fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 24 pro 2024 01:19

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1033 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 52  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 20 dub 2007 14:47 
Jasně, přes léto snad nebude pro, bál bych se jít do mixu minerál a syntetika, přeci jenom ta polosyntetika je minerálu blíže, v zimě bych už ale měl strach i z toho, zvlášť při stud. motoru, mohl by se seknout...
Dál jiná věc je dolívat, pokud to "žere" olej- uniká někudy atd. a jiná věc je namíchat základní novou náplň, třeba v poměru 2:3 ze zbylých litrovek různých specifikací, přestože všechny přesahují doporučení a požadavek výrobce. to bych se bál i na léto a do starého vyhrkaného nafťáku...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 dub 2007 20:10 
Offline
Forďák

Registrován: 21 črc 2005 14:00
Příspěvky: 80
Bydliště: Beroun
Zdravim, chci se podelit o prvni dojmy po prechodu z 10W40 na 5W30 u vybehaneho Zeteca v ne zrovna nejlepsim stavu (popis zde http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=9790). Motor se vyrazne ztisil, uklidnily se otacky (za studena mi vzdy po par metrech kolisaly, padaly pod 500 a nekdy motor i chcipnul), to se mi dnes rano nestalo - volnobeh sice nebyl 1100 za jizdy jak ma byt, ale pod 800 neklesnul - po zahrati se tam drzelo tech 900, jen jednou sem tam mel asi 1400 - pro me dostacujici stav:). Prijde mi ze i trochu stoupnul vykon motoru, ale to se mi mozna jen zda:) Najel sem zatim asi jen 100 km, takze na jakekoliv souzeni je jeste brzo, muze to byt nahoda (obcs se motor take jakoby nahodou vzpamatoval:)), ale zatim to vypada dobre.... Zadne "dojezdil si" pred kterym me varovali nekteri se zatim nekona (klep klep..:)) Olej hodlam vymenit po 5000 km, take zkusim vyresetovat RJ...

_________________
Ford Escort 1.6 16V ZETEC 90PS, 1995, kombi
Ford Escort 1.8 16V ZETEC 115PS, 1997, kombi:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 dub 2007 13:42 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
to Cossa Alfa Nostra:

...já jsem mluvil o dolévání oleje úplně jiných kvalitativních parametrů; v Tvém případě jsou oleje 15W40 a 10W40 velmi, velmi podobné, takže ta směs by neměla dělat problém, aspoň si to myslím

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 dub 2007 10:09 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
No směsku 3 l 15W40 API CD a 2 litry 10W40 co bude mít nejspíš API CF bych teda jako novou ani do starého Esca nelil. Dejme tomu na dolití před koncem intervalu jo ale jako novou náplň ne. Kdyby ta 15W40 měla aspoň taky CF tak možná ale takhle bych to nedělal. Leda pokud jí to hodně žere olej a musí během intervalu často dolévat. To možná jo.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 dub 2007 10:24 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
V čem je problém? Jestli je pro motor vhodný API CD, tak proč ne? API je jenom výkonnostní specifikace, tj. hovoří o tom, jak je možné daný olej namáhat, ale nehovoří nic o složení oleje, viskozitě apod., ne tak ACEA. Jediný problém bych viděl v aditivech; ale to je pak stejný problém, jako míchat dva oleje různých výrobců, byť stejné viskozní třídy...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 dub 2007 11:06 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 pro 2006 20:57
Příspěvky: 210
Bydliště: Šumperk (přes týden Brno)
Souhlasim s Marpiem, oleje bych nemichal, rozhodne ne jakou novou napln.

_________________
Escort CLX Contour rv.96, 1.6 Zetec 16V, Petrol blue, 130000km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 dub 2007 12:45 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
George V. píše:
V čem je problém? Jestli je pro motor vhodný API CD, tak proč ne? API je jenom výkonnostní specifikace, tj. hovoří o tom, jak je možné daný olej namáhat, ale nehovoří nic o složení oleje, viskozitě apod., ne tak ACEA. Jediný problém bych viděl v aditivech; ale to je pak stejný problém, jako míchat dva oleje různých výrobců, byť stejné viskozní třídy...


Nemůžu to nijak odborně doložit ale směska 2 olejů údajně má často kvalitativně horší vlastnosti i než ten horší olej z těch dvou. Ono se nejspíš nestane na jeden interval nic, ale prostě pokud to nemám odborně doloženo že se nic nestane tak proč riskovat? A dokoupit 2 litry stejného případně jiného oleje 15W40 API CD není snad nic hrozného, ty dva litry 10W40 nechat na příště a pak na další interval dokoupit tři litry 10W40. Prostě hned od začátku dávat do motoru směsku jejíž vlastnosti zná možná nějaký supreodborník nebo jen pánbůh mi je proti srsti.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 dub 2007 12:53 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Lepší by bylo koupit rovnou 5l 10W40, ty 2l 10W40 nechat na případné dolévání a 15W40 zahodit (nebo darovat Romům do žigulíka). Kdoví jak je to staré...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 dub 2007 13:54 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
George V. píše:
Lepší by bylo koupit rovnou 5l 10W40, ty 2l 10W40 nechat na případné dolévání a 15W40 zahodit (nebo darovat Romům do žigulíka). Kdoví jak je to staré...


Tak tohle jsem chtěl navrhnout taky a osobně bych pro toto jednoznačně hlasoval, ale přišlo mi že je prostě té paní líto se zbavit těch 3 litrů. Jinak osobně bych ty 3 litry 15W40 použil jako aditivum a po půl deckách to před tankováním nafty přidával do nádrže. Sám to hodlám udělat se starší 4l flaškou Shellu 15W40 API CC pokud ji za 2 kila neprodám nějakému škodovkáři.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 dub 2007 21:01 
Offline
Nováček

Registrován: 01 úno 2007 11:00
Příspěvky: 32
Bydliště: Kroměříž
Ahojte. Chci měnit olej a nevím jaký. Podle cedulky tam je Schell 10W40. Mám tam dát ten stejný nebo je něco jiného. Četl jsem tu něco o viskozitě atd.. Nevyznám se v tom. Raději bych byl kdyby jste mi napsali po lopatě název a čísla nebo co tam má být napsané. Je to pro mě jednodušší. Děkuji

_________________
Ford Eskord Van 1,8 TD 51 kW r.v. 97


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 dub 2007 06:58 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Dej tam olej se stejnou viskozitou, tj. 10W40. Výrobce si vyber sám. Pokud ten olej nebudeš kupovat v supermarketu, tak bys neměl udělat chybu; pozor si dej jenom na to, aby byl pro diesel.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 dub 2007 09:07 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
Jiří Klimeš píše:
Ahojte. Chci měnit olej a nevím jaký. Podle cedulky tam je Schell 10W40. Mám tam dát ten stejný nebo je něco jiného. Četl jsem tu něco o viskozitě atd.. Nevyznám se v tom. Raději bych byl kdyby jste mi napsali po lopatě název a čísla nebo co tam má být napsané. Je to pro mě jednodušší. Děkuji


Dej tam klidně zase 10W40 ale nekupuj Shell, ten je ňekřesťansky předražený. Zkus třeba Total Quartz 7000 10W40 na www.superautodily.cz nebo www.olejservis.cz Pokud jezdíš občas do Ostravy tak Ti ten Total 10W40 můžu sehnat ještě o něco levněji než na těch shopech.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 dub 2007 11:16 
Offline
Nováček

Registrován: 01 úno 2007 11:00
Příspěvky: 32
Bydliště: Kroměříž
Supr to mi úplně stačí dám na to pozor. Zkusím ten Total Q..... . Děkuji za nabídku ale do Ostravy nejezdím a ani neplánuji v brzké době tam cestu ale přesto díky.

_________________
Ford Eskord Van 1,8 TD 51 kW r.v. 97


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Olej, chladící a ostřikovače
PříspěvekNapsal: 30 dub 2007 20:20 
Offline
Forďák

Registrován: 30 dub 2007 20:08
Příspěvky: 76
Bydliště: Hodonín
Jsem od pátku 27.4. majitelem Forda Escorta Kombi 1,8, 16 V, r.v. 1998, momentálně najeto 117000 km, aspoň podle tvrzení předcházejícího majitele. Ten taky tvrdil, že tam těsně před prodejem nechal vyměnit olej a filtr a že tam dal 10W40. Mám tomu věřit nebo si nechat vyměnit olej sám znovu ? Jak případně poznám, jestli je ten olej a filtr opravdu měněný ? Je ten 10W40 dostačující ? Podle manuálu snad ano. Dále potřebuju vědět jakou kapalinu mám dát do ostřikovačů, jestli záleží na značce, barvě a podobně ? A na závěr, v chladiči je tmavá modrozelená kapalina, tvrdili, že je do -20´C, je potřeba to řešit výměnou ? A opět, záleží nějak na značce či výrobci ? Díky za každou snahuu poradit nezkušenému forďákovi.

_________________
Ford Escort Kombi, 1.8, 16 V, 85 kW, r.v. 1998, Zetec, GHIA, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej, chladící a ostřikovače
PříspěvekNapsal: 30 dub 2007 21:08 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 dub 2007 12:13
Příspěvky: 452
Bydliště: banana republyk
"Gud"]:
Olej je tak po najetych 10 000 km hezky cernej aspon u me, jinak vypada jako ridkej med ;-) na tu chladici kapalinu existujou meraky, ktery ti ukazou do kolika stupnu je nemrznouci, jinak se v lete dolejva destilovana voda mezi rysky min a max.A u ostrikovacu tam je to jedno co tam nalejes za kapalinu(samozrejme musi bejt do ostrikovacu;-)).Jinak kdyz se kupuje ojetina tak se doporucuje preventivne vymenit vsechny provozni naplne.

_________________
Obrázek
alfa 156 1.8 TS
esco combi 1.6 16V

http://www.youtube.com/watch?v=UoThSeIiUKE


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2007 16:22 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
Gud: Víceméně poznat jestli je olej vyměněný se laicky nedá. Může být čistý a klidně už může mít spoustu najeto a opačně i když spíš u dieslu což ty nemáš může být černý a celkem čerstvý. Takže je na tobě jestli budeš předchozímu majiteli věřit nebo raději vyměníš. 10W40 může být ale jako hlavní je pro tvůj motor předepsaný olej 5W30 A1/B1 který se dá za dobrou cenu (800-900)Kč/5l) pod názvem Ford Formula E (je to jen přebalený Mobil) koupit přímo u Forda. Do ostřikovačů opravdu můžeš dát jakoukoliv kapalinu určenou do ostřikovačů. Pokud ti nezáleží na ceně tak doporučuji Sheron Rally který má efekt tekutých stěračů. Je v zimní i letní verzi, ale je samozřejmě dražší než běžné jiné kapaliny. Pokud sbíráš na pumpách Shell Smart body tak Ta ostřikovací kapalina na pumpách Shell za kterou je 80 bodů je vlastně ten Sheron Rally jen s nálepkou Shell a je o cca 10 korun dražší než jinde. Co se týká té chladící kapaliny tak tu modrozelenou už Ford nedělá. Dělá už jen růžovou. Ta růžová i když je to sporné a fóru k tomu najdeš diskuze by se asi do té zelené dolévat neměla. A protože je klidně možné že tam máš stále původní tak bych asi doporučil před zimou komplet chladící kapalinu vyměnit. Já nechtěl měnit typ a barvu, tak jsem, protože u Forda už zelenou nemají zelený, dal do auta zelený Fridex G48 který by měl typově odpovídat té původní. Někteří chlapi tady z fóra vyměnili tu původní zelenou za tu forďáckou růžovou, která je mimochodem u Forda velmi výhodná a levnější než jiné značky. Jsou ale i hlasy že ta výměna nemusí prospět. Takže je na tobě aby ses rozhodnul. Osobně bych radil naředit to tak na -30 až -40 °C.
Ještě bych pokud nemáš na 100% jistotu zda a kdy byly vyměněny rozvody zvažoval právě výměnu rozvodů.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007 07:37 
Offline
Forďák

Registrován: 30 dub 2007 20:08
Příspěvky: 76
Bydliště: Hodonín
Marpie píše:
Gud: Víceméně poznat jestli je olej vyměněný se laicky nedá. Může být čistý a klidně už může mít spoustu najeto a opačně i když spíš u dieslu což ty nemáš může být černý a celkem čerstvý. Takže je na tobě jestli budeš předchozímu majiteli věřit nebo raději vyměníš. 10W40 může být ale jako hlavní je pro tvůj motor předepsaný olej 5W30 A1/B1 který se dá za dobrou cenu (800-900)Kč/5l) pod názvem Ford Formula E (je to jen přebalený Mobil) koupit přímo u Forda. Do ostřikovačů opravdu můžeš dát jakoukoliv kapalinu určenou do ostřikovačů. Pokud ti nezáleží na ceně tak doporučuji Sheron Rally který má efekt tekutých stěračů. Je v zimní i letní verzi, ale je samozřejmě dražší než běžné jiné kapaliny. Pokud sbíráš na pumpách Shell Smart body tak Ta ostřikovací kapalina na pumpách Shell za kterou je 80 bodů je vlastně ten Sheron Rally jen s nálepkou Shell a je o cca 10 korun dražší než jinde. Co se týká té chladící kapaliny tak tu modrozelenou už Ford nedělá. Dělá už jen růžovou. Ta růžová i když je to sporné a fóru k tomu najdeš diskuze by se asi do té zelené dolévat neměla. A protože je klidně možné že tam máš stále původní tak bych asi doporučil před zimou komplet chladící kapalinu vyměnit. Já nechtěl měnit typ a barvu, tak jsem, protože u Forda už zelenou nemají zelený, dal do auta zelený Fridex G48 který by měl typově odpovídat té původní. Někteří chlapi tady z fóra vyměnili tu původní zelenou za tu forďáckou růžovou, která je mimochodem u Forda velmi výhodná a levnější než jiné značky. Jsou ale i hlasy že ta výměna nemusí prospět. Takže je na tobě aby ses rozhodnul. Osobně bych radil naředit to tak na -30 až -40 °C.
Ještě bych pokud nemáš na 100% jistotu zda a kdy byly vyměněny rozvody zvažoval právě výměnu rozvodů.


Takže, jestli to dobře chápu, u té chladící kapaliny záleží na tom do kolika stupňů je naředěná, pokud bude do - 25 a více tak s tím nemusím dělat nic, kdyby byla do méně stupňů, tak dolít stejnou jak tam je nebo raději vyměnit. Olej - zvážit, ale raději vyměnit. Rozvody - co to je a kolik stojí výměna ? Dneska chci zajet k fordovi, tak ať tam nejsu za hňupa. Ještě takový dotaz. Ručička obsahu nádrže mi ukazuje ikdyž není zapnutý klíček zapalování a taky ručička teploty ukazuje pořád teplotu na normál, ikdyž je motor vypnutý. Je to nějak pokažené nebo je to normální ?

_________________
Ford Escort Kombi, 1.8, 16 V, 85 kW, r.v. 1998, Zetec, GHIA, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007 07:47 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Zelená chladící kapalina má menší trvanlivost, takže raději vyměnit (raději opět za zelenou). Rozvody znamená rozvodový řemen + kladky. Pokud nemáš jistotu, že to předchozí majitel v předepsaném termínu provedl, tak vyměnit. Ale raději ne u Forda, tam to bude pálka...Co se týče ručiček, je to u Forda normální stav.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007 08:03 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Tak jsem pro další výměnu zvolil olej Divinol Multilight FO 5W30 ( http://www.autobroz.cz/product_info.php ... ts_id/2567 ). Původně jsem chtěl sice koupit opět olej Q8 Formula Techno 5W-30, ale cena na CZTUNING.CZ už mne docela odradila (minule jsem ho tam kupoval za 162 Kč/l, co si pamatuji, teď je tam za 229 Kč/l).

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2007 08:10 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Ten bude dobrej. Jezdím na něj také a mám dojem, že je kapánek hustější než Texaco, takže ani zdvihátka nejsou tak hlučná.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1033 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 52  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz