fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 01:51

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2007 12:19 
Offline
Nováček

Registrován: 22 zář 2006 08:25
Příspěvky: 18
Bydliště: Beroun
Ahoj , dnes jsem čistil volnoběžnej ventil. Už jsem to dělal před pul rokem tak jsem věděl kam šáhnout a mněl to hned. Jenže ejhle mnastartuju auto A POKUD BYCH MU PEDÁLEM NEPOMOCH TAK HNED CHCÍPNE!!! Nemohl jsem třeba ventil odpáli , třeba se dostalo WD do cívky a konec??? Regulovatelnej zdroj na vyskoušení mám jen střídavej a navíc netuším jaký mají konektory polaritu.

Čím by to mohlo být?? Auto se ted bez připojeného ventilu chová jak s ním.

_________________
Escort 1998, 1.8 16v


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2007 14:00 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
A mas pripojeny konektor ? Jen se ptam pro jistotu.
Zkus ho napojit primo na baterku, jeslti bude reagovat.
Jinak na tom ventilu na tom konektoru to je popsany, kde je plus a minus.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2007 20:09 
Offline
Nováček

Registrován: 22 zář 2006 08:25
Příspěvky: 18
Bydliště: Beroun
Tak když ho připojím na baterku tak ventil vydává zvuk opakovatelného rychlého cvakání ale vizualně jsem to nezaregistroval. Čekal bych že se jen otevře a kdybych to napětí z baterku nějakým potenciometrem stáhl tak bych čekal že se přivře, ale jak píšu JEN TO DĚLÁ TRRRRRRRRRRRRRRR CVAKÁ A CVAKÁ KADENCÍ KULOMETU :-)asi je mrtvej holt opatrnějc příště :-(. Ještě mne napadlo se kouknout do cívky, ale jen ze strany od kolektoru mám křížoví šroub , který ale nejde povolit- protáčí se!! Neslouží k nějaké regulaci?? Jak lze oddělit cívku od ventilu aníž bych to zničil?

_________________
Escort 1998, 1.8 16v


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 čer 2007 07:31 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
TRRRRR je správně, volnoběžný ventil na Zetecu reguluje volnoběh pulzně, nikoliv plynulým pomalým otevíráním/zavíráním.
Rozebíratelné to je hodně špatně - aspoň nedestruktivně, ty dvě části (cívka a vlastní ventil) jsou do sebe zapertlované...

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 čer 2007 11:44 
Offline
Nováček

Registrován: 22 zář 2006 08:25
Příspěvky: 18
Bydliště: Beroun
za pertlované .... jo to beru, ale na co je tam tedy ten šroub s křížovou hlavou. Na te hlavě je zbytek něčeho - čím se šroub asi zafixova (lepidlo barva) tak hádám že to má nějakou fci. Netušíte na co by mohl být??

_________________
Escort 1998, 1.8 16v


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 čer 2007 15:59 
Offline
Nováček

Registrován: 17 led 2007 10:14
Příspěvky: 26
Bydliště: Most
Wizzy píše:
TRRRRR je správně, volnoběžný ventil na Zetecu reguluje volnoběh pulzně, nikoliv plynulým pomalým otevíráním/zavíráním.
Rozebíratelné to je hodně špatně - aspoň nedestruktivně, ty dvě části (cívka a vlastní ventil) jsou do sebe zapertlované...


...takze kdyz pripojim volnobeznej ventil ke zdroji napeti a on nic nedela,resp. to TRRRR,tak je tedy v haji a muzu na nej svest problemy s volnobehem ???? Viz zdehttp://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?p=122269#122269

_________________
v současnosti zatim bez OA :-(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 čer 2007 16:24 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
O volnoběžném ventilu si přečti tady: http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=iab
On kmitat má, tak je to správně. Akorát by si to měla řídit EEc sama, tak nevím.

O těch tvých problémech jsem četl, skoro mi to ani jako problémy s ventilem nepřipadají, ale jako s čidlem teploty vody. Jak se ti to zahřeje, tak zkus nejdřív odpojit ten volnoběžňák a pokud se nic nestane, tak potom čidlo teploty vody - na domečku termostatu to horní.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 čer 2007 16:38 
Offline
Nováček

Registrován: 17 led 2007 10:14
Příspěvky: 26
Bydliště: Most
Wizzy píše:
O volnoběžném ventilu si přečti tady: http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=iab
On kmitat má, tak je to správně. Akorát by si to měla řídit EEc sama, tak nevím.

O těch tvých problémech jsem četl, skoro mi to ani jako problémy s ventilem nepřipadají, ale jako s čidlem teploty vody. Jak se ti to zahřeje, tak zkus nejdřív odpojit ten volnoběžňák a pokud se nic nestane, tak potom čidlo teploty vody - na domečku termostatu to horní.


diky,zkusim to s tim cidlem teploty.Pokud to bude tim cidle,tak by mely otacky spadnout?
Nicmene pri tech vysokejch otackach nema vliv odpojeni toho ventilu a jeste mi Mrazik radil odpojit ten potenciometr u skrtici klapky.To sem jeste nemel sanci zkusit,protoze kdyz uz vylezu z auta a zvedam kapotu,abych ten potak odpojil,tak se ty otacky vratili zpet k 900.Rad bych promeril tyhle tri veci,ale nevim na jakejch hodnotach mam stavet...ale i tak diky,v mym pripade kazda rada draha.Esco mam 3,5 roku a tohle je ted prvni VELKEJ problem,aspon teda pro me fakt velkej...

_________________
v současnosti zatim bez OA :-(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 čer 2007 17:45 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Čidlo škrtící klapky je pouhý potenciometr, má tři piny, dva krajní je vlastní rezistor a prostřední je jezdec, čili ohmmetrem na prostřední a jeden krajní a při pohybu se odpor plynule mění z nuly na max nebo obráceně, podle toho který krajní pin zvolíš. Lepší je to ale změřit přímo na kabelu u řídící jednotky, protože může být i chyba právě v tom drátu. Tam by se hodnota měla pohybovat (opět plynule!) od +-0,9V (zavřená klapka) po 4,5V (plyn na podlaze).

Po odpojení čidla teploty by měla řídící jednotka brát nějakou nouzovou tabulkovou hodnotu, čili by se mělo vyloučit/potvrdit, že z toho čidla lezou nesmysly. Dá se proměřit obyč ohmmetrem nebo voltmetrem. Opět by bylo lepší si to změřit přímo u EEC, tu je rozsah odporu při různých teplotách. http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=ect

Jo a šéma drátů na EEC je tutok: http://www.fordfans.cz/download/elchema/EEC-IV_PIN.jpg

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 čer 2007 18:36 
Offline
Nováček

Registrován: 17 led 2007 10:14
Příspěvky: 26
Bydliště: Most
zdravim,
je to sice na pokracovani,ale...nebudu tu rozepisovat vse od zacatku,ten je popsanej tady:
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=10016&postdays=0&postorder=asc&start=20
...ale vcera doslo ke zmene,tak si myslim,ze to sem patri.Vcera sem na radu Wizzyho a Mrazika testoval 2 veci.A to,ze pri vysokych ot. volnobehu nejprve odpojim senzor polohy skrt. klapky a cidlo teploty umisteny na telese termostatu.
Klasika,po startu po ohrati 2000ot/min na volnobeh.Po odpojeni senzoru polohy skr. klapky beze zmeny a po odpojeni cidla teploty taktez.Cili opet maximalni beznadej,protoze elektrika u Esca neni moji silnou strankou.
Jak se rika,tonouci se stebla chyta...pustil sem se opet /jiz poctvrte/ do cisteni volnobezneho ventilu.Po hodine v perchloru sem ho vypucoval,ze se blejskal,nekdo by uz rek,ze ho blejskam z duvodu tuningu,no nic...ventil sem prostriknul MD-ckem /olej s grafitem/,podmaznul "selastikem",protoze puvodni okrouzkyv prirube uz toho asi moc nenatesni a vratil zpatky.Dale sem vycistil skrtici klapku na sani,promeril ten potenciometr,co hlida jeji polohu,vse OK.Dale sem promeril cidlo teploty dle tabulek na FordFans,vse OK.Uplne naposledy sem prostrikal Kontaktolem konektory od vahy vzduchu,cidla teploty vzduchu,senzor skrtici klapky,cidlo teploty na termostatu a i na volnobeznem ventilu /snad sem je vypsal vsechny/.Samozrejmosti byla pres 2hodky odpojena baterie,cili reset RJ.
Po startu hned otacky na 1100,po chvili na 900 a drzely...no nic,rikam si,uvidime :shock: ."Zaucil sem RJ dle navodu,najel sem do ted asi 100 km a hle,otacky volnobehu stale OK.Tak to snad vydrzi...diky Mrazikovi i Wizzymu,proste Fordakum... :wink:

_________________
v současnosti zatim bez OA :-(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 čer 2007 08:29 
Offline
Nováček

Registrován: 22 zář 2006 08:25
Příspěvky: 18
Bydliště: Beroun
Po startu hned otacky na 1100,po chvili na 900 a drzely...no nic,rikam si,uvidime ."Zaucil sem RJ dle navodu,najel sem do ted asi 100 km a hle,otacky volnobehu stale OK.Tak to snad vydrzi...diky Mrazikovi i Wizzymu,proste Fordakum...


No gratuluju tak snad to vydrží. Ale proč píšu. Ty píšeš žes zaučil ŘJ dle návodu. DLE JAKÉHO NÁVODU???? Co obnáší restart a tedy to zaučení ŘJ ?myslel jsem, že stačí odpojit baterku nad 1/2h a je resetováno a nové parametry se auto naučí po zapojení baterky zpět samo a správně. Víc jsem v tom nehledal.

_________________
Escort 1998, 1.8 16v


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 čer 2007 08:33 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Reset se opravdu dá takto udělat a pro zaučení se doporučuje následující postup: Nastartovat a nechat blafat na volnoběh, než se motor zahřeje na provozní teplotu. Potom zvýšit otáčky cca na 1300rpm a držet asi dvě minuty. Potom projet auto v různých režimech provozu a je to. Podle mě to ale není nezbytné, jen se tím učícíse proces urychlí, EEC si posbírá co potřebuje i bez toho.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 čer 2007 21:11 
Offline
Nováček

Registrován: 17 led 2007 10:14
Příspěvky: 26
Bydliště: Most
STEELPETER píše:
Po startu hned otacky na 1100,po chvili na 900 a drzely...no nic,rikam si,uvidime ."Zaucil sem RJ dle navodu,najel sem do ted asi 100 km a hle,otacky volnobehu stale OK.Tak to snad vydrzi...diky Mrazikovi i Wizzymu,proste Fordakum...


No gratuluju tak snad to vydrží. Ale proč píšu. Ty píšeš žes zaučil ŘJ dle návodu. DLE JAKÉHO NÁVODU???? Co obnáší restart a tedy to zaučení ŘJ ?myslel jsem, že stačí odpojit baterku nad 1/2h a je resetováno a nové parametry se auto naučí po zapojení baterky zpět samo a správně. Víc jsem v tom nehledal.


...dle návodu ze zdejších for,jinej navod neznam.Presne to popsal Wizzy ;-)
nicmene doted volnobeh OK.Zacina me ale "uzirat" takovy to,ze nevim,cim to v podstate bylo.Jestli byl nekde jenom prechodovej odpor na spatnym kontaktu,proste nevim...:-(

_________________
v současnosti zatim bez OA :-(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 čer 2007 19:12 
Offline
Nováček

Registrován: 17 led 2007 10:14
Příspěvky: 26
Bydliště: Most
Bumbak píše:
STEELPETER píše:
Po startu hned otacky na 1100,po chvili na 900 a drzely...no nic,rikam si,uvidime ."Zaucil sem RJ dle navodu,najel sem do ted asi 100 km a hle,otacky volnobehu stale OK.Tak to snad vydrzi...diky Mrazikovi i Wizzymu,proste Fordakum...


No gratuluju tak snad to vydrží. Ale proč píšu. Ty píšeš žes zaučil ŘJ dle návodu. DLE JAKÉHO NÁVODU???? Co obnáší restart a tedy to zaučení ŘJ ?myslel jsem, že stačí odpojit baterku nad 1/2h a je resetováno a nové parametry se auto naučí po zapojení baterky zpět samo a správně. Víc jsem v tom nehledal.


...dle návodu ze zdejších for,jinej navod neznam.Presne to popsal Wizzy ;-)
nicmene doted volnobeh OK.Zacina me ale "uzirat" takovy to,ze nevim,cim to v podstate bylo.Jestli byl nekde jenom prechodovej odpor na spatnym kontaktu,proste nevim...:-(


ALELUJAAA...uz to vim :wink:
potize s volnobehem se vratili po par dnech,vymenil sem ten senzor polohy skrtici klapky a vse je jiz OK !!! :P

_________________
v současnosti zatim bez OA :-(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 čer 2007 19:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2006 18:45
Příspěvky: 170
Bydliště: Svitavy
A to jsi koupil novej?A jaká byla cena.

_________________
Ford Escort kombajn 1.6/16V ZETEC r.v.98,klima,2xairbag,central,el.př.okna,imob.,mlhovky,tm.modrá metalíza -prodáno
Ford Focus I kombajn 1,8TDCi 85kw r.v.2003,Ghia v kúži,digi klima,šedá metalíza na 15kách origo elektronech + SAVA Intensa 195/60.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 čer 2007 19:24 
Offline
Nováček

Registrován: 17 led 2007 10:14
Příspěvky: 26
Bydliště: Most
onysx píše:
A to jsi koupil novej?A jaká byla cena.


zdravim te,onysx-i...novej u Forda je za 2.700,-:shock: ,ja mam jetej z vrakace za 350,- :P se 3-mesicni zarukou.Tak snad prezije vic nez ty 3 mesice... :roll:

_________________
v současnosti zatim bez OA :-(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 črc 2007 21:51 
Offline
Nováček

Registrován: 14 črc 2007 11:58
Příspěvky: 38
Bydliště: presov
dufam ze si nesahal na tu srubku na boku volnobezneho ventilu ak ano tak si snou nastav otacky velnobehu mne to robilo tiez

_________________
Ford Escort 1.6 16v r.v. 98
Ford escort 1.4 8v r.v. 98 zadni kridlo orig. ford RS
litaky orig ford RS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: alfik
PříspěvekNapsal: 26 črc 2007 23:29 
Offline
Nováček

Registrován: 22 zář 2006 08:25
Příspěvky: 18
Bydliště: Beroun
Alfik - přesně tak sahal., Pak jsem ale stejne mněřil cívku na ventilu a byla ve skratu. Tudíž dnes mi přišel novej ventil. Tak se modlim ad to tam dam natočim a vše je OK.

Jen ještě jedna otázka!! S ventilem mi přišlo asi těsnění. Takové gumové bryle přesně na otvory ve ventilu. Ale jsou dost tluste a navic si nedokažu představit jak bych je tam vycentroval , když v leže pod autem s na dvakrát zlomenou rukou sotva chytnu ventil na ty šroubky.

Máte to tam někdo. Je to tam co platný?? :-)

_________________
Escort 1998, 1.8 16v


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2007 10:44 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Já tam ty brejle mám a sednou přesně do drážky kolem děr na volnoběžném ventilu...

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 črc 2007 13:18 
Offline
Nováček

Registrován: 22 zář 2006 08:25
Příspěvky: 18
Bydliště: Beroun
hmm to já na ventilu pro ty brejle žadnou drasku nemám. Leda jestli není na tom protikusu kam se ventil nasazuje :-(

_________________
Escort 1998, 1.8 16v


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz