Wizzy píše:
V chladícím systému těžko vznikne takhle z aprovozu podtlak, to spíš naopak. (jasně, při chladuntí motoru a současně i chladícího média ono zmenšuje svůj objem, takže trošku tam vzniknout může, ale to je tak pomalý proces, že je to zanedbatelné). Pokud kapalina nikde neuniká - ať už ven, nebo do oleje či do spalovacího prostoru - tak mi to skoro přijde jako, že to manželka někde uvařila a část chladiva se vyvařila ven, pak to jezdilo s malým množstvím kapaliny, která při otevření nádržky vyvřela ven a pak natekla zpět. (mimochodem to okamžité dolití byl tak trochu hazard, kdyby byl motor rozpálený víc, tak hrozí prasknutí bloku a podobné legrace).
Určitě bych se zaměřil na věci, které to přehřátí mohly způsobit - termostat a ventilátor na chladiči. Ten termostat bych možná vyměnil preventivně rovnou, stojí tři kila a výměnu zvládne za půl hodinky na parkovišti i laik. Kontrola větráku je takvy jednoduchá - odpojit kablík od termospínače, konektor zkratovat a přiu zapnutém zapalování se musí větrák roztočit.
Asi bych na tebe dal, kdyby se to opakovalo. Problém je ten, že teplota je v pořádku, ventilátor u toho přehřátí běžel taky, myslím že v té době bylo opravdu vody málo. Co mě překvapuje, že po dolití se opakovala stejná věc. Po 16 km nádržka prázdná a po otevření - byl tam opravdu přetlak - se opět naplnila vodou nad maximum a tak zůstala. Kam se ten cca litr a půl ztrácí, je mi záhadou. Jako by došlo k vysávání nádobky, ale okruh by byl někde ucpanej. Pak je zase divný, že termostat na těch 16 km v pohodě drží teplotu mezi O a R bez výkyvů. Motorům fakt nehovim, spíš si logicky odvozuju.