jsmach píše:
Takže po neúspěchu viz. článek o denních světlech jsem přišel na zajímavost v elekroinstalaci. Týká se to všech novějších Escortů, asi od r.v. 1990.
Neúspěch s denními světly byl zapříčiněn zmetkem od výrobce relátka, ač toto bylo označeno schématickou značkou přepínače a vývody přepínače byly číslovány na obrázku 30, 87 a 87a, ve skutečnosti lo o spínací relé s kontakty 30 a 2x 87 (oba kontakty 87 byly uvnitř propojeny). Nahradil jsem tedy toto relé obyčejným spínacím relátkem bez středního kontaktu a zasunul (po vytažení klemy) n pozici pro zelené relé č. 18, ted jsou obrysová světla spínána přes toto relé a otočným spínačem na levém tykadle protéká pouze proud vinutí relé.
Pokud by se toto relé nahralo orginál zeleným relé FORD, či skutečným přepínacím relé, byla by funkce doplněna o rozsvícení obrysových světel po zapnutí zapalování. S tím souvisí osazení relé č.20 (Forďácké malé modré relé, je možno si ho na otestování zapůjčit z pozice 17 - vypínání klímy), po jeho osazení se při zapnutém zapalování automaticky rozsvěcují tlumená světla. Jeli na pozici č.18 jen spínací relé, svítí tato tlumená světla bez obrysových (i bez zadních obrysových) což by v denním provozu v zimním období mohlo stačit (za slunce nejsou zadní obryovky sejně vidět a tedy nemají valný význam).
Zdravím,
já mám následující problém:
relé modré a zelené zapojeno na uvedené pozice při nastartování
se rosvítí světla OK , ale když přepnu na obrys. tak ty nesvítí a ani palubka, co s tím ?
Podotýkám, že je bez klimatizace