fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 20:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 05 lis 2007 14:46 
Offline
Nováček

Registrován: 25 čer 2007 07:08
Příspěvky: 19
Bydliště: Mimoň
a hromady chybějící vody? Nejdřív jsem si všiml, že u escorta teplota leze výš - k A. U druhé jízdy už k červenýmu. V nádobce v tu domu při kontrole žádná voda nebyla a když jsem jí pootevřel, začala se za velkýho bublání voda vracet až jí bylo k maximu a hned zase utekla. Dolil jsem tam 2 a půl litru chladící směsi. a pokračoval v cestě bez problémů. Za studena byl stav normální. Jezdí s tím manželka, tudíž další chování po dolití bude těžko popsatelný, spíš jestli někdo hned neví, vo co go. Díky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 lis 2007 08:35 
Offline
Nováček

Registrován: 25 čer 2007 07:08
Příspěvky: 19
Bydliště: Mimoň
tak po 16 odjetých km v nádobce nic, po otevření přitekla veškerá voda. Jinak topí bez problémů a teplota mezi O a R bez výkyvů. Pro mě je to záhada. :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 lis 2007 08:48 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
V chladícím systému těžko vznikne takhle z aprovozu podtlak, to spíš naopak. (jasně, při chladuntí motoru a současně i chladícího média ono zmenšuje svůj objem, takže trošku tam vzniknout může, ale to je tak pomalý proces, že je to zanedbatelné). Pokud kapalina nikde neuniká - ať už ven, nebo do oleje či do spalovacího prostoru - tak mi to skoro přijde jako, že to manželka někde uvařila a část chladiva se vyvařila ven, pak to jezdilo s malým množstvím kapaliny, která při otevření nádržky vyvřela ven a pak natekla zpět. (mimochodem to okamžité dolití byl tak trochu hazard, kdyby byl motor rozpálený víc, tak hrozí prasknutí bloku a podobné legrace).
Určitě bych se zaměřil na věci, které to přehřátí mohly způsobit - termostat a ventilátor na chladiči. Ten termostat bych možná vyměnil preventivně rovnou, stojí tři kila a výměnu zvládne za půl hodinky na parkovišti i laik. Kontrola větráku je takvy jednoduchá - odpojit kablík od termospínače, konektor zkratovat a přiu zapnutém zapalování se musí větrák roztočit.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 lis 2007 10:06 
Offline
Nováček

Registrován: 25 čer 2007 07:08
Příspěvky: 19
Bydliště: Mimoň
Wizzy píše:
V chladícím systému těžko vznikne takhle z aprovozu podtlak, to spíš naopak. (jasně, při chladuntí motoru a současně i chladícího média ono zmenšuje svůj objem, takže trošku tam vzniknout může, ale to je tak pomalý proces, že je to zanedbatelné). Pokud kapalina nikde neuniká - ať už ven, nebo do oleje či do spalovacího prostoru - tak mi to skoro přijde jako, že to manželka někde uvařila a část chladiva se vyvařila ven, pak to jezdilo s malým množstvím kapaliny, která při otevření nádržky vyvřela ven a pak natekla zpět. (mimochodem to okamžité dolití byl tak trochu hazard, kdyby byl motor rozpálený víc, tak hrozí prasknutí bloku a podobné legrace).
Určitě bych se zaměřil na věci, které to přehřátí mohly způsobit - termostat a ventilátor na chladiči. Ten termostat bych možná vyměnil preventivně rovnou, stojí tři kila a výměnu zvládne za půl hodinky na parkovišti i laik. Kontrola větráku je takvy jednoduchá - odpojit kablík od termospínače, konektor zkratovat a přiu zapnutém zapalování se musí větrák roztočit.
Asi bych na tebe dal, kdyby se to opakovalo. Problém je ten, že teplota je v pořádku, ventilátor u toho přehřátí běžel taky, myslím že v té době bylo opravdu vody málo. Co mě překvapuje, že po dolití se opakovala stejná věc. Po 16 km nádržka prázdná a po otevření - byl tam opravdu přetlak - se opět naplnila vodou nad maximum a tak zůstala. Kam se ten cca litr a půl ztrácí, je mi záhadou. Jako by došlo k vysávání nádobky, ale okruh by byl někde ucpanej. Pak je zase divný, že termostat na těch 16 km v pohodě drží teplotu mezi O a R bez výkyvů. Motorům fakt nehovim, spíš si logicky odvozuju.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2007 08:52 
Offline
Nováček

Registrován: 25 čer 2007 07:08
Příspěvky: 19
Bydliště: Mimoň
tak pokud má někdo takový příznaky - i když to není vidět ve voleji nebo v kouři, je to prasklý těsnění pod hlavou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2007 08:57 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Podtlak i přetlak svědčí o tom , že to těsní. :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2007 11:10 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 08 kvě 2007 21:07
Příspěvky: 22
Bydliště: Přerov
ja nevim ale osobne bych tipl ze tam mas nekde vzduchovou bublinu a tim padem bych sel po vodni pumpe ze ti to spatne cirkuluje a neodvzdusni se ti to

_________________
fricek - ford escort 97-z tec 16v, 2x airbag, ABS, servo, klimu a okna v elektrice zapomněli dát
zvl. znamení - bílý pátý dveře na lila barvě
ford fiesta 1.1 r.90 světle modrá karbec, třídvéř.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2007 12:00 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
já bych to viděl na to těsnění pod hlavou, to co napsal balu myslel nejspíš ze srandy :)

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2007 13:25 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Při ruplým těsnění by v chladícím okruhu byl spíš přetlak, ne? (typické bublání do nádržky)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2007 13:31 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
no právě se mu něco takového děje - když otevře víčko, tak mu tam nabuble voda....

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2007 13:53 
Offline
Nováček

Registrován: 25 čer 2007 07:08
Příspěvky: 19
Bydliště: Mimoň
LeMans píše:
no právě se mu něco takového děje - když otevře víčko, tak mu tam nabuble voda....
jj kluci, v servisu to po zahřátí hodili do vysokých otáček a voda se začala valit z expanzky. Při zavřený expanzce pro změnu voda zmizela v rozvodech a po otevření se navalila do expanzky. Stejný to měl šéf servisu ve služební fildě a bylo to ono těsnění. Nějaký čas jezdil s otevřenou expanzkou, ale protože se to zhoršovalo, musel těsnění beztak vyměnit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 lis 2007 20:58 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
balu píše:
Podtlak i přetlak svědčí o tom , že to těsní. :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Balu, nemusí, drřži mi přetlak asi 30 min, možná dýl a přesto teče (teklo)

http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=13433
Taky se mi po otevření nádobky maličko kapaliny vrátí, ale je to kvůli přetlaku - jelikož je kapalina těžko stlačitelná tak to zmizí jen tak co se nafouknou hadice (i tak je to cca 2dcl :shock: ) Když povolím mám opět MAX. :!:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2007 13:43 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 dub 2007 12:20
Příspěvky: 75
Bydliště: Brno
Podle mě to není podtlak, ale přetlak a jediný co mě napadá je ruplý těsnění pod hlavou, plyn část vody vytlačí okolo víčka a jinudy ven, pak se nacpe nahoru do nádržky a natlačí vodu do bloku..
Doufám, že jsi se držel dobré rady otvírat nádržku pomalu, jinak byla docela klika, že ti to nechrstlo do obličeje...
Mimochodem, nemělo by víčko nádržky podtlak/přetlak vyrovnávat (za tepla tam musí být mírný přetlak aby se voda vařila při větší teplotě) ? Aspoň teda na Rapidu :roll: to tak mám..

_________________
Obrázek Ford Focus 2.0i :: 130 PS :: Magnum grey


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 lis 2007 07:33 
Offline
Nováček

Registrován: 25 čer 2007 07:08
Příspěvky: 19
Bydliště: Mimoň
Medved09 píše:
Podle mě to není podtlak, ale přetlak a jediný co mě napadá je ruplý těsnění pod hlavou, plyn část vody vytlačí okolo víčka a jinudy ven, pak se nacpe nahoru do nádržky a natlačí vodu do bloku..
Doufám, že jsi se držel dobré rady otvírat nádržku pomalu, jinak byla docela klika, že ti to nechrstlo do obličeje...
Mimochodem, nemělo by víčko nádržky podtlak/přetlak vyrovnávat (za tepla tam musí být mírný přetlak aby se voda vařila při větší teplotě) ? Aspoň teda na Rapidu :roll: to tak mám..

všechno je ok - těsnění pod hlavou vyměněný, akorát po zapojení kabelů mi zůstávalo svítit ABS. Neměli se k tomu, ale doporučil jsem jim po zkušenostech tady, co maj dělat a vše ok. Zmetek pude z baráku. Už mě stál letos 10 litrů


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 58 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz