johan píše:
Majo píše:
1.4 55kW 16V ma max. krútiaci moment (126Nm) okolo 3500 ot. To nie je oproti zetecu až taký gigantický rozdiel, aby ste trochu neprispali dobu ... Myslím že hyundai dával do accentov 1.3 motor čo mal cez 60kW už pred skoro 10 rokmi.
No taky dnesni 1,6ky motory uz daaavno nemaji okolo 65 kW jako Zmetek, ale spis okolo 75 nebo i vic (nejnovejsi VW i Ford 85 kW). A to same s kroutakem, Zmetek ma tech 130 nebo 134 Nm, ale dnesni 1,6 maji bezne ke 150...
My jsme dobu nezaspali, jenom jezdime auty, ktera uz nejsou vesmes nejnovejsi. A Zmetek je na dobu sveho vzniku docela dost moderni motor, co vyrabelo v te dobe VW asi kazdy vi: 1,6 8v 55 kW, ktery pry mel tak maly papirovy vykon kvuli danim v Nemecku a na brzde bezne dosahoval o dost vetsich vykonu. Tak tahle stara VW mrcha vybec neni spatna do nejake Felicie, ale treba v Golfu nebo stare Oktavce uz to bude bida (a zejmena po nakroucenych treba 180 000 km), protoze tomu motoru se pochopitelne nelibi v otackach. Ve Felicii to do otacek ani dostat nepotrebujes, protoze ta je papirova a lehounka, s tou to krasne cvici od spodu, ale Esco neni Felcka.
Presne tak, pred takovyma 8 rokama ten zetec jeste nebyla zadna tragedie. podle toho, co jsem slysel, tak ma i hodne solidni zivotnost.
Docela me prekvapuje kritika Zmetca od cloveka, kterej vedle na foru propagoval ten prezitej socialistickej hnus 1.4 ve fabii, ktery by se mohl srovnavat s motory od forda tak nekdy ze 70./80. let.
jinak 1,6 55kW v oktavce, to je des, to muzu potvrdit, do otacek to nejde (4500rpm uz je v podstate konecna) a nedej boze, kdyz s tim clovek na dalnici v kopci zpomali.