fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 16:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 840 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 42  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 říj 2008 13:04 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 led 2007 18:16
Příspěvky: 1279
Bydliště: Nový Jičín, Ostrava
nevíte, kde se dá sehnat kabel na diagnostiku pro připojení k PC a software? :-)

_________________
Historie: Ford Escort 1993, benzín (Zetec) 1.6 16V, MKVI 5door hatchback

* Grafické modely předpovědi počasí pro ČR, SK a střední Evropu na 48 hodin *

možnost slevy 1-2% na KAŽDÝ NÁKUP v 1950 obchodech v ČR (např. Ford Charouz, Autoklever, Slevomat, Kika, Baťa, Takko, Sportisimo, Alpine Pro, BAUMAX, MALL, Interspar, McDonald's...), která se sčítá s ostatními slevami daného obchodu (pro více info SZ)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Diagnostika Fiesty
PříspěvekNapsal: 22 říj 2008 19:24 
Offline
Nováček

Registrován: 22 říj 2008 18:47
Příspěvky: 2
Bydliště: praha
Zdravim, chtěl bych se zeptet, jak diagnostikovat Fiestu r.v.1998 1.25 ztec má konektor obd, koupil jsem si kabel s elm327 a použil scantol.net. Nenačetlo to žádné chybové hlášení ani výpis z paměti, ale ukazovalo to alespoň aktuální hodnoty motoru. Tedy až do doby než jsem zmáčkl Reset Interface od té doby vůbec nic. Mohl jsem odpálit řídicí jednotku, nebo smazat něco naprogramovaného v kabelu?(auto normálně funguje), dá se to taky nějak vyblikat? a popřípadě jak? Děkuji za každou pomoc a radu.

_________________
fort fiesta 1.25 ztec r.v. 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2008 22:40 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Stát se s tím snad nemělo nic. V datasheetu ELM327 píšou, že se má pro reset použít přednostně AT WS misto AT Z, protože AT Z zasáhne do nastavené rychlosti RS 232. AT SP 1 přepne ELM do PWM, příkazem AT DP to řekne, v jakém režimu to je. Ale to asi někde v nastavení Scantool.net, pokud je to nějaká verze pro ELM327. Jinak bys to mohl ovládat nějakým terminálem.
Jen tak lovím v popisu obvodu...

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 říj 2008 10:31 
Offline
Nováček

Registrován: 22 říj 2008 18:47
Příspěvky: 2
Bydliště: praha
Děkuji za odpověď, ale nerozumím tomu ani malinko. Jsem v tom amatér.Jediný co se dá ve scantool.net nastavit je port, rychlost a jednotky. Přijde mi zě počítač má snahu komunikovat, jelikož diody na straně usb občas bliknou, ale ze strany obd neni žádná odezva.

_________________
fort fiesta 1.25 ztec r.v. 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 říj 2008 20:37 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Tak nevim, s tím ELM-327 a jak se u něj třeba přepíná komunikační protokol s autem, s tím nemám zkušenost.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 říj 2008 20:38 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Shrnující dokument o diagnostice EEC-V a ukázky ze ScanTool.net najdete na http://sweb.cz/Nagant/Diagnostika/
Adminům uděluji souhlas dát soubor Diagnostika_EEC-V.rtf do sekce Technics, psal jsem to pro FORDFANS.CZ. :D

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 pro 2008 15:51 
Offline
Forďák

Registrován: 28 dub 2005 11:47
Příspěvky: 97
Bydliště: Praha
chtel jsem si ve skole udelat diagnostiku, maji tam software vcetne kabelu ale popripojeni kabelu vybehla na pc hlaska ze je potreba specialni kabel. Na ten kabel co tam meli se pripojil kamos jak s bmw tak s citroenem i s renaultem jen me to napsalo chybu (resp. o tom ze je potreba spec. kabel,pry neco na zpusobu zakodovani ci co). Je to mozny nebo to ten ucitel neumi ovladat???

_________________
Ford escort 96 1.4i (55kw) - už je pryč
Nyní Citroen Xantia II Break 1.8i (81kw)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 pro 2008 18:44 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 17:26
Příspěvky: 1056
Bydliště: Zlín-Fryšták
Zdravím,jak jsem mněl auto nové tak se mi podařilo vyblikat ten kod,vyměnil jsem pak pár součásek a resetoval jsem to odpojením od baterie,když jsem to zkoušel udělat teď stejným způsobem tak mi to nefunguje jak se to projevuje když je to bez chyb?,ještě akorát mám dojem že mám ten 2 místný kod jinak auto je z jara 92 roku jak je to u těchto aut,víte někdo?,jinak auto žere 10 litrů a nemůžu s tím hnout,lambdasonda nová čidla proměřené zdají se v pořádku termostat vyměněný auto jede v celku slušně jen ta spotřeba,a to i když jezdím piánko,budu vděčný za každou radu
S pozdravem Rosťa

_________________
cabrio XR3i 1992 1.8 16v 96KW (RQB)
Ford Cougar 2.0 16v 96KW
Možnost ford diagnostiky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 pro 2008 19:05 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Rosto, najdi si thread o spotrebe a napis to tam. Tenhle thread ma 26 stran o diagnostice (mysleno pripojeni k PC, ...) a vsichni ho ignoruji, protoze je "proflaklej" :-)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 pro 2008 22:37 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 zář 2008 14:31
Příspěvky: 86
Bydliště: Východní Čechy
Nerad pánové vám skáču do debaty,ale při hledání informaci na netu jsem našel tento http://www.honda-club.cz/forum/viewtopic.php?t=9530 a tam již narazily na problém a řeší Indikátor činnosti Lambda-sondy.Mrkněte se jak tady probírané informace pomahají jiným. :D :D

_________________
Honza 2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 led 2009 23:34 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 čer 2007 21:52
Příspěvky: 307
Bydliště: Havlíčkuv Brod
Chtěl jsem se zeptat udělám si doma diagnostiku sám mám 97 rok co jsem četl tak jen do 95

_________________
Ford Escort 1997,Zetec L1H,1.6 16V benzín,hatchback,ABS,klima,servo, 2 airbag,DO central,alarm,el.okna,imobilizer,přední mlhovky,15" litáky,sportovní filtr,Pioneer-Alpine,Rozpěrná tyč,Palubní počítač
http://fotoalba.centrum.cz/unewest.php?uid=10141622


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 led 2009 18:51 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Precetl jsem cele toto vlakno a mnoho jinych diskusi, ale nikde jsem nenasel jednoduchy prehled jak poznat co je treba k diagnostice Fordu s danou jednotkou.

To koupi a ostatnim - obecny popis jak poznat kterou diagnostiku potrebuji:

- najit OBD konektor
- zkontrolovat jake piny jsou v nem obsazene

Pokud v nem jsou piny 3 a 11, jedna se o jednotku EEC IV a ta ma specialni komunikacni protokol Fordu. Nenasel jsem zadny "dostupny" navod na stavbu kabelu. Par firem ve svete prodava nejakou "ctecku", ale ceny jsou ....

<reklama>
V soucasne dobe na teto diagnostice pracuji a v dohledne dobe bych to mel mit ve stavu schopnem prodeje. Cena? Budu se snazit drzet u 1000,- (pokud to pujde). Mozna budu nabizet i stavebnici s a bez obd konektoru, protoze ten konektor dela velkou cast prodejni ceny a pro domaci diagnostikovani to jde i bez nej.
Diagnostika bude umet:
- vycitani + mazani pameti zavad
- zobrazovani vsech udaju o motoru (ziva data)(jako je predstih, mnozstvi vstrikovaneho paliva, mnozstvi vzduchu, ......)
- spusteni vestaveneho testovani (tusim KOER, ...)
+ zobrazeni pripadnych chyb
- testy akcnich clenu (otevreni EGR, volnobezny ventil, ....)
</reklama>

Pokud jsou osazene piny 2 a 10, jde o protokol Ford PWM a na nej toho existuje vice. Jednotka s timto protokolem by mela byt EEC V a ta uz podporuje OBD II. Viz. google a "Ford PWM".

Pokud se nekde mylim, prosim o pouceni.

A zaroven bych se zeptal - jak je to s 1.8TD a podobnymi - maji take nejake diesely jednotku EEC IV ?

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Naposledy upravil tomin dne 04 led 2009 21:00, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 led 2009 18:55 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Presnejsi odpoved pro Koupi:
pokud mas tu EEC IV, tak si zatim diagnostiku asi sam neudelas, alespon jsem zadnou nikde nenasel. A ze jsem googlil jak divej. :-)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 led 2009 20:44 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
koupi píše:
Chtěl jsem se zeptat udělám si doma diagnostiku sám mám 97 rok co jsem četl tak jen do 95

Pokud máš EEC-IV a najdeš diagnostické 3pinové konektory, pak diagnostiku LED. Pokud je nenalezneš, pak je pravděpodobné, že máš EEC-V a tu lze diagnostikovat přes OBD-2 zásuvku.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 led 2009 20:59 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Vyblikani pameti zavad pres LED by melo jit na vsech EEC IV, ne ? Pokud by tam nebyla zasuvka, tak primo na jednotce jsou vodice tusim DSO a DSI.
V predeslych prispevcich jsem samo. mluvil o "plne" diagnostice. Na LED jsem nevzpomel.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: diagnostika
PříspěvekNapsal: 10 led 2009 14:07 
Offline
Nováček

Registrován: 14 čer 2008 08:06
Příspěvky: 49
Bydliště: Vrchlabí
Panove, jeden takovy dotaz...nevim sice zatim jaky je rozdil v protokolovani a samotne praci eec IV a eec V ale kdyz jde na eec V vyjet diagnostika normalne tak proc nekdo kdo k tyhle diagnostice ma pristup a vi ze teda funguje nezkusi na tom konektore u eec IV ten obd konektor rozebrat a ty piny zapojit podle ty eec V..pak by to teoreticky mohlo jit nemyslite?? Mirek.

_________________
Gr]![nCh

(bylo)Ford Escort 1.6 16V ZETEC r.v.96 combi Ghia
(bylo)Ford Mondeo MKIII 2.0 16V LPG r.v.01 combi Ghia
(je)(pracovní)Ford Focus MKII 1.6TDCi 80kW r.v.05 combi Ghia
(je)(soukromé)Ford S-Max 1.8TDCi 92kW bez DPF r.v.10 full


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 led 2009 14:49 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Na to zapomen.
EEC IV pouziva specialni starsi protokol Fordu, ktery je TOTALNE odlisny od pozdejsiho OBDII - Ford PWM.
Tento special. protokol byl navrhovan nekdy kolem roku 87 (mozna uz drive) a v te dobe se jeste nepracovalo na OBDII.
Protokol ale umoznuje ve vysledku stejne veci jako OBDII.
Zkousel jsem vycitat ziva data z meho Eska (EEC IV) a rekl bych, ze to bezi i rychleji nez starsi auta s OBDII. (Nemam ale srovnani Ford EEC IV (neOBD) s EEC V (OBDII), videl jsem jen nejake oscilogramy na VW).

Kdyz jsem pred casem kolem toho hodne cmuchal na netu, zjistil jsem, ze snad nikde neni popsano jak to s tim presne je.
Na protokolu EEC IV prave pracuji. Brzo snad budu mit na ni diag. kabel.
(uz jsem se o tom nekde tady zminoval).

Takze moje dosavadni poznatky:

EEC IV se vyrabely v minimalne dvou verzich. Starsi byla montovana do Sier, Scorpii (mel jsem 2.0 DOHC a tam byla) a tato jednotka co vim, nemela komunikaci vubec. Jen moznost KOER, vyblikani cisel pres special.diag.konektor. At uz pomale blikani, nebo rychle blikani pro moznost vycitani pomoci zarizenicka s displejem. Ale stale to nebyla
skutecna diagnostika s moznosti cteni zivych dat, nastavovani kalibrace, ...

Novejsi verze EEC IV ktera se davala do Escortu, Mondeii, ?Ka?, ....
uz komunikaci ma (ma jeden jiny chip uvnitr, ktery to zarizuje).

Jak se pozna co mam v aute ?
Bud mrknu na jednotku a na ni je to napsano EEC IV nebo EEC V.
Nebo mrknu to OBD konektoru.
Pokud jsou zapojene piny 3 a 11, mam EEC IV se special. Ford protokolem (tyto draty vedou na jednotku na piny 18 a 19)
Pokud jsou zapojene piny 2 a 10, mam EEC V s protokolem OBDII.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: diagnostika
PříspěvekNapsal: 10 led 2009 15:00 
Offline
Nováček

Registrován: 14 čer 2008 08:06
Příspěvky: 49
Bydliště: Vrchlabí
Mno obd ma zapojene piny ako starsi typ teda 3,4,5,7,11,16. Tzn ze mam urcite EEC IV. Pro jistotu ale jeste vytahnu RJ a podivam se primo na ni. Jinak mam 1.6 16V zetec v TP typ L1H a v motorovem prostoru je tripinovy konektor zakryty cervenou krytkou, je tam jeden, na nejaky jiny jsem zatim nenarazil.. rok vyroby auta je 1996 nekdy ke konci roku jestli se dobre pamatuju.

_________________
Gr]![nCh

(bylo)Ford Escort 1.6 16V ZETEC r.v.96 combi Ghia
(bylo)Ford Mondeo MKIII 2.0 16V LPG r.v.01 combi Ghia
(je)(pracovní)Ford Focus MKII 1.6TDCi 80kW r.v.05 combi Ghia
(je)(soukromé)Ford S-Max 1.8TDCi 92kW bez DPF r.v.10 full


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 led 2009 15:23 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Jasna IVka. Mam Esko z roku 95 a uplne stejne - taky OBD i 3pin u motoru. Vyblikani s led mi fungovalo ok.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: diagnostika
PříspěvekNapsal: 10 led 2009 15:49 
Offline
Nováček

Registrován: 14 čer 2008 08:06
Příspěvky: 49
Bydliště: Vrchlabí
a vyblikaval jsi z toho konektoru nebo jsi sel primo na RJ??

_________________
Gr]![nCh

(bylo)Ford Escort 1.6 16V ZETEC r.v.96 combi Ghia
(bylo)Ford Mondeo MKIII 2.0 16V LPG r.v.01 combi Ghia
(je)(pracovní)Ford Focus MKII 1.6TDCi 80kW r.v.05 combi Ghia
(je)(soukromé)Ford S-Max 1.8TDCi 92kW bez DPF r.v.10 full


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 840 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 42  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz