fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 01 lis 2024 19:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1526 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 77  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srp 2007 11:37 
Offline
Nováček

Registrován: 16 črc 2007 22:16
Příspěvky: 8
Bydliště: brno
dik za pekny vysvetleni. nedavno jsem sehnal 195/50 ET 36 a vse OK. Uz jsi absolvoval propajeni pojistkovky nebo s tim nemas problem ?

_________________
Ford Orion 1.4 rv90 52kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Šíře pneumatik
PříspěvekNapsal: 09 zář 2007 19:43 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Celou letní sezonu jsem zkoumal výhody širší gumy. Dospěl jsem k názoru, že gumy které jsem měl letos obutý / 185/ vyhovují pro naše káry na suché a mokré cesty. V případě vyšší vrstvy vody na cestě je tato šíře pneu nevyhovující, nestačí odvádět vodu a plavou. V loni jsem měl 175 a tento problém mě nenastal. Najde se zde hodně lidí , kteří mně budou přesvědčovat , že mají ještě širší, a problém taky neměli. To si však jen namlouvají , váha našich kár není tak velká , aby přitlačila při větší šíři gumy vzorek přez vodu na podklad, to musí jo ubrat na plynu. Rozdíl mezi 175 a 185 tlaku na asfalt dělá 0,5 kg na centimetr čtvereční. Což je rozdíl jen vedle sebe jdoucího rozměru, tak si představte porovnání s 205 kou!!. Širší gumy mají větší přilnavost na suchu, ale na vodě zaostávají za užšíma. Někdo může namítat že jeho sedí perfektně, je to jen klam. Každý si změřte na těch širších, co údajně sedí , jakou mate středovou drážku nebo drážky, určitě velikosti zahradní hadice.Tak když si změříte zbytek gumy která dělá kontakt s asfaltem tak se 195 bude rovnat kontaktu 175 s menšími drážkami.
Toto není teorie ale zkušenosti přímo z Esca. Proto pro normální ježdění doporučuji šíři 175, a kdo chce pro vzhled širší , nechť pečlivě vybírá pneu s širšíma odvodovýma drážkami, a tím se vyvaruje nečekanému ustřelení na vyšší vodě. Jak jsem již psal na těch 185 jsem si nedovolil na vodě , to co na 175 kách

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2007 20:28 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
195/50 i na vodě super :wink:

Obrázek

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2007 20:49 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 led 2007 17:36
Příspěvky: 2473
Bydliště: Ostrava Poruba
dj.DEKL píše:
195/50 i na vodě super :wink:

Obrázek
mam ty samé a jsou super předevčírem při těch deštích jsem v 90Km/h vlítnul do hluboký vody a jediné co jsem pocítil že to auto trochu zbrzdilo ale stopu to drželo perfekně mohu jen doporučit

_________________
Ford Mondeo 2.0 Tdci 103kw 2012
ex Ford Escort 1.6 16v upgrade na 1.8 85kw Ghia 1997 čistokrevnej něměc tmavě zelená metla všechno v elektrice zachovalej prostě krasavec. Nově dálkáč RJ CZ KEY vystřelovací klíč
4x okna v elektrice
4x kotoučové brzdy včetně ABS
http://fotoalba.cz/alba/Escort1.6/1005144.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 zář 2007 21:12 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 pro 2006 21:03
Příspěvky: 758
Bydliště: Praha
no ja se hadat nebudu,prd o tom vim.sice ti tu muzu odprisahnout ze moje Michelin pilot exalto 15" 195/50 drzi i na vode perfektne a kdyz vyjizdim zatacku na vytocenou dvojku na mokru,tak jsou super citelny a jak vlitnu treba do kaluze tak se zariznou jak svin a strikaj vodu jak blazen.
akorat me zaujalo,jak si rekl,ze pro vzhled sirsi nez 175... :D ,s takovyma gumama s takovym profilem by me jezdeni vubec nebavilo.

_________________
Ford Escort kombi,r.v. 10/97,1.6 zetec 16v.
Seriovka jak se patri,ale umi prekvapit i silnejsi vozy:-).Zadni dil vyfuku Ulter Sport,8cm.zni to trosku jinak:-).sportovni filtr Green(no nic to nedela no:-)).pneu 15" 195/50(najednou uplne jiny auto!)Samy nesmysly,ale jako placebo efekt vynikajici.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 zář 2007 06:30 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Ford píše:
dj.DEKL píše:
195/50 i na vodě super :wink:

Obrázek
mam ty samé a jsou super předevčírem při těch deštích jsem v 90Km/h vlítnul do hluboký vody a jediné co jsem pocítil že to auto trochu zbrzdilo ale stopu to drželo perfekně mohu jen doporučit

Jo to máš pravdu, při větší vodě doporučují snížení rychlosti na 80km/hod , takže těch 90km/hod není žádný zázrak, to dokáží všechny gumy s dobrým vzorkem. Vlítni do takové kaluže 130- 140tak uletíš jak rogalo. Mám to odzkoušený na kalužovém tankodromu D1 u Velkého Meziříčí. Tam již kár s papučama / a novéma/ vyletělo na vodě. Je to jen Fyzika, tíha auta se nezvyšuje na 2 tuny, aby byl přítlak na širší gumy OK. Plácni do vody hranou ruky a pak dlaní, určitě znatelný rozdíl. A to plácnutí zrychluj, to je ta vyšší rychlost auta, a velký vzrůst odporu dlaně, a toto auto nadzvedne , a přilnavost je v p....i.

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 zář 2007 07:44 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
enjoy píše:
no ja se hadat nebudu,prd o tom vim.sice ti tu muzu odprisahnout ze moje Michelin pilot exalto 15" 195/50 drzi i na vode perfektne a kdyz vyjizdim zatacku na vytocenou dvojku na mokru,tak jsou super citelny a jak vlitnu treba do kaluze tak se zariznou jak svin a strikaj vodu jak blazen.
akorat me zaujalo,jak si rekl,ze pro vzhled sirsi nez 175... :D ,s takovyma gumama s takovym profilem by me jezdeni vubec nebavilo.

To je jen můj názor na 175 při každodením ježdění, jinak nemám nic proti 185, ty mám nyní na autě a jen tyto rozměry porovnávám a jsou ještě pro mne přijatelný. Co se týče vyšší šíře než 185 , je to každého věc, ale určitě musí počítat s větším odporem v kalužích a tím i větší pravděpodobností překvapením aqvaplaninku.
Zimní mám 155 , a to co si na nich dovolím na sněhu a břečce, to si nikdo nedovolí ani na gumě za pět litrů. Tento rozměr mám v techničáku z dojču a ti určitě věděli s čím jezdit v Alpách. Mám na autech najeto 30 let, a těch různých rozměrů mě prošlo rukama habaděj, takže si myslím, že určitý přehled mám a můžu porovnávat. Třeba mám odzkoušený, že Michelin jsou dobré gumy, ale na Feldu absolutně nevyhovující. Ne každá značka sedí na všechny auta, to pak záleží na odzkoušení , která je ta ořechová.
Osobně mně na Esco nejvíce vyhovovala letní 175 Marangoni Trio. Na suchu a vodě a hlavně ve vyšších kalužích suprová. Chtěl jsem ji letos obut ve 185 ale byla ihned vyprodaná a přitom v cenové relaci jako Firestone. Mám ji vyzkoušenou 175 v průtrži při cestě do Chorvatska, ani ťuk do volantu , že by se utrhla od asfaltu při 130km /hod na kalužích. Bafce, Meďáky a ostatní káry jsem viděl jen mizet v zrcátku, plavaly jak na surfu, tak museli dát nohu z plynu na stovku. Pár se jich nasralo , že je předjíždí Esco, ale po pár kalužích to vzdali.

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 zář 2007 08:53 
Ono to není jenom o šířce. Širší guma má nižší profil a tím pádem má do boku vyšší tuhost. A rozdíl mezi 175/65R14 a 195/50R15 (povolené rozměry na mé esco), opravdu poznat je. Jezdím na 195 a právě kvůli pohodlí půjdou pryč a dám na auto ty 175. Ono při dodržování rychlostních limitů je to stejně tak nějak jedno. Akorát bude na suchu o něco delší brzdná dráha.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 zář 2007 10:43 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
225/50 a na vodě radši jezím jen 80km/h - a to mám přezuto, ty slicky jsem vihodil :wink:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 zář 2007 11:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 13 bře 2007 22:20
Příspěvky: 232
Bydliště: SK
Úplný súhlas s Balu. Tiež mám odjazdených pár 10-ročí a tiež používam 175-ky. Na širších to vyzerá krajšie na suchu v extrémoch možno aj čosi lepšie sedia, ale kam sa ponáhľať. Pokuty sú vysoké a peňazí niet!

_________________
Escort 1,8TD Combi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 zář 2007 13:48 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
tak já mám taky 195/50 a je fakt, že když trochu víc naprší, tak na dálnici jedu tak 100 - 110 protože víc už je to msíty o tlamu. Ale na suchu jsou ty gumy k nezaplacení...

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 zář 2007 14:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 črc 2006 09:04
Příspěvky: 306
Bydliště: Olešná
Já sem jezdil na 175 a pak sem přesedla na 185 a rozdíl na suchu a na vodě nějak nepozoruju, ale když prší tak jedu radši pomalejc. Jedinej rozdíl kterej sem pozoroval tak když sem vjel do kolejí (za sucha) tak ty 185 byly takový víc neklidný. ;-)

_________________
BMW E46 320d
Suzuki GSX-R 1000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 zář 2007 16:13 
205/40 na suchu je super ale i na menším dešti je to hodně znát a když vletim do velký louže tak to docela zahází...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 zář 2007 16:33 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 zář 2005 08:55
Příspěvky: 166
Bydliště: zlínsko
já jezdím v létě na 185 a v zimě na 175, ale nechci se zastávat ani jedněch ni druhých, až tak moc to odzkoušený nemám, ale co třeba F1? nevšiml jsem si, že by za deště přezouvali na nějaké viditelně užší pneu. Jiné složení směsi, jiné drážkování, ale šířka myslím stejná a to jsou monoposty F1 dost lehký a rychlost je taky někde jinde a když prší na VC v Malajsii tak to je mazec, je mi jasné, že v F1 platí určitá pravidla a nemohou přezouvat během závodu bez omezení jak se jim líbí, ale byly doby kdy to šlo, kolikrát stála na trati voda a stejně měly monoposty sice pneu do deště, ale široké, to je jen zamyšlení, já se nechci s nikým dohadovat jestli jezdit na takových nebo makových gumách

_________________
escort combi ZETEC 1-8l E 115PS/85kW 16V 98 Ghia modrá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 zář 2007 17:32 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
pepa píše:
já jezdím v létě na 185 a v zimě na 175, ale nechci se zastávat ani jedněch ni druhých, až tak moc to odzkoušený nemám, ale co třeba F1? nevšiml jsem si, že by za deště přezouvali na nějaké viditelně užší pneu. Jiné složení směsi, jiné drážkování, ale šířka myslím stejná a to jsou monoposty F1 dost lehký a rychlost je taky někde jinde a když prší na VC v Malajsii tak to je mazec, je mi jasné, že v F1 platí určitá pravidla a nemohou přezouvat během závodu bez omezení jak se jim líbí, ale byly doby kdy to šlo, kolikrát stála na trati voda a stejně měly monoposty sice pneu do deště, ale široké, to je jen zamyšlení, já se nechci s nikým dohadovat jestli jezdit na takových nebo makových gumách

Směs z F1 by na našich kárách vydržela tak 5000km a zapoměl jsi na několikametrákový přítlak křídel . Ty dělají váhu monopostu dvakrát tak větší než ty naše hračky.

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 zář 2007 19:21 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
ted jsem o tom přítlaku zrovna chtěl napsat - navíc to drážkování je tam taky opravdu hodně důležité, ale nejsem na to žádný expert... A hlavně - my máme jedny gumy jak by řekl vodník do sucha i do vodičky, takže je jasné, že na jednom, neboddruhém to bude horší..

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 zář 2007 19:56 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Mam ty samy co dj.DEKL.A musim rict, ze se s nima citim na vode lip ,jak z 185 Pirelkama.Na snehu to beru,protoze co vyjel Zil, to PV3S nebo Tatra nevyjela,ale na vode se citim lip z sirsim rozmerem.Jedine to porovnat na stejnym aute, za stejnych podminek,proste hned prezout a zkusit.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 zář 2007 00:18 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Dovolim si vstoupit do diskuze z trochu jineho pohledu. Rozlisovat jen podle sirky gumy je podle meho jen jedna strana mince. Musime do toho zapojit kvalitu vzorku a zejmena kvalitu gumy, pak konstrukci podvozku atd.
Ano vetsine ridicum by tahle sire stacila a peli by na ni chvali stejne, jako mnozi tady. A pak jsou tady ti druzi, kteri radi prislapnou plyn, zatacky projizdeji rychleji, maji treba i vykonejsi motory a ti by s touto siri brzo polibili stromecky kolem silnice.
Zacinal jsem na Escortu s pneu 175/70 R13 a jak jsem psal jiz nekolikrat, Escort pripominal zaoceansky parnik pri prumerne bource. Naklanel se, casto pri prujezdu zatacek piskali zlomene bocnice pneumatik a dost casto predek proste nezatocil a hrnul se tvrdosijne rovne. Musel jsem tedy ubrat plyn a to mi dobre nedelalo. Velice casto se stavalo, ze na vyjezdu ze zatacky vnejsi predni kolo prokluzovalo.
Nasledoval skok na letni 195/50 R15 a to uz je jine kafe. Auto je mnohem mnohem jistejsi, naklony mnohem mensi. Auto je o neco tvrdsi, ale podle meho ne natolik, aby to bylo oznaceno na nekomfortni a reaguje vice na vyjete koleje - tady je nutne drzet pevne volant. Na suchu auto drzi neskutecne a projiydeni zatacek pod plynem je neskutecny pocit.
Skoro dve sezony jsem odjezdil na 195/45 R16 a chovani hodne podobne jako na 15", jen se moznosti posunuli trochu dale, cemuz pomohl i snizeny podvozek. Auto trochu pridalo na tvrdosti - manzelka tvrdi, ze to je tvrdy jako koza, pro me idealni.
V zime mam rozmer 185/60 R14, ale tady tezko hodnotit. Zimni gumy obecne stoji za nic jak na suchu, tak na mokru a auto mi prijde takove nemastne, neslane. Ma tendenci se naklanet a jistota je tak na pul.

A ted k tomu podstatnemu, jak to sedi na mokru. Tvrdit, ze 175 drzi stejne jako 195 je samo o sobe nesmysl. Pokud pri danem rozmeru zvysime profil gumy - coz proste musime - pak se siri 175 auto nekompromisne vyleti ze zatacky jako po masle, zatimco se siri 195 projede zatacku bez zavahani. Kazdy den pri ceste do prace, jiz nekolik let projizdim dve esicka a za jakehokoli pocasi, takze moznost srovnani mam. Jen opravdu malokdy jsem musel podstatneji ubrat za deste, to uz byl hodne silny dest. Vzdy jsem vybiral lepsi gumy - naposledy skvele Pirelli PZero Nero - a vzdy se mi ta volba osvedcila.
No teorie je hezka vec, praxe jina.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 zář 2007 07:22 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
mrazík: špatně jsi mě pochopil , 175 versus 195 bylo myšleno tak, že 195 má o moc větší odvodové drážky než 175 ka. Tím dochází k tomu , že kontaktní plocha 195 se přibližuje k 175.Nebo jinak, od šíře gumy odpočítej šířky všech podélných drážek /jedna má min. 15mm/ , a dojdeš k číslu , které se bude přibližovat k hodnotě zmiňované 175/185/ po jejim odpočtu /ta má šíři drážek poloviční/
Takže klamně jezdící na 195 jezdí ve zkutečnosti na 175 /185/ záleží na šíři drážek a jejim počtu, ale s nižším profilem a při větší boční stabilitě. Proto apeluji na tvé zkušenosti a opakuji že je třeba vybírat kvalitní gumy. V této věci by bylo dobré, jestli někdo má možnost proměřit podélné drážky gum na jednotlivých rozměrech. Bylo by to porovnání zajimavé.
Tak jse vylezl na parkoviště:
má guma 185 - /3xdrážka/ 18mm = dotyková plocha 167mm
tvá guma 195 - /2xdrážka/ 24mm = dotyková plocha 171mm /poměrem na fotce jedna 12mm, ve zkutečnosti může být těch 15 to by měla jen 165!!/
V procentech

185 - má dotykovou plochu 90% šíři gumy
195 - má dotykovou plochu 88% šíře gumy/85%při 15mm/

A čím šiřší guma tak procento dotyku se bude snižovat na úkor počtu a šířce drážek pro odvod vody.

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 zář 2007 09:06 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2005 09:53
Příspěvky: 978
Bydliště: Český Těšín
Mno balu , ale myslím si,že drážky jsou navrženy tak,aby při dané šířce,určené zátěži a předpokládané konstrukční rychlosti co nejrychleji a nejlépe dokázaly odvést vodu.Jedna guma může mít stykovou plochu větší než druhá,ale co z toho,když drážkování nedokáže vodu efektivně odvést?
Každý výrobce tvrdí,že jeho dezén je ten nej nej.

Já jsem vybíral podle testů a mám to co Karel,poklop a další.V testech na vodě byly nejlepší a nemůžu si stěžovat - tedy Fulda Carat Progresso (za necelých 1200 včetně dopravy druhý den po objednání doma) a na zimu Nokian W (kdo udělá lepší gumu na zimu než Finové ?) na doporučení kolegy,který na nich najel asi 60k a furt se eště daly.

_________________
Opel Astra Caravan Comfort 1,6 16V 2001 šedá metal. (neboli Ford Astra - viz. Částkovice 2013)
Peugeot 106 1,1 XR 1996 červenofialová metal.
____________________________________________________________________________________________________________________________
nebožtík z důvodu nerentability nutných oprav po pádu stromu - Escort 1,6 Zetec 16V Turnier CLX 1997
ABS , klima , okna elektrika , vyhřívané sklo , barva metal. State blue , interiér Raven
nebožtík krutě rozstřelen řidičkou o sousedovu bránu- Peugeot 106 1.0 1997
barva zlatá metal., imobilizér,šíbr,okna elektrika - mamčina nákupní taška


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1526 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 77  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz