fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 01 lis 2024 15:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1033 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 52  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 zář 2007 21:45 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 črc 2005 10:16
Příspěvky: 3568
Bydliště: Roztoky u Prahy
Ja mam ted 5w30 Valvoline primo se specifikaci pro Ford a zda se me motor docela hlucnej zvlaste kdyz dostane coud(klepe). Da se to nejak ovlivnit? Treba tam nalejt 10w40?

_________________
->Shnilý eskort s uřezanejma pérama a řepkový mondeo f paketu<-


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 zář 2007 21:58 
Offline
Forďák

Registrován: 12 srp 2006 10:11
Příspěvky: 216
Bydliště: Olomouc
crazyape píše:
Ja mam ted 5w30 Valvoline primo se specifikaci pro Ford a zda se me motor docela hlucnej zvlaste kdyz dostane coud(klepe). Da se to nejak ovlivnit? Treba tam nalejt 10w40?



Já teď dělal výměnu z 10W40 na 5W30.10W40-globaloil,5W30-Texaco Havoline Energy.Jezdím každý den do práce tak 10km proto jsem tam nalil tu 5W30ku.Motor je po nastartování dříve daleko tišší,lépe jde nastartovat a líp táhne od spodních otáček,takže nevím jestli si s 10W40kou pomůžeš.

_________________
ex: Ford escort CLX, 1,4i, r.v.1991,52 kw,benzín.
Fiat Brava ELX 1,6 76kw.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 zář 2007 06:37 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
To crazyape:

Kolikátou náplň 5W30 tam máš? První? Tak to ještě pár výměn 5W30 vydrž. Ono si to sedne a motor Tě bude mít rád.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 zář 2007 15:34 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 črc 2005 10:16
Příspěvky: 3568
Bydliště: Roztoky u Prahy
George V. píše:
To crazyape:

Kolikátou náplň 5W30 tam máš? První? Tak to ještě pár výměn 5W30 vydrž. Ono si to sedne a motor Tě bude mít rád.


Jojo je tam prvni, predtim tam tusil byla 5w60
Nemam tam nalejt nejakou sragoru do toho oleje?

_________________
->Shnilý eskort s uřezanejma pérama a řepkový mondeo f paketu<-


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 zář 2007 16:40 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Do oleje žádný sračky nedávej :!:

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 zář 2007 20:53 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
dj.DEKL píše:
Do oleje žádný sračky nedávej :!:


Těch vykřičníků jsi tam měl dát aspoň 10. Do oleje opravdu nic v žádném případě nedávat. :smt018

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 zář 2007 07:55 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 13 lis 2005 20:49
Příspěvky: 154
Bydliště: Brno
V servisu mi tam při první výměně dali Valvoline Durablend ( polosyntetika ). Měl jsem ho tam cca 14 000 km a dolil jsem asi 0,5 deci protože byl po 10 tisících 3 mm nad spodní ryskou a já jsem moc akorátní. Nejkratší cesty jsem jezdil cca 9 Km a nejdelší 200 km. Obvykle ale 40 - 80 km na jednu jízdu. Naprostá spokojenost. Teď ho tam mám zas.

_________________
Ford Mondeo kombi 2.0 TDCI 120 kW
Dříve: Téměř devět let spolu: Ford Escort 1,8i 16V Ghia 85kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 zář 2007 15:38 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 srp 2007 14:14
Příspěvky: 953
Bydliště: Východní Čechy
Zdar kluci..já do svýho Orijouše leju- Paramo Trysk Stabil 15W/40- protože to tam lil předchozí majitel. A prý s tím neměl žádnej problém. Sám taky žádný problémy nepozoruju.(auto mám cca 3/4roku) :wink:

Myslíte že bych to měl vyměnit? A za co? V týhle problematice se orientuju jen velmi zběžně.Tuším že v Etzoldovy je 15W/40, ale jak tu někdo psal byla jiná doba... Tak co myslíte? :?

_________________
Peugeot 206 RC...zkus mě chytit :-P
Peugeot 206 GTI <- Audi Coupe quattro <- Audi Coupe <- Ford Orion 1.6i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 zář 2007 16:24 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 říj 2006 12:52
Příspěvky: 517
Bydliště: Brno
Jarda (J) píše:
V servisu mi tam při první výměně dali Valvoline Durablend ( polosyntetika ). Měl jsem ho tam cca 14 000 km a dolil jsem asi 0,5 deci protože byl po 10 tisících 3 mm nad spodní ryskou a já jsem moc akorátní. Nejkratší cesty jsem jezdil cca 9 Km a nejdelší 200 km. Obvykle ale 40 - 80 km na jednu jízdu. Naprostá spokojenost. Teď ho tam mám zas.


ja presel na Durablend FE 5w30 kdyz sem to koupil...a muzu rict, ze se celkeove motor udobruje, myslim, ze mu chutna...spokojenost. navic za tu cenu, co mi kamarad dava, je nizsi nez VOC, tak myslim idealka.

_________________
Martin

Ford Escort 1.6 16V 1996, klima, el. okna, tonovana skla, tmave modra metaliza, alarm s DO, trippling, hladove oko, stmivac...atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 zář 2007 16:27 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 říj 2006 12:52
Příspěvky: 517
Bydliště: Brno
Marpie píše:
dj.DEKL píše:
Do oleje žádný sračky nedávej :!:


Těch vykřičníků jsi tam měl dát aspoň 10. Do oleje opravdu nic v žádném případě nedávat. :smt018


to je vec nazoru...sam jsem tam daval prisadu na uvolneni hydrostelu a nemuzu si stezovat, motoru to zatim neuskodilo (najeto cca 11k), trochu se stisil atd...zitra menim opet (radeji menim casteji nez to natahovat, ta petistovka me nespasi) a uz tam nic davat nebudu, ale myslim, ze aditiva (treatmenty apod.) od stejneho vyrobce nemuzou uskodit...tim nemyslim koupit tu vec co davaji v reklamach, ze najedes 10k bez oleje a motor bude jako novej ;-) ale prosim nekamenujte me...

_________________
Martin

Ford Escort 1.6 16V 1996, klima, el. okna, tonovana skla, tmave modra metaliza, alarm s DO, trippling, hladove oko, stmivac...atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 zář 2007 06:52 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
Můj ropný escortík jezdil u předchozího majitele 100 000km na 15w40 castrol srágoru - starty v zimě katastrofa, líné odspodu, hlučnost hrozná. Vypláchl jsem motor přípravkem od Ekolube za 150,- a dal 10w40 a po 10 000km 5w40 a je to nádhera i bez přísad do oleje - radši dejte lepší olej a všecko vám uvolní uplně stejně jak aditiva - já si myslím že to udělá spíš i líp a hlavně bez rizik. Spotřeba spadla o půl litru, je to tiché a skoro jak nové a je to jen olejem. Takže opravdu se přikláním k názoru nepřidávat do oleje ale radši dát třeba plnou syntetiku a s větším viskozitním indexem(samozřejmě dle specifikací které jsou předepsány).

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 říj 2007 21:18 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Pedros píše:
Můj ropný escortík jezdil u předchozího majitele 100 000km na 15w40 castrol srágoru - starty v zimě katastrofa, líné odspodu, hlučnost hrozná. Vypláchl jsem motor přípravkem od Ekolube za 150,- a dal 10w40 a po 10 000km 5w40 a je to nádhera i bez přísad do oleje - radši dejte lepší olej a všecko vám uvolní uplně stejně jak aditiva - já si myslím že to udělá spíš i líp a hlavně bez rizik. Spotřeba spadla o půl litru, je to tiché a skoro jak nové a je to jen olejem. Takže opravdu se přikláním k názoru nepřidávat do oleje ale radši dát třeba plnou syntetiku a s větším viskozitním indexem(samozřejmě dle specifikací které jsou předepsány).


takže dotaz č 1.proč si vyplachoval motor?
dotaz č 2 vysvetli mi pojem plná syntetika?

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2007 08:14 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
Vyplachoval jsem vyloženě pro jistotu aby tam polosynťa něco nerozpustila moc naráz po minerálu a neucpal mi nějaký uvolněný chuchvalec třeba mazací kanál a nazdar motore. Takže jsem vypláchl přípravkem od Valvoline který není až tak moc rozpouštěcí aby uvolnil i lakové úsady (kladné) ale sebral karbony a kaly co tam po provozech na minerál zbyly. Dá se to do ohřátého oleje před výměnou a nechá asi 5 minut na volnoběh a vypustit. Tekla fakt velmi solidní černá břečka. Jinak plná syntetika znamená olej plně syntetický, tudíž ne na minerálním základě. Ale pokud tam dáš třeba značkový olej viskozity 5w40 může to být klidně polo i plná - nemá vliv na kvalitu pro dotyčný motor. Na tu má vliv třída třeba A3/B3 a jeho doba skladování. Už to tu určitě někde bylo řečeno - sorry že jsem se tak rozjel :-D

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2007 09:21 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Dnes všechny oleje i ty nejvetší srajdy včetně hypernova 15w40 mají v sobě aditiva pro rozpouštění bordelu a pro to aby se bordel neusazoval někde kde nemá tudíž výplach motoru je zbytečnost.

Jinak bych vám rád objastnil pojem plná syntetika a nebo 100% syntetika-je to pouze reklamní blafáček protože v každým oleji je část oleje ropného(minerálního) kůli jeho malé ceně.I když by se někdo snažil udělat olej 100% syntetický tak to nejde protože aditiva se nerozpouští v syntetických olejí(esterových) ale v ropném oleji(mc,hydrokrakové)

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2007 09:52 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
Pravdu díš, prostě důležitá je viskozotní a výkonová klasifikace a ne popis plně nebo částečně syntetický nebo hydrokrakový. Vybrat viskozitu která splňuje výkonovou normu a je to.

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2007 10:26 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
a hlavně bych na oleji nikdy nešetřil.

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2007 10:39 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
dá se ušetřit i bez rizika - samozřejmě tam nenaliju starline a podobné nádhery(to vydrží mít požadované vlastnosti tak 2-3000km) ale dá se koupit třeba texaco havoline ultra 5w40 A3/B4,B4 po 165/litr vč. dph a to už není co pokazit.

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2007 10:56 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Tak jest.

Trošku z jiného soudku. U mého "dvorního" automechanika teď probíhá jeden zajímavý experiment. Jedmomu mému kamarádovi s Fordem Mondeo 1,8TD, r.v. asi 1995 byl vyměněn olej a místo polosyntetiky 10W40 byl natankován olej 5W30 ACEA A1/B1 Texaco Energy. Tak jsem zvědavej, jak to dopadne. Každopádně dám vědět, určitě to někoho z vás může zajímat...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2007 10:59 
Offline
Forďák

Registrován: 07 kvě 2007 09:06
Příspěvky: 218
Bydliště: Hodonín
co tam bylo za 10w40?

_________________
Escort combi 1.8D r.95 - bez výbavy ale nežere a odveze :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2007 11:10 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Taky nějaký Texaco, ale to je nepodstatné. Tady je problém změny specifikace ACEA oleje z A3/B3 na A1/B1, přičemž olej ACEA A3/B3 je předepsán výrobcem pro tento typ a ročník vozu.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1033 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 52  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz