fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Těsnění dříků ventilů
PříspěvekNapsal: 01 úno 2005 18:08 
Ahoj, máte někdo zkušenosti s výměnou guferek ventilů bez sundání hlavy? V Etzoldovi píšou, že se má příslušný válec natlakovat kompresorem aby ventil nezahučel do válce. Podle mě by stačilo dát píst do HÚ a ventil po uvolnění vahadla sjede jen na píst. Nevím. V dohledné době mě to čeká - při startu si občas připadám jak majitel Wartburga, potom ani obláček. Doufám, že to budou ty gufera. Předem dík.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2005 07:03 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Než se do toho pustíš tak si nech změřit kompres motoru. Možná by stálo za to hlavu sundat a zabrousit hned ventily.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2005 08:21 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Ta vymena gufer pri natlakovani mi pripada dost nepravdepodobne, ten tlak uvnitr by musel bejt sakra velkej. Kdyz sundavas klinky pod miskou ventilu, vetsinou musis ventil zespoda podeprit a pekne zatlacit na pero, nez se klinky uvolnej. Totez pri nandavani. Je fakt, ze to delam domacima pripravkama, tovarni muzou fungovat o neco lip, ale stejne tomu moc neverim.A kdyz uz takovou operaci delam, vubec nezaskodi vycisteni spalovacich prostoru, kanalu, zabrouseni ventilu a celkova prohlidka hlavy. Je to vlastne jen za cenu tesneni pod hlavou, popr. rozvodaku a clovek ma potom klid na desne dlouho.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2005 15:34 
Díky za názory, nalomili jste mě, tak asi půjdu přikoupit ještě těsnění pod hlavu. S tím natlakováním mi to taky připadá jako nesmysl. Při představě, jak zašroubovávám vykuchanou svíčku s hadicí, která má být napojena tak, aby vydržela 10 atmosfér... pak zaberu za pružinu... a už bych jel pro těsnění hlavy. Až se zlepší počasí půjdu na to a svěřím se s dojmy. Tlaky mi měřili nedávno a jsou vyrovnaný a O.K. Protože to nezakouří vždycky, připadá mi to jako že to dělá ventil, který byl zrovna otevřen při vypnutém motoru a netěsní mu to gufero.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2005 16:03 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Pokud ti to zakouri jen obcas a nezere olej zase moc, tak to zatim asi nechal. I kdyz nez bude lepsi pocasi, tak to mozna uz bude zapotrebi.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 dub 2005 16:38 
Nazdar všichni,
výměna simerinků je za mnou. Nakonec jsem se rozhodl pro variantu bez sundání hlavy, protože jsem byl z mnoha stran varován, že ji pak budu muset nechat přebrousit atd. což by celou akci dost prodražilo. Nic jsem netlakoval, jen jsem si nastavil vždy dva válce do HÚ ( zjištěno drátem v díře po svíčce), sundal vahadlo a z pasoviny vyrobil přípravek na stlačení misky pružiny. Tam je důležitý aby díra v přípravku, která se "navlíkne" na šroub pro vahadlo byla oválná, aby se při páčení nepoškodil závit. Při HÚ ventil klesne na píst pouze asi centimetr. Klínky šly uvolnit naštěstí dobře a tak jsem nemusel ventil násilím opírat o píst. Při samotné výměně guferek je dobrý omotat drážky pro klínek páskou, aby se nové gufero nezničilo. (To jsem nevymyslel já - bylo to v Etzoldovi). Důvod mého občasného zakouření při startu byl ten, že gufera na výfukových ventilech jsou stále zaplavena olejem - je tam v hlavě prohloubení. Pak, když blbě těsní teče po ventilu olej do válce. Takže výměna by proběhla bez problémů, kdyby mi jeden klínek nepropad takovu nenápadnou dirkou až do olej. vany - takže ještě rozborka zespodu. Když jsem ho tam našel, tak jsem si docela oddych. Jinak gufera při 150000 km nemají s gumou nic společnýho a těsnit prostě nemůžou. Mějte se všichni fajn. :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 dub 2005 19:40 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Moje zkušenost - gufera jsem si kvůli spotřebě oleje měnil před dvěma lety při cca 155.000km, výměna bez sundání hlavy. Gufera už byly kamenný, po výměně spotřeba oleje nulová. Teď najeto 172.000km a řeším problém - nižší komprese dvou válců, vyšší spotřeba, nestabilní volnoběh atd. Kdybych dělal gufera teď, tak bych jak píše futura udělal i komplet vyčištění hlavy, popř. zabroušení ventilů/sedel. Kdyby se to tenkrát vyčistilo, tak jsem teď měl možná klid. Jenže tenkrát jsem tyhle zkušenosti neměl.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 dub 2005 12:18 
Taky mě čeká výměna těsnění dříků ventilů a po změření kompresních tlaků (11,5 až 12atm) jsem se rozhodl pro variantu bez sundání hlavy. Nebudu přeci něco rozebírat co je navzájem do sebe zaběhlý a vypadá solidně. To se mi zdá jako zbytečný plýtvání prací i penězi. Gufera mám objednaný a až příjdou tak na to vlítnu :D . Zdravím
____________________________________________________

Ford Orion 91 1.4i CVH, CFI 135 000km


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 dub 2005 14:46 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
To wendy:
To je jasný, pokud jsou tlaky OK, tak asi nemá cenu hlavu sundavat - jinak při sundání hlavy jsou to prachy navíc za těsnění pod hlavou a měl by se i vyměnit rozvoďák, pokud tedy nebyl měněnej nedávno.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 62 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz