fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 22 pro 2024 19:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 srp 2007 19:20 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 lis 2006 23:35
Příspěvky: 249
Bydliště: Hlučín
mposchl píše:
no zaclo to v podstate delat z nicehoz nic...co jinyho by to bylo...a kdyz vezmu za kolo, tak drzi, neklepe.jediny co me napada je lozisko...


Já když vzal za kolo tak klepalo a bylo to právě kvůli ložisku, že tam byla vůle a sjížděla se mnohem víc a rychle guma na tom kole, klepání mi připadá spíš bude silentblok... Ale nevim, nejsem profík :-)

_________________
minulost :-( : Ford Escort 1.6 16V MKVII 3dv. klima a vse v el.
součastnost: Alfa Romeo 156 1.9 JTd SW. Ford Ka 1.3


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 srp 2007 21:28 
Offline
Forďák

Registrován: 11 srp 2006 18:02
Příspěvky: 144
Bydliště: Loket (Karlovy Vary)
právě když je to ložisko tak by mělo mít kolo malou vůli.

_________________
Ford escort 1993 1.8 16v xr3i,červená barva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 srp 2007 23:43 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 říj 2006 12:52
Příspěvky: 517
Bydliště: Brno
kdyz to neni klepani, silentblok to urcite neni, musi to byt neco co se toci...stoipro, s rycvhlosti se i tato frekvence zvysuje...je to neco jako vrm vrm vrm vrm...ale ne vrzani..nevim ze by poloosa?to by asi ale hazelo volantem...nebo homokinetak? netusim...budu muset to nechat projet odbornika :( hlasi se nekdo? ;-)

_________________
Martin

Ford Escort 1.6 16V 1996, klima, el. okna, tonovana skla, tmave modra metaliza, alarm s DO, trippling, hladove oko, stmivac...atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 srp 2007 07:42 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
ložisko nebo homokineťák. Ložisko zpravidla dělá vrrrrrrrrrr přičemž výška toho vrčícího tónu je přímo úměrná rychlosti. A intenzita se mění s rejdem - na jednu stranu se to zesílí, na druhou slábne. Kineťák se ozývá klapavými zvuky ve větším rejdu na obě strany, směrem rovně slyšet nebývá. Ale nic není stoprocentní...

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 srp 2007 08:28 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 říj 2006 12:52
Příspěvky: 517
Bydliště: Brno
tak me to dela presne neco napul :D

EDIT:
nemel sem cas psat. me to prave dela takovy vrm vrm...jako kdyz treba vibruje diferak, jakoze narust pokles narust pokles...ale velmi rychle. doprava kdyz zatocim, je to slyset vic, doleva min. kdyz brzdim tak taky vic, pri rozjezdu zrejme lehce min. kdyz jedu rovne, je to slyset furt. hlasitejsi po delsi jizde, zrejme kdyz se neco zahreje. porad mi to ukazuje spis na to lozisko...stejne si ho sam nevymenim, takze to budu muset nechat zkusenejsimu...

_________________
Martin

Ford Escort 1.6 16V 1996, klima, el. okna, tonovana skla, tmave modra metaliza, alarm s DO, trippling, hladove oko, stmivac...atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 dub 2009 08:43 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 26 bře 2009 21:28
Příspěvky: 22
Bydliště: Mělník
mrazik píše:
džejár já mám nalítáno 140.000 Km a zadní ložiska původní. Přední měněno jen levé.

Já mám 145 000 a minulý víkend jsem měnil zadní a teď mě čeká ještě přední

_________________
Ford Escort VII
1.6 16V, 1998, El.přední okna, EL. Zrcátka, Bi-Xeony, klímatizace 4 bodové svíčky, sportovní filtry 15" 195/65, Palubní počítač by jsMach


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna ložiska
PříspěvekNapsal: 26 říj 2009 14:07 
Offline
Nováček

Registrován: 14 říj 2009 12:52
Příspěvky: 1
Výměna ložiska přední nápravy
FORD ESCORT 1.8D R.V. 1989

použité ložisko Starline LO 00687 .264

Utahovací momenty:
matice náboj kola 90 Nm a poté povolit cca 30° (musí se volně otáčet!)
otočný čep 48 - 60 Nm
šroub brzdy 58 - 62 Nm
matice tlumiče 50 Nm

Pomůcky:
drát – provázek na třmen brzdy
drát -provázek + dřevená tyčka cca 40 cm na hnací hřídel
ocelová trubka = prodlužovák goly
velké kladivo 1000g a kladivo 200g
ocelovou desku jako pracovní stůl
ocelové tyčky na vymlácení ložiska
stojánek na auto = špalek
lepidlo na šrouby Loctite modré
šroubovák 8 mm
resistin
lešenářská trubka cca 1.5 m

Nářadí:
gola 30 středová matka kola
gola 19 šrouby kola
zahnutý očkový klíč 19 + imbus 6 na tlumič
plochý klíč 19 + hasák na povolení řídící tyče
gola 17 + očkový klíč 17 na svěrný šroub otočného čepu dolního ramene

Přípravné práce:
Nové ložisko umít v benzínu od konzervačních látek a potřít provozní vazelínou na ložiska.

Postup:
- šroubovákem vypáčit zajištění středové matky kola. Povolit středovou matku (gola 30 + prodlužovák goly) a šrouby kol (19),
- zvednout vozidlo, vložit pod vůz špalek a sundat kolo,
- ze zadní strany kotouče vymontovat 2 šrouby (17) co drží celý brzdič a za drát ho někam pověsit. Sundat kotouč,
varianta: A = uvolnit matici kulového čepu řízení (17). Z boku kulového čepu přiložit velké kladivo a z druhé starny prudký úder menším kladivem. Čep musí odskočit.
varianta: B = raději jen vyšroubovat řídící tyč z kulového čepu. Odpadne mnoho případných starostí (nejde čep ven, čep se protáčí, ..).
- vyšroubovat svěrný šroub pro spodní čep na rameni (17 + torx 50) a šroubovákem uvolnit sevření a dále:
varianta A = sklepnout rameno dolů alespoň podle návodů :D poznámka: spodní rameno pěkně pruží,
varianta: B = 2m (kratší jsem neměl) lešenářská trubka vložená mezi nosník převodovky a zkrutnou tyčí, lehce zatlačit až čep vyklouzne,
- vyšroubovat středovou matku, chytnout těhlici a táhnout ji směrem ven a homokineták tlačit dovnitř, jakmile to vyjede, přivázat na poloosu i s homokinetákem dlahu (dřevěnou tyčku) a zavěsit tak aby se nalámal,
- vyjmout brzdovou hadici z objímky na tlumiči,
- vyšroubovat horní šroub tlumiče (19) a jako celek vyndat,
- ložisko je tam nalisované a drží pořádně. Staré vymlátit kladivem.
- před montáží nových ložisek řádně očistit pouzdra a hlavně dosedací plochy (Pozor: při montáži nových ložisek se uvolňovali nečistoty, které mi znečistily tukovou náplň. Takže muselo všechno ven, odstranit novou znečištěnou tukovou náplň a polepšit se). Za pomoci starého ložiska jako podložky a kladívka narazit nové ložiska do pouzder, nebo podle návodu jiných: sehnat trubku se stejným průměrem jako je vnější hrana ložiska a hnát ho tam přes ní a dávat pozor aby se nepříčilo,
- namazaná ložiska provozní vazelínou a vložíme dovnitř,
- za pomoci kladívka narazíme gufera,
- naťukáme kladívkem náboj do ložisek (Pozor na odletující nečistoty!),
- teď máme sestavený náboj, ložiska a těhlici, sestavu namontujeme zpět na auto,
- když je těhlice namontovaná zpět, našroubujeme na poloosu novou matici (je v sadě s ložisky). Utahovací moment 80 - 90 Nm (dotáhnout jako matku kol, za otáčení nábojem poklepat kladívkem – ložiska se musí usadit) poté polohu matky označíme. Matici povolíme a lehce dotahujeme až zmizí vůle v ložisku tj. povolení matky o cca 30° oproti původní poloze. Kolo se musí po dotažení lehce otáčet. Matici lehce zajistíme,
- provedeme krátkou zkušební jízdu cca. 5 km a poté zkontrolujeme:
1) teplotu náboje, která nemá být odlišná oproti druhému kolu. Pokud znatelně hřeje jsou moc utažené ložiska.
2) auto na zvedák a kolo nesmí mít znatelnou vůli v ložisku. V případě nutnosti dotáhnout,
- pokud je vše ok tak definitivně zajistíme matici.

p.s. děkuji všem autorům příspěvků z kterých jsem čerpal zkušenosti


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re:
PříspěvekNapsal: 10 bře 2010 11:43 
Offline
Nováček

Registrován: 01 čer 2008 20:45
Příspěvky: 24
Bydliště: SVK Martin
xmysak007 píše:
Já mám problém s identifikací pravý/levý... Prostě zepřédu mi to hučí.... Když zahybám doleva, tak vůůůbec a když doprava tak extrémně hodně... Nebo aby to nebylo něco jiného...
walker mě na icq strašil s nějakou nápravou bo co, ale věci který stojí hodně peněz, tak těm nevěřim a radši hledám levnější diagnozu :-D



no tak to je prave ložisko...teda zvycajne to tak byva..., skus este potriast kolesom, či tam nemas volu...ale ja by som odporucal vymenit ibedve strany...ved tie ložiska nie su az tak drahe...

_________________
Escort MK VII 1,4 75k, 1995r


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna ložiska
PříspěvekNapsal: 10 bře 2010 18:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Hezká odpověď, ale ten dotaz Xmysaka je starej skoro 3,5 roku....a dva roky ho na foru nikdo neviděl....

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna ložiska
PříspěvekNapsal: 28 bře 2012 18:55 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 čer 2007 21:52
Příspěvky: 307
Bydliště: Havlíčkuv Brod
A jak to je s ABS to se nemusí odpojovat?Myslím čidlo .A kde se odpojuje u kola ?

_________________
Ford Escort 1997,Zetec L1H,1.6 16V benzín,hatchback,ABS,klima,servo, 2 airbag,DO central,alarm,el.okna,imobilizer,přední mlhovky,15" litáky,sportovní filtr,Pioneer-Alpine,Rozpěrná tyč,Palubní počítač
http://fotoalba.centrum.cz/unewest.php?uid=10141622


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna ložiska
PříspěvekNapsal: 29 bře 2012 13:38 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Já při výměně ložiska nechávám čidlo ABS v těhlici a odpojím jen kablik na prvním konektoru co je v podběhu kola.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna ložiska
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2012 19:11 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2011 23:38
Příspěvky: 250
Bydliště: Praha 9
Jak dotáhnout ložisko na MKVII?

Jde mi o přední ložisko, jakým momentem utáhnout?

Aneb nevím, zda je tam kuličkové (cca 250 Nm) nebo kuželíkové (80-90 Nm a povolení...).

Děkuji předem za jasné vysvětlení, jsem z toho trochu zmatený.

_________________
Ford Escort 1,8 D SEDAN 1996 43kW!
Ford Escort 1,6 kombi 1996 KONEC - musel jsem ho prodat... :-(
Ford Escort 1,8 kombi 1995 prakticky konec klima okna


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna ložiska
PříspěvekNapsal: 18 kvě 2012 21:13 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2011 23:52
Příspěvky: 220
je tam dvojradove gulickove. Pred mesiacom som to menil. Dotiahnut-na fest :D

_________________
Aktualne: Mondeo Mk3 -Duratec 1,8L - 92kW liftback+LPG
Bolo: Escort Mk7-Zetec 1,6L - 66kW sedan.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna ložiska
PříspěvekNapsal: 08 bře 2013 17:24 
Offline
Nováček

Registrován: 18 říj 2010 12:03
Příspěvky: 16
Ahoj, mám asi taky problém s ložiskem v předu. Předchozí majitel to říkal.
Trochu to hučí, ale moc to neslyším. Potřeboval bych sehnat mechanika, který by to a možná něco dalšího dokázal opravit. Preferuji někoho s nižší cenou. Mohu dojet na trase ČB-Tábor-Praha
Našel jsem ložisko, které bych mu rád donesl, aby jej použil:
http://www.autotwin.cz/zbozi/96800/LOZI ... 5---1-8-TD
Půjde tam??
Bude pasovat na obě přední strany?
Mělo by být pro můj typ Escort 1.8 TD Endura r.v 1997. 66KW.
Co se kvality ložiska týká, potřebuji, aby vydrželo alespoň rok.

Auto jsem koupil za 7tis. Tak neplánuji rozsáhlé investice.
Jen ještě sháním:
Jedno kolo i s pneumatikou, kdyby někdo měl za dobrou cenu.
Hodil by se mi zvedák na výmenu kola a plastová krytka u otevírání předních dveří zevnitř.
Možná sedačky, když budou v trochu lepším stavu.
Pokud někdo má tak poptávám MEŘO, nebo olej, či levnou Bionaftu :-)
Předem díky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna ložiska
PříspěvekNapsal: 19 bře 2013 16:23 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2011 23:38
Příspěvky: 250
Bydliště: Praha 9
milalof píše:
...
Jedno kolo i s pneumatikou, kdyby někdo měl za dobrou cenu.
...
Předem díky.


Kolo 13" nebo 14"?

_________________
Ford Escort 1,8 D SEDAN 1996 43kW!
Ford Escort 1,6 kombi 1996 KONEC - musel jsem ho prodat... :-(
Ford Escort 1,8 kombi 1995 prakticky konec klima okna


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna ložiska
PříspěvekNapsal: 19 bře 2013 16:34 
Offline
Nováček

Registrován: 18 říj 2010 12:03
Příspěvky: 16
Myslím, že jsou to 13" podle Velkého Technického průkazu. Dnes večer o ještě zkontroluju.
V TP je 175/70 R 13 82T

Ta vysoká spotřeba je protože používám 13"??
Díky :shock:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna ložiska
PříspěvekNapsal: 25 bře 2013 22:31 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 lis 2011 23:38
Příspěvky: 250
Bydliště: Praha 9
milalof píše:
Myslím, že jsou to 13" podle Velkého Technického průkazu. Dnes večer o ještě zkontroluju.
V TP je 175/70 R 13 82T

Ta vysoká spotřeba je protože používám 13"??
Díky :shock:



A sháníš jedno takové i s pneu?

_________________
Ford Escort 1,8 D SEDAN 1996 43kW!
Ford Escort 1,6 kombi 1996 KONEC - musel jsem ho prodat... :-(
Ford Escort 1,8 kombi 1995 prakticky konec klima okna


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna ložiska
PříspěvekNapsal: 26 bře 2013 11:30 
Offline
Nováček

Registrován: 18 říj 2010 12:03
Příspěvky: 16
Moc se omlouvám. Nafotil jsem ty kola a všechny zkontrolovat, ale mám větší.
Na jednom foru jsem to opravil na tomto mylslím ne.
165/70 R14 ideálně all weather. Ted mám zimní..
Jinak stále scháním.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna ložiska
PříspěvekNapsal: 31 bře 2013 14:53 
Offline
Nováček

Registrován: 31 bře 2013 14:41
Příspěvky: 1
..to zadni lozisko jde vymenit nejak normalne? vsichni me odrazuji, ze se to musi nejak lisovat :roll: , ze bez dilny to neudelam :? ...pujde to? diky,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna ložiska
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2013 23:37 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
Pokud člověk ví jak na to, tak mu stačí kladívko, šroubovák a jeden klíč. Všechno jde udělat, když není člověk levý a má fantazii.

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz