fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 635 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 říj 2008 17:28 
Offline
Nováček

Registrován: 03 kvě 2008 19:34
Příspěvky: 1
Bydliště: Ječná 28, Plzeň
Zapojení palubáku za Scorpia (93-95) 2 displeje.
Zdravim všechny, nejspíš už jste to tady někde psali, ale já to nemohl v diskusi někde najít. Je to dotaz ohledně zapojení PINu 11 (množství paliva v nádrži) na palubní desku. Nechce se mi táhnout kabel až k plováku.
Ovšem na palubní desce nějak nejsem schopný určit, který kabel je k tomu množství paliva v nádrži.
Na plošném spoji vedou k té ručičce, která na budíkách ukazuje množsví paliva tři kabely. Nejsem jaksi schopný určit, který z nich to je. Dva spoje jsou propojené ještě někam jinam, ale pouze jeden vede jen zezadu k té ručičce samotné. Dovnitř do budíků nevidim a nerad bych to rozebíral.
Kdyby mi někdo řekl, který kabel (barva) je to z toho svazku co se připojuje na budíky, tak by mi to pomohlo.
Mám Escorta MK6 (12/94) 1.8 105ps.
Díky moc.

_________________
Ford Escort 1.8i, 105 ps, MKVI, r.v.01/95


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 říj 2008 13:56 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 čer 2008 21:08
Příspěvky: 119
Bydliště: Svitavy
Zdarec pánové, mám dotaz. Kde ten palubák seženu?? A za kolik??

_________________
Ford Escort 1.4 CL EFI r.v. 1996 kombi na LPG bývávalo :-)

Škoda octavia 1.6 GLX r.v. 1999 74kW - mazlik můj bývalý :-(

Škoda felicia kombi 1.3 LXI r.v. 1996 50kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 říj 2008 19:48 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 čer 2008 20:31
Příspěvky: 597
Bydliště: Brno - venkov
Zdar karlosko mrkni na predchozi stranku, na nick jsmach, tam mas kontakt na jeho web. ;-)

_________________
black widow 2
Ex.: Escort MKVII, hatchback, r.v. 1998, 1.6 16V Zetec - po smrti vlivem ciziho zavineni.......
diagnostika ForDiag
Ford Focus C-max blackwidow Panther black


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 úno 2009 13:24 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2005 10:03
Příspěvky: 1464
Bydliště: Plzeň
Kubiczek1984 píše:
Zapojení palubáku za Scorpia (93-95) 2 displeje ...

kabel množství paliva v nádrži zapojovat nemusíš, páč to se snímačem v Escortu stejně nefunguje

_________________
-Kuga 2,0 TDCi Black Panther 2011-
-Ford Focus MK I FL Black Panther 1.8 2002-
--Ford Escort MK V; 1.4 1992--


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 bře 2009 17:09 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 05 říj 2008 22:22
Příspěvky: 23
Bydliště: Karviná
mé umístnění pp od jsmacha sice mi displey utekl trochu do prava tak nevidím poslední dvě pozice ale jsou tam jen km/h.Na jaře jak se oteplí tak to upravím a hodiny mam tedkom digitalní s teploměrem co měří venku i vevnitř
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2009 14:40 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 09:32
Příspěvky: 124
Bydliště: Jičín
Kdyby se tak ještě chtělo někomu prošlápnout cestičku pro diesely ...

_________________
František - Escort Combi 1.8D, 08/96 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 bře 2009 15:30 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Když ono konkrétně u tvého motoru není kde brát informace pro počítadlo :-)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2009 09:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 09:32
Příspěvky: 124
Bydliště: Jičín
To mi je jasný, ale existujou nejrůznější čidla a průtokoměry, ne?
Dokážu si představit, jak by to mělo fungovat, ale vymyslet to a sestrojit? To nééé :)

_________________
František - Escort Combi 1.8D, 08/96 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2009 09:45 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Ono je to trošku složitější.
Potřebuješ minimálně dvě věci - snímač rychlosti a snímač na naftu.
Snímač rychlosti by neměl být problém, na převodovku se nabastlí z benzínu a je to.
Snímač nafty bude horší.
U stávajícího benzínového počítadla je to řešené tak, že se sleduje signál k jednomu ze vstřiků a počítá se doba, po kterou je vstřik otevřený. A ze známého průtoku pro daný vstřik se spočítá množství paliva. (a vynásobí čtyřmi, protože čtyři vstřiky) Je to relativně jednoduché a přesné.
U mechanické nafty se dá jít buď cestou průtokoměru, ale musíš vzít dva, jeden na přívodní hadici a druhou na přepadovou zpět do nádrže, protože ne všechna se spotřebuje a tu, co jde zpět musíš odečíst. Tady vidím dva problémy - diskutabilní přesnost a potenciální zdroj netěsnosti, u dieslu častý problém a ještě si tam přidávat další místo, no nevím.
Anebo se pokusit nějak snímat vstřik, podobně jako na benzínu, zase nějakým průtokoměrem (jestli se dělá vysokotlaký, už vidím, jak skrz něj stříká nafta), nebo nějakým tlakovým čidlem (při známém tlaku, kdy otvírá vstřik by se dalo určit, kolik nafty tam nateče, ale zase, tolerance a přesnost).... Napadají mě i nějaké exotické záležitosti, jako nějaký piezosnímač podobný čidlu klepání a jiné habaďůry, ale to jsou vše výstřely do tmy.

Myslím, že vymýšlet takové řešení je úkol pouze pro nadšence s takovým autem, nikdo jiný se tím zabývat nebude...

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 bře 2009 15:46 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 07 lis 2008 09:32
Příspěvky: 124
Bydliště: Jičín
No dobrá. Díky za vysvětlení. Budu to brát jako daň za jednoduchost motoru a dál zapisovat na spritmonitor.de:)

_________________
František - Escort Combi 1.8D, 08/96 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 bře 2009 12:15 
Offline
Nováček

Registrován: 09 bře 2009 17:22
Příspěvky: 9
Bydliště: Praha
Prispeju jednou informaci ohledne originalniho palubniho pocitace do Forda sierry, ktery se mi ted dostal do ruky. Pocitac je udajne ze sierry 2.0 DOHC 92kw verze 2000E (nejlepsi vybava pro UK).
Obrázek
Pocitac jsem si pripojil na stole na pristroje, abych ho promeril a nelaboroval naslepo. Motor ma ridici jednotku EEC4 s 3-pinovym diagnostickym konektorem. A protoze vime, ze Ford je skladacka, tak s celkem vysokou pravdepodobnosti bude obdobne platit i pro ostatni palubaky minimalne ze Scorpia, tipuju i Mondeo; proc menit proverene.

K palubaku jsem pripojil 2 generatory:

Jeden simulujici signal z cidla rychlosti VSS, kde 139Hz by melo podle mych vypoctu odpovidat rychlosti 100km/hod (je to i prakticky overeno, protoze ve svym kombiku jeden palubak vlastni konstrukce uz nekolik let mam). Vypocet vychazi z udaje tachometru 625ot bowdenu na 1km, coz je uvedeno na otackomeru a 8 impulzu/otacku se snimace rychlosti, ktery je taktez na bowdenu. Takze konstanta je 5.000 impulzu/km. Toto by melo byt pro vetsinu Fordu stejny (snimac rychlosti ze sierry 4x4 je napr. stejny jako napriklad na Escortu a KAcku a scorpia mela stejne prevodovky jako sierra).

Druhym generatorem pulzu jsem poustel impulzy do vstupu odpovidajici spotrebovanemu benzinu. Tento vstup je podle schemat pripojeny na vystup diagnostickeho konektoru STO, kde by ridici jednotka mela (pri bezne jizde bez diagnostiky motoru) poustet impulsy odpovidajici spotrebovanemu palivu. Z meho mereni vyplyva, ze ridici jednotka EEC4 by mela generovat impulz na kazdych 78.3 ul (mikrolitru) spotrebovaneho benzinu. Mereni urcite nebylo zcela presne, chybu odhaduju na +/- 2%, takze by to mohlo byt hezky kulatych 80ul/impulz. Mereni mi potvrdilo i predpoklad, ze nezavisi na delce impulsu (jak plati u palubaku, ktery meri primo delku pulzu na vstriku), palubak pouze pocita jejich celkovy pocet, ktery pak pouzije pro vypocet spotreby a dalsich udaju.

Ridici jednotka je tedy naprogramovana tak, aby pri kazdem spotrebovanem 78.3 ul paliva vyslala impulz. To kolik paliva se spotrebuje ridici jednotka urcite vi, protoze ovlada vstrikovace, takze spocitat to pro ni nebude problem. A tady se dostavam k dasimu predpokladu, ze ruzne ridici jednotky, by meli byt s palubnim pocitacem kompatibilni a vysilat impulsy se stejnou konstantou, tedy 78.3ul/impulz, nezavisle na objemu, poctu valcu a velikosti vstriku a dokonce si myslim, ze by nemel byt rozdil mezi EFI a CFI. To podporuje fakt, ze napr. pro sierru jsem napriklad zjistil, ze pro auta se vstrikovanim se delala pouze jedna varanta palubaku, pro vsechny motorizace.

Pak se delal jeste jina varianta pro karburatory (asi i mech. vstrikovani MFI (K, KE-jetronik), protoze 2.8V6 MFI uz jsem s palubakem taky videl, teoreticky by to mohlo fungovat i na nafte), ktera mela prutokomer paliva. O techto palubacich ale nevim zhola nic. Problem bude, ze kdyz nekdo takovy palubak prodava pred sesrotovanim auta, uz si neuvedomi, ze bez toho prutokomeru je to na nic :cry: .

Dal mam jeste omereny celkem presne vstup na plovak pro zobrazeni dojezdu, ktery se pripojuje opet na jinou odporovou drahu (jako u scorpia) nez kde je zapojeny budik. Odpor ma obraceny prubeh, nez pro budik, takze to k budiku nelze pripojit. Kdyby mel nekdo zajem o data, tak se ozvete, ale spis na www.fordsierra.eu, jsem tam pod nickem prochy, sem moc nechodim.

_________________
Ford Sierra 2.0i DOHC 4x4 rv.90 kombi LPG
Ford Sierra 2.0i cosworth rv.90 4x4
Ford Mondeo 2.0i rv.99 kombi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 bře 2009 11:27 
Offline
Nováček

Registrován: 29 pro 2005 08:33
Příspěvky: 49
Bydliště: 3nec
PP na dieslel Esco 98 je trochu složitější.
1) snímání ujeté dráhy z čidla abs -
- z toho výpočet rychlosti okamžité, průměrné za den, měsíc,...
2) snímání průtoku nafty dvěma impulsními čidly (v Conrad á cca 600Kč)
a) do čerpadla
b) zpět vrácečkou do nádrže

Z toho se dá již vypočítat v PP téměř vše, co je třeba. (okamžitá rychlost, průměrná rychlost za den, průměrná rychlost celkem, ujetá dráha dnes, ujetá dráha celkem, spořeba dnes, spořeba celkem (od vynulování), čas jízdy dnes, čas jízdy celkem, hodiny,...) - snímání obsahu nádrže jsem neřešil.
Sám jsem si to dělal i celý program pro PP ve svých volných chvílích - i s opravami a úpravami cca 1/2roku), ale po čase to asi omrzí každého. Dozvědět se, že v zátahu na 3.rychl. st. to okamžitě bere přes 20 L - to po čase přestanete řešit. Ekonomická jízda je jen s lehkou nohou a pokud možno na nejvyšší rychlostní stupeň.

_________________
Focus 1,6 Ti-VCT 77kW r.v.2015
bylo C-max 1,6TDCi, 80kW, DPF-off, r.v.2008
bylo combi 1,8 TD 66kW, Ghia r.v.1998, klimatizace, ABS, PP vlastní výroby
bylo Orion 1,8D, r.v.1991
bylo Š105L, r.v.1979


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 bře 2009 00:19 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
Neprošel jsem sice všech 28 stránek, ale vyhledávač mi v tomhle příspěvku nenašel žádnou Fiestu. Šel by ten počítač i do XR2i 1,6, 8v? tam je EFI a EEC-IV snad taky, ne?

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 bře 2009 08:23 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Ten jsmachův ppc jde snad do všeho, co má snímač rychlosti na převodovce a vícebodový vstřik.
Jde jen o to, aby se vědělo, kolik impulsů dá to čidlo rychlosti na kilometr a kolik paliva proteče vstřikem za sekundu - aby se upravily konstanty.

To čidlo rychlosti by teoreticky mohlo být stejné, ale jak je to se vstřikem na CVH, to nemám šajn.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 bře 2009 08:51 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
tak vícebod. tam je, že bych začal shánět i palubák :-)

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: luxus
PříspěvekNapsal: 01 dub 2009 11:03 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 26 bře 2009 21:28
Příspěvky: 22
Bydliště: Mělník
venas píše:
par fotecek: http://www.sweb.cz/eboard/Fordik/page_01.htm
jinak s kablikem na palivo: zda se mi, že kdyz je nezapojeny palivoměr v přístrojovce tak to opravdu funguje. Ale zase jezdit bez palivoměru... ještě zkusím tu druhou odporovou dráhu v nádrži.


Hele naprostej luxus ty diody, mám jen jeden blbej dotaz, jak si tam zapojil ty diody. díky moc

_________________
Ford Escort VII
1.6 16V, 1998, El.přední okna, EL. Zrcátka, Bi-Xeony, klímatizace 4 bodové svíčky, sportovní filtry 15" 195/65, Palubní počítač by jsMach


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 dub 2009 12:29 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 19 dub 2009 00:47
Příspěvky: 767
Bydliště: Mrdnikstán, město Praha
Vim ze tohle neni inzerce ale hodi se to sem.Kdyby mel nekdo zajem o palubak ze scorpia do r 91 tak at mi napise.Jeden mam plne fcni za 1000

_________________
Obrázek
BMW 740i Shadowline e38
VW Passat B5 1.9 TDi 81kw
Ford Scorpio 93 2.0 DOHC Ghia
Ford Scorpio 93 2.0 DOHC LPG
EX:
Ford Fiesta 1.1 5Q
Ford Scorpio 96, 2.0 16V automat, 17´elektrony
Ford ESCORT 92, 1.8D CLX[/color]
Ford Scorpio 90 2.0 DOHC
Ford Scorpio 89 2.9i automat, GL výbava
Ford Scorpio 89 2.0 OHC manual, socka
Ford Sierra 89 2.0 DOHC automat,4x kotouče,el.
Ford Sierra 90 2.0 DOHC sedan
Ford Granada 82 2.3 V6 automat, servo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 dub 2009 21:53 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 zář 2008 21:33
Příspěvky: 419
Bydliště: Prušánky
Zdravím ....... tak jsem taky zbastlil PP od Jsmach(a). Jak ho máte k EEC připojený? - myslím ty vodiče do konektoru ECC (zpusob připojení). Byla by i nějaká fotečka? Zítra se na to chystám a vůbec nevím co mě čeká. :twisted:
Na stole (připojený na zdroj a generátor) frčí, tak se nemůžu až ho narvu do auta :-D .

_________________
Ford escort CLX 16V 1.8 benzin zetec (77kW), r.v. 1996, 3 dveřák. ABS, el. okna, el. zrcátka, 2x airbag, šibr, klima, vyhřev čelního skla, barva červená


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2009 18:08 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 zář 2008 21:33
Příspěvky: 419
Bydliště: Prušánky
vylefi píše:
Zdravím ....... tak jsem taky zbastlil PP od Jsmach(a). Jak ho máte k EEC připojený? - myslím ty vodiče do konektoru ECC (zpusob připojení). Byla by i nějaká fotečka? Zítra se na to chystám a vůbec nevím co mě čeká. :twisted:
Na stole (připojený na zdroj a generátor) frčí, tak se nemůžu až ho narvu do auta :-D .


Tak nic ....... už jsem to tam narval.

První dojmy: SUPEER
Za ty prachy to určitě stojí jsem zvědavý jakou máme (já a autí) spotřebu :-). Hodil jsem to na plast co co krytuje tyč volantu.
Mám tam ten modro-bílý displej a docela se divím, že jde bezproblémů číst i na přímém slunci.

Obrázek

_________________
Ford escort CLX 16V 1.8 benzin zetec (77kW), r.v. 1996, 3 dveřák. ABS, el. okna, el. zrcátka, 2x airbag, šibr, klima, vyhřev čelního skla, barva červená


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 kvě 2009 12:26 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 zář 2008 21:33
Příspěvky: 419
Bydliště: Prušánky
Tak jsem něco málo nalétal (50Km) ....... a asi neměří správně. Průměrná spotřeba 5l/100Km (točím 2-3 tisíce - spíš 2 000). Při nastartování (volnoběh) 1.2l/h, pak klesne na 0,8l/h a po chvíli na 0,6l/h. Aktuální rychlost se zhruba shoduje s analog tachometrem. Když na to dupnu, tak vyletí spotřeba i na 30l.
Ale ta průměrná spotřeba 5l/100km se mě zdá moc malá....
Když pustím plyn - brzdění motorem, tak EEC nevstřikuje 0l/100Km (ani při 2 tisících.)

(je to EECIV )

_________________
Ford escort CLX 16V 1.8 benzin zetec (77kW), r.v. 1996, 3 dveřák. ABS, el. okna, el. zrcátka, 2x airbag, šibr, klima, vyhřev čelního skla, barva červená


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 635 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz