fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 07:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Mondeo...Brzdy
PříspěvekNapsal: 04 říj 2008 22:03 
Offline
Forďák

Registrován: 04 říj 2008 21:39
Příspěvky: 69
Bydliště: Vysočina
Prosím o radu ohledně problému, který už řeším 1 a 1/2 roku. Vibrace při brždění. Neradujte se hned, že znáte odpověď. Jak to tedy začalo:
Loni z jara mi auto (mondeo) začalo při sešlápnutí brzdového pedálu klepat. Ale jen při 70-ti. Jedete stovkou, šlápněte na brzdu, auto brzdí, rychlost klesá. V 80-ti začne vibrovat, v 70-ti hodně, v 60-ti se to uklidní a pak až do nuly normální. Do nohy to neklepe. Rok a půl staré přední kotouče Ferodo s obložením.
Začalo se klasikou. Kontrola předních kotoučů. OK, vyměnilo se přední obložení, beze změny. Někde jsem se dočetl, že kdosi měl popraskané chladící přepážky, proto mu to sundané nenaměřilo nic, ale při tlaku brzd se kotouče začaly vlnit. Daly se tedy 14 dní po novém obložení ATE také nové kotouče ATE. Opět beze změny. Dále mi u Forda vyměnili silentbloky na ramenou, beze změny. Vyměněna táhla od stabilizátoru, kulové čepy, ložiska v kolech, stále beze změny. Až po roce mi kdosi poradil, ať v těch 70-ti zatáhnu za ručku, ať vím, jestli to dělá předek nebo zadek. Přestože se rozvibruje předek, je to zadní brzdou. Na tu ručku to vibruje uplně stejně jako na pedál. Jsou tam nové bnubny, protože automechanik objevil (u Forda sio tihi nevšimli) prasklý buben. Nechal jsem je tedy vyměnit. Rovnou s tím i obložení, rok a půl před tím jsou měněné samostavy. Před rokem mi u Forda vyměnili táhla od zadního stabilizátoru. Vše stále beze změny. Vlastně jedna změna přece. Po výměně bubnů to přestalo dělat v 70-ti a začalo v 50-ti. Jeli jsme s tím do Chorvatska, protože všichni říkali, že to je naprosto vpořádku. Když jsme se vrátili, dělá to jak v 70-ti, tak v 50-ti. Konzultace s jiným automechanikem je taková, že vibrace se nepřenášejí od zadní nápravy, ale že tam vznikají. To znamená, že tlumiče a zadní silentbloky to jistě nevyřeší, maximálně mírně utlumí.
Přestože jsou bubny vyměněné v červnu 2008, dnes jsem zjistil, že když jemně zatáhnu za ručku a zdvihnu zadek auta a budu otáčet s pravým zadním kolem, tak přes půlku otáčky jde hladce a přes druhou půlku otáčky velmi zduha. Prostě jako kdyby byl křivý buben. Tak jsem přeměřil náboj kola hodinkama, zkontroval zadní ložisko jestli nemá vůli, či nehučí. Je vpořádku. Ale při pohledu do bubnu na krajový dvojitý lem, je ten lem přesně na třetiny nahnědlý od vyhřátí. Na soustruhu jsme jej dnes přeměřili a v jednom místě, v délce asi o 1/4 otáčky - možná méně, je propad o 0,1mm. Což by mělo být sice v toleranci, ale ten žlábek se tam musel z nějakého důvodu udělat.
Co se toho vyhřátí na třetiny týče, tak mi to připadá, jako když vrtákem vrtáte do plechu a tím, že se vám rozhodí vám udělá trojhrannou díru. Dle mého názoru při brždění vevnitř něco "lítá"a rozdrnčí to.
Každopádně po roce a půl alespoň něco vím, ale není toho mnoho.
Něco v zadních brdách rozvibruje celé auto a po třech měsících to něco málo udělalo i s bubnama (vyhřátí).
Co teď, nějaké nápady?
Ještě dodatek: Středová díra bubnu je akorát, je tam vůle opět 0,1mm. Ale pokud buben shodím a nandám. Nic jiného, tak to tak dva dny vibruje podstatně méně. Pak se to ale vrátí do stavu jako před tím. Taky na to má vliv zima. Resp. mráz. Pokud bude -5stC, nebude to vibrovat skoro vůbec, ale když bude +30stC, bude to vibrovat velmi silně. Jako když najedete z asfaltu na dlažbu. Tak a teď babo raď. Ve 3 servisech mi říkají, že se s tím nesetkali. To mne ale s prominutím netěší. Já to chci odstranit a vyřešit. Začínám mít podezření na závadu na brzdovém unašečí, nebo jak se tomu říká. Zkrátka na tom talíři, co drží prasátko. Pružiny na paknách jsou ok. Stejně je ale vyměním, protože to je stovková položka. Pro jistotu. To jsem ale už udělal 100x - něco pro jistotu.
STK v dubnu naprosto vpořádku. U toho jsem byl. Ale na válcích to na 70 nerozjedou, žejo.

_________________
Focus Mk3 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 říj 2008 06:43 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Matice na zadním kole máš jaké? - průchozí nebo uzavřené ? nebo použité z elektronů ?
Jestli máš matice uzavřené , tak délka vyčnívajícího šroubu je delší než délka závitu po dno v matici - ty to dotahneš , ale matka nepřitlačí disk+ buben k náboji , ale opře se o dno některé matice. Vyzkoušet to můžeš, že když našroubuješ a dotahneš matice bez disku o nasazený buben . Jestli při tomto dotahnutí bude vykazovat buben nějaký pohyb, tak máš vyhraný. Jen stačí vyměnit ty pravé ořechové matice, a máš po problému. Ono ti klidně může ze čtyřech matic držet disk a buben jen jedna, proto když se kolo točí rychleji ,nestačí se náboj na paknách pohybovat - drží se v poloze točkama, ale jak snížíš rychlost ,tak to začne mlátit. :-D :-D :-D

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 říj 2008 07:42 
Offline
Forďák

Registrován: 04 říj 2008 21:39
Příspěvky: 69
Bydliště: Vysočina
Matice - bohužel to dělá jak na letních (uzavřené matice), tak na zimních (plecháče s otevřenými maticemi). Pro jistotu to překontroluji, ale tady asi problém nebude. Každopádně děkuji za názor! Co dál?

_________________
Focus Mk3 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 říj 2008 07:51 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Sundej kolo, o náboj opří hodinky, a zkus trochu lehce zapáčit náboj. Ono ložíska mohou být OK ale je nestabilní náboj versus deska , kde jsou upnutý pakny s prasátkem. Nevím ,jak je to tam řešeno / nýtování , šroub , celkově svařeno/. Stopro ti to dělá odchylka náboje a této desky. Zadní náprava musela dostat nějakou ránu.

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 říj 2008 13:14 
Offline
Forďák

Registrován: 04 říj 2008 21:39
Příspěvky: 69
Bydliště: Vysočina
To jsem právě včera měřil. Nejde samozřejmě změřit přímo ten válec, na který se nasazuje buben, ale měřil jsem to z čela náboje, jak se o to buben opírá a na vnějším průměru náboje. Vycházím z toho, že kdyby byl bouchnutý náboj, projevilo vy se to i tady. Pak jsem ještě nasadil buben a na osoustruženém lemu jsem to proměřil také.
Co se týče zapáčení, tak to nepatrně propruží, ale ani za zmínku to nestojí.
Ránu to opravdu nedostalo, začalo se to postupně projevovat loni z jara. Musím taky ale říct, že moje auto má opravdu hodně najeto a spousta dílů je původních. Bubny byly opravdu prasklé, nebo alespoň jeden byl, ale měnil jsem samozřejmě oba. Vzhledem k tomu, že se tam asi dlouho motal prasklý buben, mám podezření na tu desku, jak drží pakny, že možná bude někde naprasklá a neudrží je napevno. Ale to je jen moje teorie, takovejch jsem už měl a nezabralo to. Kontrovat tu desku budeme, až přeházímě ty nové pružinky paken. Ty tam dám pro jistotu, ale myslím, že problém nevyřeší.

_________________
Focus Mk3 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 říj 2008 14:13 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Jak to popisuješ, tak bude asi opravdu problém v tuhosti upnutí prasátek a paken , které se při brždění rozdrnčí. Klidně i ta kostka oproti prasátkům, kde se opírá druhá strana paken může být uvolněná.

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 říj 2008 14:56 
Offline
Forďák

Registrován: 04 říj 2008 21:39
Příspěvky: 69
Bydliště: Vysočina
Zkontroluji to po sundání paken, ale takhle se nezdá. Bude to ale tam někde. Nic jiného už mne nenapadá.
Podle mého názoru se nerozdrnčí buben, ale pakny. Může to být tedy tím plechem, co drží pakny, nebo tou kostkou, jak říkáš. Může tam být jěště něco?
Taky jsem hledal na http://www.e-cat.cz/?cPath=82_22706_198064_371403 nebo http://obchod.autokelly.cz/catalog.aspx a nic jsem nenašel, abych si udělal obrázek o ceně apod. Mohl bys mi prosím poradit?

_________________
Focus Mk3 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 říj 2008 15:47 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Tak to ti moc neporadím, mám mondeo dva měsíce, taky zatím bádám. Proběhla výměna za escco. Ale na druhé straně by to 1/4 bubnu nevydřelo.Tam bude něco při brždění uhýbat. Nejprve drnčí , a pak při větším tlaku drhne. Počkej do pondělka, to zde naběhnou další kluci , protože tato sekce - mondeo, je otevřená ode dneška.

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 říj 2008 07:32 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Tak kluci jak to tak pročítám.....nevím jak na to, ale můj postup by byl asi takový...pokud to rezonuje od zadních brzd, tak bych šel po tom a v tom smyslu, že sundal bubny stočil je, zkontroloval naboj jestli neháže, kontrola středové matice a samostatných paken, koupil nové uchycení pro pakny ( pružiny péra apod.... ), zkontrolovat plech , na kterým drží pakny...naházel zpět a uvidíš....pokud by to nepomohlo pokukoval bych po uchyccení ramen v karosérii.....takhle to posuzovat je na nic když to člověk nezažije......,ale dojeď na spanilou jízdu a můžem to probrat....

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 říj 2008 09:29 
Offline
Forďák

Registrován: 04 říj 2008 21:39
Příspěvky: 69
Bydliště: Vysočina
Udělám to jak píšeš. Nové bubny mám slíbené, že dokonce přebrousí. Uchycení paken mám objednané.
Mimochodem, jak dlouho trvá cca, než si sednou nové pakny na nový buben? Je možné, že po 5000 km by si pakny stále ještě nesedly?

Dneska jedu na Invex, tak zase až večer... :-)

_________________
Focus Mk3 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW


Naposledy upravil Antonín Plhal dne 06 říj 2008 09:36, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 říj 2008 09:33 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Podívej teorie je, že když dáváš nové jakékoliv brzdy tak ze začátku prostě nepřehřívat a pomalu je zabržďovat aby si sedly, prostě naně jak se říká nechcat nehamovat......to co jsem Ti napsal tak takový by byl můj postup...někdi jiný by postupoval třeba jinak...

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 říj 2008 09:37 
Offline
Forďák

Registrován: 04 říj 2008 21:39
Příspěvky: 69
Bydliště: Vysočina
Cením si každé rady, protože rok a půl mě fakt už tejrá... :-(

_________________
Focus Mk3 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 říj 2008 09:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
No sednou by si měli hned, ale když jen stačí aby Ti jedno uchycení někam uhlo.....je problém

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 říj 2008 22:47 
Offline
Forďák

Registrován: 04 říj 2008 21:39
Příspěvky: 69
Bydliště: Vysočina
Nebo jinak. Co se může změnit, když zvednu auto, sundám kolo, sundám buben, nandám buben, nandám kolo, pustím auto zpět na silnici? Pak to třeba 1 den vibruje podstatně méně. Takhle by to vypadalo na náboj, který jsem ale měřil. Jenomže on člověk neví, jaké tam panují síly v 70-ti při brždění. Není problém to vyzkoušet s jinými náboji, žejo. Jen mě to bude stát nějakých 5000 - 6000,-. :-(

_________________
Focus Mk3 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 říj 2008 05:34 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Nemáš vyžvejkanou matici, která se časem povolí...nebo sundej náboje a upni do soustruhu nebo něco podobného a rotuj uvidíš.....nemáš nandané opačně pakny? Už nevím co by mě mělo napadnout....

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 říj 2008 22:40 
Offline
Forďák

Registrován: 04 říj 2008 21:39
Příspěvky: 69
Bydliště: Vysočina
Tak jsem dneska koupil v Rozhovicích na vrakovišti náboje a ty plechy. Napadlo mne taky - kapku to bylo naznačeno výše - další teorie. Mohl to mít v servisu někdo zdvižený, sundaný kolo a třeba spadnout z heveru. Čistě toureticky by se to stát mohlo, že by se čep, na kterém je namontovaný náboj mohl vychýlit. V tomto případě nahoru. I když... to by asi musela být mnohem větší prda, aby se takovej tlustej čep kapku ohnul. Na druhou stranu i z 30 cm železo na beton... Ale teoreticky: náboj by volný nebyl, kolo by neházelo, pakny chycené dobře, geometrie zadních kol vpořádku, ale buben by se otáčel v jiné rovině. Dá se tohle nějak změřit, krom toho, že nahoře a dole přeměřím vzdálenost bubnu od plechu?

_________________
Focus Mk3 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW


Naposledy upravil Antonín Plhal dne 11 říj 2008 22:01, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2008 07:14 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
No zřejmě na nějaké mašině jako je soustruh nebo jak se dnešní stroje nazývají a kde bubny a kotouče stahují zarovnávají.....tam tu musí vidět....ale takhle měřit na autě..

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2008 07:59 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 20 zář 2006 23:37
Příspěvky: 140
Bydliště: Pardubice
Moje osvědčená metoda jak spravit vzadu bubny = komplet vyměnit nápravu za kotoučovou :-D

_________________
"Wuppy" - Ford Scorpio 96, 2.3 DOHC - 108kilowatos / 147kobylos, můj nový miláček http://www.fordfans.cz/galerie/thumbnails.php?album=224
"Fišta" - Ford Fiesta 98, 1,25 16V TECHNO - 55kilowatos / 75kobylos
Moje EX - "Mondiany" - Ford Mondeo 94, 1.8 16v - 85kilowatos / 115Kobylos :'-(
Moje EX - "Karmy" - Ford Escort Cabrio 96, 1.8 16v XR3i - 77kilowatos / 105Kobylos :'-(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 říj 2008 12:59 
Offline
Forďák

Registrován: 04 říj 2008 21:39
Příspěvky: 69
Bydliště: Vysočina
Tož to jo, ale když jsem ty bubny už koupil, tak je nevyhodím.
Začalo to dělat loni na jaře, po prohození na letní gumy. Myslel jsem, že to souvisí s kolama, tak jsme prohazovali kola přední za zadní, letní za zimní, převažovala se a pak se to táhlo ten rok a půl, jak jsme psal nahoře. Když se nad tím zamyslím, logiku by to dávalo.
- dělá to od té doby
- na náboji tak nic naměřit nemohu
- volný taky nemusí být
- geometrie zadních kol je stále vpořádku, narušil by se tím jen mírně odklon kola/kol
- pakny jsou jen lízlé po stranách po 5000 km
- buben na třetinách kapku vyhřátý
- není to běžná závada
- prasklý buben. opravář taky říkal, že bubny viděl dodrbaný, vydřený, ale ne ruplý, že to není běžné.
- když mají v pneuservisu na jaře a na podzim frmol, přezouvají i před garáží. Mají to do garáže mírně do kopce na zámkové dlažbě. Auto jsem jim tam ráno přivezl a odpoledne šel pro něj.

Každopádně budu mít náboje i s tím trnem, na který se nasazuje. Takže příští týden budu mít jistotu. Viděl jsem to auto, ze kterého je to vymontované. Pokud to neklapne, fakt již ne že nevím, ale není co vyměnit.
Tak zatím, dám pak vědět! Pokud se to prokáže, napíšu o jaký pneuservis se jedná. Zatím ale nic psát nebudu.

_________________
Focus Mk3 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 říj 2008 07:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2006 10:13
Příspěvky: 3428
Bydliště: Salesel a. Elbe
Tak máme nějaký pokrok nebo - li poznatky?

_________________
FMmkII....alias Borůvka


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz