fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 10 led 2025 01:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: prasklý rozvodový řemen
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2008 15:31 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 08 úno 2008 20:54
Příspěvky: 3
Bydliště: Jeseník
Zdravím, tak mi praskl rozvoďák, mechanik konstatloval že je popraskaná vačka, ventily pozohýbané....tak se chci zeptat jestli někdo neví za kolik se dá sehnat jiný motor nebo kolik by stála výměna hlavy...

_________________
Ford Escort 1,8D, 1996,44kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2008 16:15 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
Mám motor z 91. za 5000,- Je vyndaný z pojízdného auta asi měsíc.

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 kvě 2008 18:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 lis 2005 16:49
Příspěvky: 307
Bydliště: kousek od Jaroměře
Nedávno mě to potkalo taky :evil: ,nová vačka stojí k 5000,-kč měl jsem 5 ventilů na výměnu celkem oprava stála 10000,-kč :roll: :lol:

_________________
Ford escort 1.8 TD kombi 66KW rv.98
Toyota corola 1.6 GTI rv.90
Ford Fiesta 1,1 5DV rv.92
Hyundai matrix 1.6 rv.05
--------------------------------
citroen C3 picaso 1,6 rv.12


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2008 21:04 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
mě by zajímalo, proč vám rozvoďák prasknul.
Kolik měl najeto, jestli to bylo za mrazu, při rozjezdu, při hladké jízdě.
Prasklý řemen rozvodů je moje malinká noční můra.... :smt102

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2008 21:20 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 lis 2005 16:49
Příspěvky: 307
Bydliště: kousek od Jaroměře
nate- měl majeto 5000km po výměně, :twisted: prasknul když jsem zpozoroval kolonu tak tak jsem vyřadil a dojížděl na volnoběh.Rozžnuly se kontrolky a už to bylo. :roll: Následovala kontrola databáze forďáku a odtah dom.

_________________
Ford escort 1.8 TD kombi 66KW rv.98
Toyota corola 1.6 GTI rv.90
Ford Fiesta 1,1 5DV rv.92
Hyundai matrix 1.6 rv.05
--------------------------------
citroen C3 picaso 1,6 rv.12


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2008 21:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
jestli jsi za tu výměnu někomu platil, měl bys mu to votřískat o čumák....

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2008 21:35 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 lis 2005 16:49
Příspěvky: 307
Bydliště: kousek od Jaroměře
to máš těžký :twisted: kamarád je kamarád ale ... :roll:

_________________
Ford escort 1.8 TD kombi 66KW rv.98
Toyota corola 1.6 GTI rv.90
Ford Fiesta 1,1 5DV rv.92
Hyundai matrix 1.6 rv.05
--------------------------------
citroen C3 picaso 1,6 rv.12


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2008 23:49 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2412
Bydliště: CZurakistan
Důvodů proč praskne rozvoďák je tolik, že jen je všehny vypsat by bylo na dost dlouho....od závad na ventilech, přidřený vačce atd. způsobených vlastním motorem, až po závady způsobené neúdržbou, přejížděním intervalů výměny až po nevhodnou montáž...což byl asi důvod toho prasknutí po 5000km....on stačí nevhodnej způsob pomáhání si nasadit řemen šroubovákem a pod. Přitom je postup velice jednoduchej...základní pravidlo je že řemen musí jít nasadit holejma rukama a napínací kladky jsou nasazený i s pružinama jako první, páč pak se tam špatně dávaj, a vnikaj maléry na řemenech pomocí různě sjetejch nástrojů při montáži těch pružinek po nasazení řemenů...tedy nasadím kladky na volno bez řemenů, vcelku snadno i rukou nasadím pružinky, pak je vklidu stlačím tak jak to jen jde na doraz, takže nic nenapínaj a dotáhnu je v týhle pozici...nasadím rukama řemeny a uvolním šrouby na kladkách tak že se přes svou vlastní sílu pružinek (která není nijak velká) dopnou...dotáhnu lehce aby se nehly, párkrát proto čím rukou motor, a zase je povolím a znovu dotáhnu(pro sichr, kdyby si to teprve pořádně sedlo...při tom se samozřejmě skontroluje nastavení vůči HÚ jak vačky tak na čerpadle....a pak je klid....druhou vadou je to, že pro mnohé jsou rozvody svátost, tak se jich bojí dotknout aby se něco nestalo...a přitom můžou být ty řemeny zrovna volný a likvidujou se trháním ve vůli, ktrerou by neměly mít....a přitom by stačilo zase jen povolit a dotáhnout ty dopínací kladky (což by se mělo aspoň jednou v polovině intervalu udělat)...určitě se najde oponent, kterej mi tohle bude vyvracet, ale já to takhle dělám a zatím mám pokoj...radši řemeny dopnout tou nevelkou silou pružinky, než aby se mi volný škubaly až se přervou....jako automatický považuju při výměně rozvodů výměnu všech kladek s řemeny, pouhá výměna řemenů samotných je zadělání si na průser... a teď k dotazu opravy hlavy....vačka jde koupit nová od 3k až tuším k 11k (nejvyšší cena co jsem na vlastní uši slyšel), jetá je tak okolo litru až 1,5k....největším problémem jsou však vačkový třmeny co vačku drží v lágrech...ty sehnat je dost problém, protože jsou součástí hlavy a nikdo je z dobrý hlavy jentak neprodá, protože by mu hlava zbyla coby neprodejnej kus....kompletní funkční hlavy se už bohužel moc neliší od cen celých motorů, protože opět zbyde vceku bezcenný blok a z ceny celého motoru lze odečíst tak cenu klikovky a maximálně ojnic...takže celá hlava se obvykle pohybuje kolem 4-5K....což je zrovna cena Skaldalova motoru...výhodou výměny hlavy (při nepoškození spodku motoru) je snazší montáž a zachování původního čísla motoru...jinak já osobně bych vyměnil rozvody i u případného jiného motoru, protože nechci riskovat podobnou věc vbrzku znovu...případná repase původní hlavy pokud není sama o sobě poškozená vyjde tak okolo 4k...(výměna všech osmi ventilů za nové včetně vodítek a gufer a jejich zabroušení...takže sumárně to máme 4k hlava + 3,5k sadu rozvodů,těsnění pod hlavu + jiný vymezovací podložky a drobný věci okolo a je to na 10k...s tím že hlava je jako nová...nebo podobnej peníz s tím že se použije hlava "jetá"...nebo za 5k motor od Skaldy + cena nových rozvodů a případný přepis motoru na evidenci vozidel...což vychází opět podobně.....šmarjá to jsem dlouhej....kdo to dočetl až sem, tak toho to fakt zajímá.... :D :D

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2008 07:40 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 13 bře 2007 22:20
Příspěvky: 232
Bydliště: SK
Walker - dobre si to napísal /skoro ako keby som ti to sám diktoval/, no na konci ma zarazil ten prepis motora na polícii. U vás sa to ešte robí?
U nás sa už vôbec neeviduje číslo motora v dokladoch, uvádzajú len typ.

_________________
Escort 1,8TD Combi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2008 10:33 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2007 00:00
Příspěvky: 68
Bydliště: Náchod
Mě se vylágrovala napínací kladka a schodila rozvodový řemen. Kladka měla natočeno 35tis. Km.
A to jsem poctivě každých 10 tis kontroloval napnutí kladky. Proto bych doporučoval, když budete z nějakého důvodu sundávat rozvoďák třeba po 10 tis. od výměny. Dejte vždy novou napínací kladku. Je to tiž plastová a asi nic moc nevydrží!

_________________
(escort 1.8 TurboD 51KW , 12/1997)-bývávalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2008 14:49 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
jen pro kontrolu, udělal jsem jednou na jetej rozvodák tonáž,připnul jsem na něj 200L.sud s naftou,a nechal něco přes měsíc na docela drsnym háku ,a vydržel.Tak si myslím že rupne jen pokud je špatná montáž neb přetažení km pro výměnu když to nevydrží už ty ozubený zoub.a přeskočí neb kladky.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2008 21:22 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 02 led 2008 12:03
Příspěvky: 1189
Bydliště: Hořovice okr.Beroun
Mne odesla po 2 tisicich km po výmene ta ozubena kladka,asi to byl zmetek a bezela nasucho,ohla se a ten remen se ubrusoval o ten kryt,kdys sem si toho vsim tak byl o tretinu ubrousenej,ted kdys kontroluju olej tak kouknu pod ten kryt na ty remeny,coz je tak kazdych 500 km.

_________________
Ford fiesta ST 150
Ford escort XR3i cabrio 96kw r.v.1993,hudba 8 repro 2000 watu.
Už ji nemám,šla do světa:Ford fiesta 5D 1.3i duratec 51kw r.v. 2005,hudba 5repro 700 watu.
Bejvávalo:Ford orion 1.8D Ghia r.v.1992.-R.I.P.16.9.2013 odvezen po vlastni ose na vrakáč,:o( sbohem starý brachu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2008 22:31 
Offline
Forďák

Registrován: 08 pro 2005 10:48
Příspěvky: 50
Bydliště: Vysočina
Kolik stojí v servisu výměna rozvodu ? mondeo 1.8TD rv93 diky

_________________
Ford Mondeo 1.8TD rv. 1993 65kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 kvě 2008 15:02 
Offline
Forďák

Registrován: 16 srp 2007 19:19
Příspěvky: 104
Bydliště: v garáži:-)
já dával 4500 i s prací a montáží ( sada gates ). Myslím, že dobrá cena

_________________
Escort 98, 18TD, klima, atd...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 kvě 2008 21:49 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Jan Procházka píše:
Kolik stojí v servisu výměna rozvodu ? mondeo 1.8TD rv93 diky


pokud jsi trochu šikovnej tak to zvládneš doma po tmě :-D

Pokec kolem

Fotodokumentace

Kluci budou určitě mít nějaké námitky, ale je to vše stejnéé

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 kvě 2008 22:19 
Offline
Forďák

Registrován: 16 srp 2007 19:19
Příspěvky: 104
Bydliště: v garáži:-)
No jako sranda to zrovna není a raději bych dal 1000kč za práci jako já a měl na to záruku:-) ale jinak to samo zvládnout jde no

_________________
Escort 98, 18TD, klima, atd...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz