Páni :v ČR se nyní dodává nafta POUZE ze 3 zdrojů (dříve to bylo taky Německo Ingolstadt):Česká rafinérská Litvínov (tu mají Benzina, Shell a mnoho jiných),Slovnaft (tu má-kdo asi?-a mnoho neznačkových stanic)a od Schwechatu od Vídně-z rafinerky OMV(tu má OMV,objevuje se taky u Makra,Globusu,nekdy Tesco...).Takže krom Shell Diesel V-Power(která mě nepřesvědčila,zatím) a Benzina Top Q je vlastně Shell,Esso,Agip aj. a mnoho "no name" vlastně to samé.Rozdíl v ceně, i 3 Kč...
Měl sem Toledo 1.9D r96 a tam jsem 2xnačerpal hrůznou naftu,jedna byla v r.99 od Č.pojišťovny,jak dávali poukaz na 7litrů paliva+tričko za úpis povin.ručení-v Brně,Komárov,u dálnice,druhá byla ten rok Shell-Bohunice.Šlo to na pár litrů rezervy přičemž množství nově načerpané převýšilo.Dělalo to "psí kusy".Bral jsem i bio,i ve Vídni.
Teď mě nejlíp vychází letní OMV v kombinaci s aditivem letní VIF diesel+tam stříknu na plnou pár deci naturalu.Skladovatelnost i 2 roky a není pravda,že zimní má víc aditiv a víc vydrží.Zimní Agip z listopadu 05 už "zlobí",ač je domícháván 1:1 s letním OMV.
Kdo chce šetřit, doporučuji si zjistit,zda u Makra,Globus atd. je zrovna od OMV,oni to taky mohou kombinovat,jak se jim chce.Když není,tak mixnout půl nádrže noname-levný a půl vzít třeba orig.OMV či Shell nebo Agip.Bionafta se objevila v Brně za 19,90,v lednu 07,výpadovka na Wien,teď už je 21,90, kdo hledí na korunu,mix zpočátku 1:3, pak 1:1 s normální.V zimě raději vůbec.
Když mají rostl.olej v akci, třeba v Kauflandu za 13-15 litr,vemu (1 toho bral celou Aviu,na ježdění)a když jedu dlouhou štreku v létě a vím,že to zhruba vše v nádrži vyjedu,tak jedu kus-10km,až zahřeju motor,pak odstavím,naliju na odhad cesty,který vyjedu, v poměru 1:3 (1 díl olej,3 díly nafty normal),zaštěrchám autem a spláchnu 1/4litrem normální nafty.Studený motor zvlášť po ránu by s tím nemusel startovat.Jak dojedu do místa určení (a mělo by tam zbýt tak pár litrů "směsi"),třeba Vídeň,Praha,zaliju z kanystru orig.naftou,aspoň 5L,aby byla původní směs pod 1/2 obsahu,zaštěrchám,znovu nastartnu,nechám na volnoběh tak minutu,zhasnu.Mám jistotu,že ráno nastartnu-a znovu ten rituál nanovo...Máme to ověřené na starých Orionech,kolega dělá v Zetoru na traktorech a v Brazílii to aplikovali na Zetorech,pak i na PD-osobácích,on to začal lít do Orionu jak měl 150tkm a nafta houpla přes 23Kč.V Praze,co vím,lije kolega do starého Renaultu Master,hranatá dodávka,po zahřátí motoru, i 1/2 přefiltrovaného-přes houbu přepáleného oleje z hospod,pokud jede dlouhou štreku.
|