fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 10:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 102 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 11:03 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
No jenom takovy příkládek :lol:
esco 1.6 má točák při 3000 rpm 134Nm (nepamatuju si presne) a dlouhý kvalty
dneska kdejaka 1.4ka má při 3000 rpm 125Nm, tj. o cca 7% méně
Pokud bude mít 1.4ka o 10% kratší kvalty a pojedete s tím oba normálně kolem 3000rpm třeba na trojku, kdo asi bude zrychlovat víc? :lol:
zanedbávám hmotnost, Cx, pneu, to může být stejné
a ještě, aby mi tady někdo nebulíkoval, že 1,4 jezdí 190km/h jako kdesi na tomhle webu, tak znovu opakuji, že maximálka je o něčem jiném :lol:

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 11:09 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Jo, svata pravda, navic ty 1,4 jsou vetsinou novejsi a zachovalejsi, ono to opotrebeni a stav nejsou taky zanedbatelna velicina.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 11:20 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
no kdybych vzal novou 1,4, tak bude mit tocak taky pres 130Nm, ale nejspis az tak ve 4000rpm

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 12:46 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Napriklad 1,4 16V VW ma maximum tocaku snad az ve 4400 tockach, nevim ted presne kolik, ale o moc min nez 1,6 Zmetek to nebude. Je to uplne jinej motor.

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 13:16 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
A takovy jsou dneska skoro vsechny benzinaky. Vykon se odviji od tocaku a otacek. A kdyz honej vykon, tak u mensich motoru to jde lepe otackama.
Pro dobrej pocit z normalni jizdy je to esco ale dobry, protoze tak nizko polozenej max.kroutak se pri normalni jizde vyuziva skoro porad.
Ja teda pres 4000rpm motor moc nehonim, to jedine pro bezpecne predjizdeni, najeti na dalnici, nebo zrychleni do kopce.

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 13:20 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
mrazik píše:
SANNY a carPWR - rozdíl 30 koní není nějak výrazný, i když to vypadá jaok nesmysl, a je potřeba se zamyslet nad rozložením výkonu. Ta 1.8 vyloženě trpěla tím, že nebylo možné točit více jak 4.000, pokud by točila do 5.500 ot bude náskok nad 1.4 výraznější. Motor 1.4 CVH ve 4.000 rozhodně táhnout nezačíná, tam spíše pomalu končí.


No, mas pravdu s tema otackama, ale taky zalezi na prevodech, 1.8 urcite ma delsi kvalty, protoze ma vetsi tocak, v tom bych to taky videl.

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 13:26 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
No nekdo tady psal (a mozna to byl zrovna futura), jak mu 1,8ka ve fieste toci moc, protoze ma kratky kvalty. to znamena, ze by to muselo trhat afalt :lol:
jinak dnesni prevodovky jsou vetsinou hrozne kratce zprevodovany... je to proto, aby se vyuzil ten tocak pri 4000 rpm i na dalnici, takze dneska skoro vsechny benzinaky pri tech 130km/h tocej kolem 4000rpm.
To si neumim predstavit, ze bych se na ten otackomer musel koukat :lol: to jsem si uzil uz ve stopetadvace :lol:

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 13:29 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
M. píše:
No jenom takovy příkládek :lol:
esco 1.6 má točák při 3000 rpm 134Nm (nepamatuju si presne) a dlouhý kvalty
dneska kdejaka 1.4ka má při 3000 rpm 125Nm, tj. o cca 7% méně
Pokud bude mít 1.4ka o 10% kratší kvalty a pojedete s tím oba normálně kolem 3000rpm třeba na trojku, kdo asi bude zrychlovat víc? :lol:
zanedbávám hmotnost, Cx, pneu, to může být stejné
a ještě, aby mi tady někdo nebulíkoval, že 1,4 jezdí 190km/h jako kdesi na tomhle webu, tak znovu opakuji, že maximálka je o něčem jiném :lol:


..pro jeste lepsi poradek

Escort 1.6 16V do 3/95 ma 130Nm/3000 a
novejsi Escort 1.6 16V ma 134Nm/3000

Escort 1.4 ma 109Nm/2800 (posledni model s 55kw)

A kdejaka 1.4 ma 125Nm ale musi to byt 16V....8V maji kolem 110Nm

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 13:33 
1.4 55kW 16V ma max. krútiaci moment (126Nm) okolo 3500 ot. To nie je oproti zetecu až taký gigantický rozdiel, aby ste trochu neprispali dobu ... Myslím že hyundai dával do accentov 1.3 motor čo mal cez 60kW už pred skoro 10 rokmi.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 14:18 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
carPWR píše:
M. píše:
No jenom takovy příkládek :lol:
esco 1.6 má točák při 3000 rpm 134Nm (nepamatuju si presne) a dlouhý kvalty
dneska kdejaka 1.4ka má při 3000 rpm 125Nm, tj. o cca 7% méně
Pokud bude mít 1.4ka o 10% kratší kvalty a pojedete s tím oba normálně kolem 3000rpm třeba na trojku, kdo asi bude zrychlovat víc? :lol:
zanedbávám hmotnost, Cx, pneu, to může být stejné
a ještě, aby mi tady někdo nebulíkoval, že 1,4 jezdí 190km/h jako kdesi na tomhle webu, tak znovu opakuji, že maximálka je o něčem jiném :lol:


..pro jeste lepsi poradek

Escort 1.6 16V do 3/95 ma 130Nm/3000 a
novejsi Escort 1.6 16V ma 134Nm/3000

Escort 1.4 ma 109Nm/2800 (posledni model s 55kw)

A kdejaka 1.4 ma 125Nm ale musi to byt 16V....8V maji kolem 110Nm


Clovece, i ta lina lemra z fabie 44/50kW 8V ma tusim 120Nm nekde snad jeste pod 3000rpm, taky to ma houby vykon.

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 14:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Majo píše:
1.4 55kW 16V ma max. krútiaci moment (126Nm) okolo 3500 ot. To nie je oproti zetecu až taký gigantický rozdiel, aby ste trochu neprispali dobu ... Myslím že hyundai dával do accentov 1.3 motor čo mal cez 60kW už pred skoro 10 rokmi.


No taky dnesni 1,6ky motory uz daaavno nemaji okolo 65 kW jako Zmetek, ale spis okolo 75 nebo i vic (nejnovejsi VW i Ford 85 kW). A to same s kroutakem, Zmetek ma tech 130 nebo 134 Nm, ale dnesni 1,6 maji bezne ke 150...
My jsme dobu nezaspali, jenom jezdime auty, ktera uz nejsou vesmes nejnovejsi. A Zmetek je na dobu sveho vzniku docela dost moderni motor, co vyrabelo v te dobe VW asi kazdy vi: 1,6 8v 55 kW, ktery pry mel tak maly papirovy vykon kvuli danim v Nemecku a na brzde bezne dosahoval o dost vetsich vykonu. Tak tahle stara VW mrcha vybec neni spatna do nejake Felicie, ale treba v Golfu nebo stare Oktavce uz to bude bida (a zejmena po nakroucenych treba 180 000 km), protoze tomu motoru se pochopitelne nelibi v otackach. Ve Felicii to do otacek ani dostat nepotrebujes, protoze ta je papirova a lehounka, s tou to krasne cvici od spodu, ale Esco neni Felcka.

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 14:49 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
johan píše:
Majo píše:
1.4 55kW 16V ma max. krútiaci moment (126Nm) okolo 3500 ot. To nie je oproti zetecu až taký gigantický rozdiel, aby ste trochu neprispali dobu ... Myslím že hyundai dával do accentov 1.3 motor čo mal cez 60kW už pred skoro 10 rokmi.


No taky dnesni 1,6ky motory uz daaavno nemaji okolo 65 kW jako Zmetek, ale spis okolo 75 nebo i vic (nejnovejsi VW i Ford 85 kW). A to same s kroutakem, Zmetek ma tech 130 nebo 134 Nm, ale dnesni 1,6 maji bezne ke 150...
My jsme dobu nezaspali, jenom jezdime auty, ktera uz nejsou vesmes nejnovejsi. A Zmetek je na dobu sveho vzniku docela dost moderni motor, co vyrabelo v te dobe VW asi kazdy vi: 1,6 8v 55 kW, ktery pry mel tak maly papirovy vykon kvuli danim v Nemecku a na brzde bezne dosahoval o dost vetsich vykonu. Tak tahle stara VW mrcha vybec neni spatna do nejake Felicie, ale treba v Golfu nebo stare Oktavce uz to bude bida (a zejmena po nakroucenych treba 180 000 km), protoze tomu motoru se pochopitelne nelibi v otackach. Ve Felicii to do otacek ani dostat nepotrebujes, protoze ta je papirova a lehounka, s tou to krasne cvici od spodu, ale Esco neni Felcka.


Presne tak, pred takovyma 8 rokama ten zetec jeste nebyla zadna tragedie. podle toho, co jsem slysel, tak ma i hodne solidni zivotnost.
Docela me prekvapuje kritika Zmetca od cloveka, kterej vedle na foru propagoval ten prezitej socialistickej hnus 1.4 ve fabii, ktery by se mohl srovnavat s motory od forda tak nekdy ze 70./80. let.
jinak 1,6 55kW v oktavce, to je des, to muzu potvrdit, do otacek to nejde (4500rpm uz je v podstate konecna) a nedej boze, kdyz s tim clovek na dalnici v kopci zpomali.

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 15:03 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
M. píše:
carPWR píše:
M. píše:
No jenom takovy příkládek :lol:
esco 1.6 má točák při 3000 rpm 134Nm (nepamatuju si presne) a dlouhý kvalty
dneska kdejaka 1.4ka má při 3000 rpm 125Nm, tj. o cca 7% méně
Pokud bude mít 1.4ka o 10% kratší kvalty a pojedete s tím oba normálně kolem 3000rpm třeba na trojku, kdo asi bude zrychlovat víc? :lol:
zanedbávám hmotnost, Cx, pneu, to může být stejné
a ještě, aby mi tady někdo nebulíkoval, že 1,4 jezdí 190km/h jako kdesi na tomhle webu, tak znovu opakuji, že maximálka je o něčem jiném :lol:


..pro jeste lepsi poradek

Escort 1.6 16V do 3/95 ma 130Nm/3000 a
novejsi Escort 1.6 16V ma 134Nm/3000

Escort 1.4 ma 109Nm/2800 (posledni model s 55kw)

A kdejaka 1.4 ma 125Nm ale musi to byt 16V....8V maji kolem 110Nm


Clovece, i ta lina lemra z fabie 44/50kW 8V ma tusim 120Nm nekde snad jeste pod 3000rpm, taky to ma houby vykon.


To jsem cekal, ze mi napises, ale to je vyjimka, jeste je 1.4 8V od VW a to ma 116Nm, ale co je mu platnej tocak, kdyz je to tezky a stejne to nejede :)

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 15:05 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
Majo píše:
1.4 55kW 16V ma max. krútiaci moment (126Nm) okolo 3500 ot. To nie je oproti zetecu až taký gigantický rozdiel, aby ste trochu neprispali dobu ... Myslím že hyundai dával do accentov 1.3 motor čo mal cez 60kW už pred skoro 10 rokmi.


..no ja vim, ze 1.6 16V neni super moderni motor, ale otazka je, co je potom 1.4 8V, co mas v aute???

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 15:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Ještě pro srovnání jsem dohledal, že první Esca se Zmetkem byly tuším v r. 1992, ale myslím, že vycházely z jiných 2.0 16V motorů, které Ford dával ještě dřív (před rokem 1990?) do Scorpia a Sirky. Ale to už je jenom mlhavé tušení.
Rozhodně se mi nezdá, že by Zmetek zklamal, vyráběl se dlouho, a svoje si docela odpracuje.
Jako klad bych viděl zejména značnou dlouhověkost při slušném zacházení. Jako zápory trochu vyšší spotřebu i při "defenzivní" jízdě a některé tradiční problémy jako třeba volnoběh. Každopádně jsem docela rád, že jsem si vybral auto zrovna s tímhle motorem, většina konkurentů z podobných ročníků není lepší, spíš naopak.

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 15:40 
v tej dobe VW daval trebars do polo 1.4 16V 74kW ... hyundai 1.3 62kW a myslím že aj fiat mal slušné benzínové motory ...
ale ja tu nechcem útočiť na vaše 1.6 a spochybňovať ich výkon. Mne len vadí keď teoretik (čo všetko vie a všade bol) hnusí cudzie motory a autá. Ja som ináč veľmi spokojný s tým čo mám - aspoň nemusím na každej druhej križovatke štartovať, a na každej desiatej rozoberať voľnobežný ventil ... :wink:
Ja mám ford rád a som s ním spokojný, a nemusím pre zvýšenie vlastného sebavedomia (M.) bezbreho kydať na ostatné autá, hlavne keď som sa v nich neviezol ...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 15:56 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
Tak jediny motor, ktery jsem tu shazoval, byl predpotopni 1,4 8V 50kW z fobie. Muzes tedy uvest dalsi, na ktere jsem mel blby kecy (za coz ani nelze povazovat to, kdyz tvrdim, ze to 190 nejede), kdyz teda vsechno hanim, shazuju a ja nevim co jeste? Ve fobii jsem opravdu nejel, protoze nemam zapotrebi si tu neco vymyslet, natoz pak kecat naprosty nesmysly o maximalce.
1,4 8V z fabky je motor, o kterem staci si neco precist, neco se doslechnout, podivat se do papiru... a je jasne, ze za tu cenu a v porovnani s konkurenci to stoji totalne za h---o, ty teoretiku. Presne, jak pises, skodovka vyplodi takovy svinstvo, kdy bezne jezdi ty tve hyundaie 1,3 se 60kW.
Tak si to nechaj a nerob tu zo seba somara :lol:

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 16:06 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
To chce klid.
Můj názor na volnoběžný ventil: ja vůbec nevím, že v autě něco takového mám, resp. vím to jenom z tohoto fóra a z Etzolda. Auto jsem koupil se 125 tkm, teď mám necelých 140 tkm a ani jednou jsem problémy s volnoběžným ventilem neměl. Takže bych nerad ohledně tohoto tématu přeháněl, ačkoliv vůbec nezpochybňuju, že ten motor s tím problémy často má, jinak by si na to tolik lidí asi nestěžovalo.

Polo s 1,4 16V 74 kW se dělalo od podzimu 1996... http://www.volkswagen.cz/page.php?chapt ... =hpolo-1-4 ...ale to celkem nehraje roli, třeba Honda tradičně dostává ze svých atmosférických benzíňáků velké výkony ve velkých otáčkách, ale to už jsme zase tam, kde jsme byli...: Zmetek není tenhle typ motoru, je silně nadčtvercový (já osobně se vůbec divím, že se s tímhle zdvihem nechá vyhnat přes 6000 ot/m) a je určen spíš na pohodovou jízdu s relativně nízkýma otáčkama. A kvůli tomu mi vyhovuje!
Polo se 74 kW není rozhodně nijak podmotorované, to ne, ale taky to není pro tohle auto typická motorizace a ten výkon je až hoodně nahoře v otáčkách... jak už tady bylo řečeno tisíckrát.
Hyundaie neznám = nebudu komentovat.

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 16:09 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Ještě k té 1,4 8V z Fobie: já teď opravdu nevím, nechci se upsat, ale nepletu se, že se jedná o ten převálečný motor z Populára? Pak byl v Tudoru, Felicii, Oktavii, eMBéčku, hundertu, 105ce, 120ce, Fávu a Felicii? Akorát ho občas přendali zpředu dozadu a pak zase zpátky a tu a tam o panáka zvedli objem? Je to pořád tohle prvorepublikové OHV?

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 úno 2005 16:18 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
Johan: ja jsem v klidu, ale nesnasim, kdyz nekdo vyklada hovadiny a dela z druhejch blbce... :?
Jo presne tak, o popularovi nevim, ale je to porad ten motor ze S1000MB, akorat na to docvakli elektroniku (vstrikovani atd., se divim, ze do toho nenaprali karbec :-))). Je to OHaVa, i kdyz do nejakych 5000rpm je to celkem jedno. Ono to stejne o moc vic netoci. Ale vykon je slabota a spotreba taky. Ja nerikam, ze to je nepouzitelny, ono to bude treba i prijemny svezeni, ze to bude tahnout odspodu, ale to mi stodvaca tahla taky :lol: rozhodne ve velkych rychlostech a na dalnici to nebude zadnej zazrak, on ten zmetec 1.6 je tak spodni hranice vykonu, kdy to jede pri dodrzovani predpisu v pohode vsude kopec nekopec.

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 102 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 73 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz