já se toho nebojím, jen jsem chtěl vědět co a jak- víc hlav víc ví, -prostě osobní názor. vím že některé otázky ,pro toho kdo už rozdělal X motorů, mu můžou připadat stupidní . dělám to poprvé a zajímá mě to- proto tady snad to fórum je, ne ?
díky chlapi za rady , povedlo se .
teď jsem přišel z dílny, hlava sundaná a můžu se podělit o zkušenosti.
šlo to pěkně přesně podle toho manuálu Hlava válců - demontáž , montáž , který je na fóru ke ztažení.
nejdříve jsem sundal chladič, uhnul do prava a sundal nárazník - (mám raději víc místa) - potom šlo ven čerpadlo serva a alternátor(chci dělat uhlíky a ložiska, tak šel ven)
no a najednou je tu místa k pohledání . kdo máte klimu , tak kompresor nemusí dolů , je tady díra skrz držák kompresoru. - odšrouboval jsem zátku pro aretační trn klikového hřídele
nastavil HÚ u prvního a čtvtého válce - zašrouboval aretační trn
zastrčil vrták do ozubeného kola čerpadla (v manuále bylo psáno kolo natočte na 11 hodin - já to mám spíš ve dvanáct a je to přesně 6 vrták -čerpadlo Lucas- ne jak psali 9,5)
pak jsem uříznul 20 cm pětky pásoviny a vložil jako aretační pravítko do drážky vačkového hřídele na pravé straně. šlo to úplně parádně na desetiny to sedlo.
potom šli dolů kladky , řemen a ozubené kolo vačky
taky odšroubovat výfukové potrubí od turba a všechny ty věci co jsou přidělaný na hlavu dle manuálu.
aaaa- hlavu oddělat a je fuč
hlavu položit na ponk a prohlédnout a zjistit škody
a tady je krásně vidět , jak je propálená vložka spalovací komory u prvního válce-vlevo (otvor uprostřed nad ventilama)
jak říkal Walker - učebnicovej příklad, když kape vstřik
a tady je vidět jak trpěl první píst- chudák je pěkně zakarbonovanej(naštěstí přežil)