Důvodů proč praskne rozvoďák je tolik, že jen je všehny vypsat by bylo na dost dlouho....od závad na ventilech, přidřený vačce atd. způsobených vlastním motorem, až po závady způsobené neúdržbou, přejížděním intervalů výměny až po nevhodnou montáž...což byl asi důvod toho prasknutí po 5000km....on stačí nevhodnej způsob pomáhání si nasadit řemen šroubovákem a pod. Přitom je postup velice jednoduchej...základní pravidlo je že řemen musí jít nasadit holejma rukama a napínací kladky jsou nasazený i s pružinama jako první, páč pak se tam špatně dávaj, a vnikaj maléry na řemenech pomocí různě sjetejch nástrojů při montáži těch pružinek po nasazení řemenů...tedy nasadím kladky na volno bez řemenů, vcelku snadno i rukou nasadím pružinky, pak je vklidu stlačím tak jak to jen jde na doraz, takže nic nenapínaj a dotáhnu je v týhle pozici...nasadím rukama řemeny a uvolním šrouby na kladkách tak že se přes svou vlastní sílu pružinek (která není nijak velká) dopnou...dotáhnu lehce aby se nehly, párkrát proto čím rukou motor, a zase je povolím a znovu dotáhnu(pro sichr, kdyby si to teprve pořádně sedlo...při tom se samozřejmě skontroluje nastavení vůči HÚ jak vačky tak na čerpadle....a pak je klid....druhou vadou je to, že pro mnohé jsou rozvody svátost, tak se jich bojí dotknout aby se něco nestalo...a přitom můžou být ty řemeny zrovna volný a likvidujou se trháním ve vůli, ktrerou by neměly mít....a přitom by stačilo zase jen povolit a dotáhnout ty dopínací kladky (což by se mělo aspoň jednou v polovině intervalu udělat)...určitě se najde oponent, kterej mi tohle bude vyvracet, ale já to takhle dělám a zatím mám pokoj...radši řemeny dopnout tou nevelkou silou pružinky, než aby se mi volný škubaly až se přervou....jako automatický považuju při výměně rozvodů výměnu všech kladek s řemeny, pouhá výměna řemenů samotných je zadělání si na průser... a teď k dotazu opravy hlavy....vačka jde koupit nová od 3k až tuším k 11k (nejvyšší cena co jsem na vlastní uši slyšel), jetá je tak okolo litru až 1,5k....největším problémem jsou však vačkový třmeny co vačku drží v lágrech...ty sehnat je dost problém, protože jsou součástí hlavy a nikdo je z dobrý hlavy jentak neprodá, protože by mu hlava zbyla coby neprodejnej kus....kompletní funkční hlavy se už bohužel moc neliší od cen celých motorů, protože opět zbyde vceku bezcenný blok a z ceny celého motoru lze odečíst tak cenu klikovky a maximálně ojnic...takže celá hlava se obvykle pohybuje kolem 4-5K....což je zrovna cena Skaldalova motoru...výhodou výměny hlavy (při nepoškození spodku motoru) je snazší montáž a zachování původního čísla motoru...jinak já osobně bych vyměnil rozvody i u případného jiného motoru, protože nechci riskovat podobnou věc vbrzku znovu...případná repase původní hlavy pokud není sama o sobě poškozená vyjde tak okolo 4k...(výměna všech osmi ventilů za nové včetně vodítek a gufer a jejich zabroušení...takže sumárně to máme 4k hlava + 3,5k sadu rozvodů,těsnění pod hlavu + jiný vymezovací podložky a drobný věci okolo a je to na 10k...s tím že hlava je jako nová...nebo podobnej peníz s tím že se použije hlava "jetá"...nebo za 5k motor od Skaldy + cena nových rozvodů a případný přepis motoru na evidenci vozidel...což vychází opět podobně.....šmarjá to jsem dlouhej....kdo to dočetl až sem, tak toho to fakt zajímá....