak nešel na motor nasadit. Potřeboval jsem to rychle dát do kupy a na cca 10ti vrakáčích setrvačník na mou Fiestu neměli a tak jsem ho jel "vysoustružit" na dílnu.
Borec mi ho stáhl cca o 3cm v průměru (ubral možná nějaké to půlkilo) a bylo hotovo. Nebyl sice vzorově vysoustružen - byl to spíše trochu elipsoid, ale účel splnil a šel na motor dát. Najezdil jsem s tím cca 20 tisíc, než se mi začalo srát těsnění kolem onoho setrvačníku a auto pak doslova krvácelo.
Když srovnám motor s broušeným setrvačníkem a motor co mám ted s "originálem" (aspon doufám
) tak můžu říct, že žádný velký rozdíl jsem nezaznamenal. Do otáček jsem to nikdy nehnal, znatelně líp to nejelo, jen se pak protrhlo těsnění a byly jen další starosti navíc.
Moje rada v tomto směru by bylo raději do takových věcí nesahat, pokud nemáš opravdu nějaký důkaz o bezchybné funkčnosti a zvýšení výkonu.