fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 06 říj 2024 06:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 02 úno 2008 18:34 
Offline
Nováček

Registrován: 10 srp 2007 10:09
Příspěvky: 49
Bydliště: Pardubice
to : Catrr, Walker

chtěl jsem se zeptat, v servisu mi říkali, že po sundání hlavy, ji mám nechat přebrousit.
Jinak , že to skoro pokaždé u diesela teče.
ale v té servisní knize je napsané - hlavu válců nesmíme zarovnávat.
jinak vyměnit.
co doporučujete, jaké s tím máte zkušenosti a váš názor.

_________________
Dali - 97 Esco , combi Ghia 1.8 TD , 66 kW


Naposledy upravil Dalin dne 03 úno 2008 12:52, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 úno 2008 19:03 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Oni to pisou proto,ze se zmensi a mela by se dat jinsi sila tesneni.Praxe je ale jina.Sundana hlava jde prebrousit lehce pokud je odstrojena a je nachystana bruska nebo freza,jinak staci i premerit rovinnost.To prebrouseni je otazka pul hodiny.A pokud tu hlavu celou generalkujes ,tak ja osobne bych ji srovnal.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 úno 2008 23:08 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
[quote="Dalin"]to : Catrr, Walker

chtěl jsem se zeptat, v servisu mi říkali, že po sundání hlavy, ji mám nechat přebrousit.
Jinak , že to skoro pokaždé u diesela teče.
ale v té servisní knize je napsané - hlavu válců nesmíme zarovnávat.
jinak vyměnit.
co doporučujete, jaké s tím máte zkušenosti a váš názor.[/quote Chtělo by to se s nima dohodnout,aby nejdříve zjistili co s ní je,zda je zkřížená a podobně,podle toho Tě pak maj informovat co a jak a zda s tím souhlasíš a jak to bude drahé.Většinou se to sráží nepatrně, zase záleží jak je skřivená a oni už ví jaké těsnění dodaj nech to na nich.Neboj se toho.Jo a není to ruční stroj.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 úno 2008 00:27 
Offline
Nováček

Registrován: 10 srp 2007 10:09
Příspěvky: 49
Bydliště: Pardubice
já se toho nebojím, jen jsem chtěl vědět co a jak- víc hlav víc ví, -prostě osobní názor. vím že některé otázky ,pro toho kdo už rozdělal X motorů, mu můžou připadat stupidní . dělám to poprvé a zajímá mě to- proto tady snad to fórum je, ne ?

díky chlapi za rady , povedlo se .

teď jsem přišel z dílny, hlava sundaná a můžu se podělit o zkušenosti.
šlo to pěkně přesně podle toho manuálu Hlava válců - demontáž , montáž , který je na fóru ke ztažení.

nejdříve jsem sundal chladič, uhnul do prava a sundal nárazník - (mám raději víc místa) - potom šlo ven čerpadlo serva a alternátor(chci dělat uhlíky a ložiska, tak šel ven)
Obrázek
no a najednou je tu místa k pohledání . kdo máte klimu , tak kompresor nemusí dolů , je tady díra skrz držák kompresoru. - odšrouboval jsem zátku pro aretační trn klikového hřídele Obrázek
nastavil HÚ u prvního a čtvtého válce - zašrouboval aretační trn Obrázek
zastrčil vrták do ozubeného kola čerpadla (v manuále bylo psáno kolo natočte na 11 hodin - já to mám spíš ve dvanáct a je to přesně 6 vrták -čerpadlo Lucas- ne jak psali 9,5)
Obrázek
pak jsem uříznul 20 cm pětky pásoviny a vložil jako aretační pravítko do drážky vačkového hřídele na pravé straně. šlo to úplně parádně na desetiny to sedlo.
Obrázek
potom šli dolů kladky , řemen a ozubené kolo vačky
Obrázek
taky odšroubovat výfukové potrubí od turba a všechny ty věci co jsou přidělaný na hlavu dle manuálu.
aaaa- hlavu oddělat a je fuč
Obrázek
hlavu položit na ponk a prohlédnout a zjistit škody
Obrázek
a tady je krásně vidět , jak je propálená vložka spalovací komory u prvního válce-vlevo (otvor uprostřed nad ventilama)
ObrázekObrázek
jak říkal Walker - učebnicovej příklad, když kape vstřik
a tady je vidět jak trpěl první píst- chudák je pěkně zakarbonovanej(naštěstí přežil)
Obrázek

_________________
Dali - 97 Esco , combi Ghia 1.8 TD , 66 kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 úno 2008 15:14 
Offline
Nováček

Registrován: 10 srp 2007 10:09
Příspěvky: 49
Bydliště: Pardubice
potřebuj poradit co se týče výběru těsnění. dle obrázku na těsnění jsou dole uprostřed tři zoubky.
na co si dát pozor, jakou značku , tvrdost , atd ???
Obrázek

_________________
Dali - 97 Esco , combi Ghia 1.8 TD , 66 kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 úno 2008 15:58 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
nad čím špekuluješ kup těsnění které má tři zoubky.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 úno 2008 16:07 
Offline
Nováček

Registrován: 10 srp 2007 10:09
Příspěvky: 49
Bydliště: Pardubice
catrr píše:
nad čím špekuluješ kup těsnění které má tři zoubky.


někdo mi radil, že některý jsou měkčí a ty jsou lepší na těsnění - tak se ptám ? kolik stojí takový těsnění ?

_________________
Dali - 97 Esco , combi Ghia 1.8 TD , 66 kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 úno 2008 18:18 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
na takvé rady zapomen běž a kup ze třema vroubkama a utáhni hlavně hlavu v pořadí jak má být a také momentem.Jinak okolo 1000 kč

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 úno 2008 09:30 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 lis 2006 00:28
Příspěvky: 431
Bydliště: P9
Pekna fotoreportaz, jen tak dal. Jinak, ty vlozky spalovaci komory jdou vymenit?Jak se to provede?Kdyz uz mas dole rozvodaky a celkove dobry pristup zkontroluj si tesneni hrideli, rekl bych ze ti to nekde sakne stejne jako me.

_________________
VW Sharan 1,9TDi 85kW ´05 - Z bláta do louže.
(stále také Ford Mondeo MKII 1,8TD Estate ´99 - Vyrobeno v pátek 13. Po 210tkm znovu v záběhu-1/6/2017 bude konečně sbohem a šáteček(267tkm) & Toyota Avensis Wagon 1.6 '99 - ver. 神風 )
(dříve Ford Escort MKIV 1,8D Estate 3-door-Tatra Sound System ´89 ; VW Transporter T3 1,6´87 - Boxer; Škoda 120´87 - Papouch; Škoda 110 ´77 - Kam hlava tam volant, Jaj!)
Moje fotonávody (nejen k Mondeu MKII 1.8TD): viewtopic.php?f=66&t=27763


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 úno 2008 23:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 13 črc 2007 14:07
Příspěvky: 64
Bydliště: praha
když už máš hlavu dole a chceš si být jistý, tak ji nech nafouknout, jestli není někde prasklá.
Osobně jsem u 1.8 TD měnil těsnění pod hlavou a neteče, voda ani olej nemizí.

_________________
Ford Sierra 1.8 TD Bílá zmije rv.92 - historie (od 9.12.2010)
Ford Mondeo 2.0 16V rv.94 - historie (od 7.10.2011)
Ford Scorpio 2.0 16V rv.91 - historie
Ford Scorpio 2.0 8V rv.88 - historie


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 úno 2008 23:57 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 13 črc 2007 14:07
Příspěvky: 64
Bydliště: praha
pozn. - výměna těsnění proběhla bez broušení hlavy

_________________
Ford Sierra 1.8 TD Bílá zmije rv.92 - historie (od 9.12.2010)
Ford Mondeo 2.0 16V rv.94 - historie (od 7.10.2011)
Ford Scorpio 2.0 16V rv.91 - historie
Ford Scorpio 2.0 8V rv.88 - historie


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz